Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: El grup HRI centra la seua investigació en el desenvolupament de sistemes i algoritmes intel·ligents d¿interacció humà-robot, en els àmbits de la robòtica mòbil, industrial i col·laborativa. L'objectiu principal és aprendre els principis fonamentals per realizar tasques de diversa naturalesa (conducció de vehicles, manipulació d'objectes, tractament superficial, etc.), predir la intenció de l'humà en situacions on existeix un control compartit i donar una assistència personalitzada capaç d'adaptar-se a les condicions canviants de l'entorn i del mateix operari humà, regulant el nivell d'autonomia del sistema intel·ligent d'assistència. Cal destacar les línies d¿investigació en teleoperació assistida mitjançant retroalimentació hàptica i audiovisual (HAV feedback), els sistemes avançats d¿assistència a la conducció (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS) en vehicles i sistemes de transport intel·ligents (ITS), a més de la cooperació activa i el control compartit entre un operador humà i un sistema robotitzat en aplicacions industrials.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Desenvolupament de sistemes i algoritmes intel·ligents d'interaccio huma-robot
- Prediccio de la intencio de l'huma per regular el nivell d'autonomia del sistema d'assitencia
- Teleoperacio assistida mitjancant retroalimentacio haptica i audiovisual
- Desenvolupament de solucions cientifico-tecniques avancades en aplicacions robotica industrial, mobil i col·laborativa
Línies d'investigació: - Sistemes intel·ligents d'interacció humà-robot.L'objectiu principal és aprendre els principis fonamentals per realizar tasques de diversa naturalesa (conducció de vehicles, manipulació d'objectes, tractament superficial, etc.), predir la intenció de l'humà en situacions on existeix un control compartit i donar una assistència personalitzada.
- Control i navegació autònoma.Desenvolupament d'algoritmes de control automàtic de sistemes robotitzats i de conducció autònoma de vehicles en entorns no estructurats, utilitzant tècniques d'intel·ligència artificial.
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
VICENT GIRBES JUAN | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació |
JOAQUIN PEREZ SOLER | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
CNAE: - Otra investigación y desarrollo experimental en ciencias naturales y técnicas.
Estructura associada:
Paraules clau: - Human-robot interaction; shared-control; advanced assistance system; intel·ligent system; intention prediction;
- Automatic control; Autonomous driving; Selfdriving vehicle;