Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: La línia d'investigació se centra en el disseny i avaluació d'entorns d'aprenentatge dirigits a potenciar l'aprenentatge actiu i significatiu en diferents contextos instruccionals. En funció del coneixement disponible sobre l'aprenentatge humà, les característiques dels entorns d'aprenentatge efectius es caracteritzen per estar (1) centrats en els aprenents (partir dels seus coneixements i habilitats prèvies, actituds, creences i motivacions: ajudar a establir connexions entre els mateixos i tasques d'aprenentatge obertes, rellevants i significatives , per efectuar el seguiment dels seus progressos individuals i proporcionar suports ajustats a les seues necessitats); (2) centrar-se en el coneixement i en la comprensió, destacant la importància de prevaldre la comprensió profunda, intentant facilitar el desenvolupament d'un coneixement ben organitzat, accessible i flexible en diferents contextos i situacions), (3) prevaldre l'avaluació formativa i la retroalimentació, facilitant als estudiants revisar i millorar la qualitat dels seus aprenentatges, i als professors proporcionar-los les ajudes que els permeten progressar; i, (4) desenvolupar el sentiment de pertinença a una...La línia d'investigació se centra en el disseny i avaluació d'entorns d'aprenentatge dirigits a potenciar l'aprenentatge actiu i significatiu en diferents contextos instruccionals. En funció del coneixement disponible sobre l'aprenentatge humà, les característiques dels entorns d'aprenentatge efectius es caracteritzen per estar (1) centrats en els aprenents (partir dels seus coneixements i habilitats prèvies, actituds, creences i motivacions: ajudar a establir connexions entre els mateixos i tasques d'aprenentatge obertes, rellevants i significatives , per efectuar el seguiment dels seus progressos individuals i proporcionar suports ajustats a les seues necessitats); (2) centrar-se en el coneixement i en la comprensió, destacant la importància de prevaldre la comprensió profunda, intentant facilitar el desenvolupament d'un coneixement ben organitzat, accessible i flexible en diferents contextos i situacions), (3) prevaldre l'avaluació formativa i la retroalimentació, facilitant als estudiants revisar i millorar la qualitat dels seus aprenentatges, i als professors proporcionar-los les ajudes que els permeten progressar; i, (4) desenvolupar el sentiment de pertinença a una comunitat orientada cap a l'aprenentatge, emfatitzant la interacció, l'aprenentatge cooperatiu, el contrastar arguments i prestar-rebre ajudes dels companys. També s'emfatitza el paper de les noves tecnologies en l'educació(formació, ja que faciliten l'aprenentatge basat en problemes del món real utilitzant una àmplia varietat de recursos com ara vídeos, simulacions, demostracions- que incrementen la motivació dels estudiants, proporcionen potents eines de visualització i anàlisi de la informació, ofereixen més oportunitats d'interacció amb els materials d'aprenentatge, de comunicació i retroalimentació per part dels professors i dels iguals, així com construir comunitats d'aprenentatge en què poden participar agents molt diversos. Tòpics:
Mètodes d'ensenyament centrats en l'aprenent.
Disseny d'instrucció per a promoure l'aprenentatge autoregulat.
Avaluació i retroalimentació formativa.
Aprenentatge autoregulat: Estratègies cognitives, metacognitives i afectiu-motivacionals. Gestió del temps (Avaluació i intervenció).
Promoció de l'engagement acadèmic.
Rúbriques d'avaluació.
Portafolis electrònics.
Formació basades en competències.[Llegir més][Ocultar]
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Diseño y validacion de entornos y herramientas dirigidos a promover el aprendizaje activo y significativo en contextos educativos/formativos
Línies d'investigació: - Tecnologia instruccional.Disseny de propostes i eines instruccionals que potencien l'aprenentatge actiu i significatiu.
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
RAFAEL GARCIA ROS | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació |
MARIA DOLORES SANCERNI BEITIA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
BEATRIZ LUCAS MOLINA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DEL CASTILLO FUENTES DURAN | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANIELSON BARBOSA DASILVA | Col·laborador-a | Universidade Federal da Paraíba (Brasil) | professor-a titular d'universitat |
CNAE: - Educación secundaria general.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación universitaria.
- Educación terciaria no universitaria.
Estructura associada: - Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Paraules clau: - Aprendizaje autorregulado, evaluación formativa, retroalimentación, diseño de instrucción