Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Emoció i llenguatge al treball: La funció discursiva emotiva/evaluativa en diferents textos i contextos: Projecte Persuasió - EMO-FUNDET

Referència del grup:

GIUV2015-264

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El present projecte analitza els mecanismes lingüístics de la persuasió tant en anglés com en espanyol i en el llenguatge verbal i no verbal. Per a això, es fa una revisió de les diferents teories lingüístiques (pragmàtic-discursives) sobre la persuasió, l'argumentació i la retòrica i s'analitzen diferents mostres de discurs empresarial/institucional per a descobrir mecanismes de persuasió en cadascuna de les dues llengües. Els resultats poden demostrar diferències en els diferents mecanismes emprats en anglés i espanyol i que són, per tant, específics de cada llengua, però també mecanismes que són equiparables. Aquests resultats seran bàsics per a dissenyar materials ad hoc per al pla de formació de dos nivells diferents (ESO i Universitat).

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Estudio y analisis de los mecanismos linguisticos de la persuasion en ingles y español, en el lenguaje verbal y no verbal
  • Estudio de las estrategias persuasivas en el entorno laboral (empresarial e institucional)
  • Estudio empirico de base experimental en contextos educativos. Elaboracion y puesta en practica de un plan de formacion
  • Diseñar el modulo sobre persuasion del curso on-line y/o semi-presencial, para la formacion de profesionales de empresa o instituciones
 
Línies d'investigació:
  • Persuasió en el treball.Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional) que s'utilitzen per a la construcció d'una identitat corporativa en els mitjans de comunicació públics (particularment en contextos digitals).
  • Persuasió en el discurs polític.Estudis de les estratègies persuasives típiques del discurs polític oral en el context anglosaxó i espanyol, com ara la metàfora, la metonímia, l'avaluació (Martin & White, 2005) o els mecanismes de transitivitat (Halliday i Matthiessen, 2004, 2014), o una combinació d'ells, amb l'objectiu de convèncer l'audiència i obtindre'n els vots i que, per tant, s'utilitzen amb un propòsit ideologitzador.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ANA BELEN CABREJAS PEÑUELASDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
MERCEDES DIEZ PRADOSCol·laborador-aUniversidad de Alcaláprofessor-a titular d'universitat
ANTONIO GARCIA GOMEZCol·laborador-aUniversidad de Alcaláprofessor-a titular d'universitat
 
CNAE:
  • Educación universitaria.
 
Estructura associada:
  • Institut Interuniv. de Llengües Modernes Aplicades (IULMA)
 
Paraules clau:
  • Persuasión, lingüística cognitiva
  • Persuasión, lingüística cognitiva, análisis del discurso crítico, discurso político