Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Educació, coneixement i emancipació - GREDUC

Referència del grup:

GIUV2016-338

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen. Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació. La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les...Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen. Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació. La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les tesis i l'altra part es troba en el procés d'elaboració. La coordinació del grup es basa, especialment, en definir les problemàtiques i dificultats en la recerca educativa.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Crear un dispositiu estrategic basat en la narracio de la experiencia, que puga servir en diferents escenaris de la formacio inicial i permanent de professorat, des d'una perspectiva unitaria en la construccio de la mirada i integradora des del punt de disciplinar.
 
Línies d'investigació:
  • Subjectes, coneixement i emancipació en les pedagogia crítiques i postcrítiques.Investigació sobre estratègies d'empoderament dels subjectes a través de l'educació i l'anàlisi d'una relació emancipadora entre subjecte i coneixement.
  • Renovació Pedagògica i bones pràctiques en les aules d´Educació Infantil 0-6.Dissenyar estratègies didàctiques basades en la discussió de narratives sobre experiències.
  • Banc d'eines i propostes formatives basades en la narrativa pedagògica.Contribuir a que els futurs mestres prenguen consciència que el saber professional pràctic de docents experimentats és un referent important en la construcció del propi saber professional.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
VICENT HORCAS LOPEZDirector-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
Equip d'investigació
MARIA ELENA GIMENEZ URRACOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ANA DE CASTRO CALVOCol·laborador-aFlorida Centre de Formacióprofessor-a titular d'universitat
ROCIO BARRERA SOTOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
CLARA MARTINEZ DELGADOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaSubstitut/a
CLARA MARTINEZ DELGADOCol·laborador-aFlorida Centre de Formacióprofessor-a
 
CNAE:
  • Educación preprimaria.
  • Educación primaria.
  • Educación secundaria general.
  • Educación universitaria.
  • Educación cultural.
  • Otra educación n.c.o.p..
 
Estructura associada:
  • Institut Univ. de la Creativitat i Innov. Educatives (ICIE)
 
Paraules clau:
  • Educació Infantil, Estudis Culturals, Materials Curriculars, Renovació Pedagògica i Educació Social