Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Investigació en trastorns de l'espectre autista. Grup de recerca Inma Fernández. - INVTEA

Referència del grup:

GIUV2014-206

 
Descripció de l'activitat investigadora:
La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA. Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les...La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA. Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les xarxes socials. Finalment, l'objectiu més ambiciós del grup és elaborar propostes d'intervenció psicopedagògica a partir del coneixement generat de l'avaluació dels estudiants. Aquestes propostes es dirigiran al professorat que atén regularment a les seues aules a estudiants amb TEA, tant al professorat especialista (mestres/as de pedagogia terapèutica i d'audició i llenguatge), com als tutors i als especialistes de les diferents àrees curriculars
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Analizar el impacto familiar producido por el TEA
  • Analizar el perfil neuropsicologico de los niños con TEA en edad escolar
  • Diseñar procedimientos de intervencion educativa
  • Identificar y reducir barreras para la inclusion educativa y social de las personas con TEA.
 
Línies d'investigació:
  • Avaluació i intervenció psicopedagògica en trastorns d'espectre autista.Aquesta línia tracta de millorar els procediments aplicats d'avaluació i intervenció psicopedagògica en contextos escolars per a xiquets i xiquetes amb TEA.
  • Detecció i reducció de barreres per a la inclusió educativa i social.A través d'aquesta línia de recerca intentem desenvolupar eines i estratègies per identificar i reduir barreres a la inclusió educativa i social en els àmbits de les polítiques i pràctiques educatives, les actituds del professorat i futur professorat i en el món digital.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
GEMMA PASTOR CEREZUELADirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
FRANCISCO GONZALEZ SALAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
RAUL TARRAGA MINGUEZMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
PILAR SANZ CERVERAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
IRENE LACRUZ PEREZMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
IRENE GOMEZ MARIMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
ANGELA SEGURA PEREZMembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador/a
ANGELA SEGURA PEREZMembreUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
AMPARO TIJERAS IBORRACol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
 
CNAE:
  • Otra educación n.c.o.p..
 
Estructura associada:
  • Didàctica i Organització Escolar
 
Paraules clau:
  • Evaluación psicopedagógica, intervención psicopedagògica, trastornos de espectro autista
  • Educación inclusiva, inclusión social, Trastornos del Espectro Autista