Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: El grup reuneix investigadors de l'àrea de Didàctica de les Matemàtiques interessats a aprofundir en la resolució de problemes i la tecnologia educativa. S'estudiaran els processos i factors relacionats amb l'aprenentatge i la resolució de problemes d'ensenyament; especialment aquells que hi inclouen entorns tecnològics, entesos com un escenari privilegiat per a la recollida, anàlisi i ús d'informació que permeta avaluar comportaments de comunitats d'aprenentatge. A més a més, els resultats de la recerca, juntament amb el coneixement didàctic específic, s'utilitzaran per al desenvolupament de tecnologies orientades a l'educació matemàtica.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Realizar recogidas de datos para analizar procesos y determinar factores involucrados en la enseñanza y aprendizaje de la resolucion de problemas
- Analizar y caracterizar procesos y factores involucrados en la enseñanza y aprendizaje de la resolucion de problemas
- Implementar secuencias de instruccion basadas entornos tecnologicos relacionadas con la resolucion de problemas
- Desarrollar y evaluar entornos tecnologicos orientados a la resolucion de problemas en situaciones de enseñanza/aprendizaje
- Evaluar el impacto sobre el aprendizaje de modelos de enseñanza de las matematicas basados en tecnologia
Línies d'investigació: - Ensenyament i aprenentatge de la resolució de problemes.Ensenyament i aprenentatge de la resolució de problemes.
- Ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques en entorns tecnològics.Ensenyament i aprenentatge de matemàtiques en entorns tecnològics.
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
PASCUAL DAVID DIAGO NEBOT | Director-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
Equip d'investigació |
DAVID ARNAU VERA | Membre | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
JUAN GUTIERREZ SOTO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ISMAEL GARCIA BAYONA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA EMILIA GARCIA MARQUES | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA CARMEN CAMPOS GONZALEZ | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
JOSE ANTONIO GONZALEZ-CALERO SOMOZA | Col·laborador-a | Universidad de Castilla la Mancha | professor-a ajudant-a |
JAVIER DEL OLMO MUÑOZ | Col·laborador-a | Universidad de Castilla la Mancha | estudiant-a de doctorat d'altres entitats |
CNAE: - Educación preprimaria.
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
Paraules clau: - Resolución de problemas; problemas verbales
- Tecnología; entornos tecnológicos; tecnología en educación matemática