Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Esfera pública i mitjanas de comunicació. - MEDIASPHER

Referència del grup:

GIUV2024-602

 
Descripció de l'activitat investigadora:

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Explorar los predictores de exposición selectiva a los medios (prensa, radio, televisión, redes sociales, etc.).
  • Comprender las causas y las consecuencias del proceso de transformación de la esfera pública postmediática.
  • Explorar las causas y consecuencias del fenómeno de la evitación de noticias.
  • Indagar las percepciones y actitudes ciudadanas hacia los medios.
 
Línies d'investigació:
  • Exposició selectiva als mitjans..Comprendre quins factors influeixen en la decisió dels individus d'exposar-se a determinats mitjans de comunicació i evitar uns altres, prestant especial atenció a la importància de les actituds polítiques. Identificar, així mateix, les raons que expliquen l'evitació de notícies intencional.
  • Esfera pública postmediàtica..Comprendre i reflexionar entorn de les causes i les conseqüències de les recents transformacions de l'esfera pública.
  • Percepctions i actituds ciutadanes davant dels mitjans..Identificar i comprendre les percepcions i actituds que té la ciutadania davant els mitjans de comunicació, el periodisme i l'esfera pública postemediàtica.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
LIDIA VALERA ORDAZDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
AINA FAUS BERTOMEUMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA TERESA MERCADO SAEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
MARIA IRANZO CABRERACol·laborador-aUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
MARINA REQUENA MORACol·laborador-aUniversitat Autònoma de Barcelonainvestigador-a doctor-a
FRANCISCO ADOLFO CARRATALA SIMONCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
LUCIA MARQUEZ MARTINEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal de Investigacion
DAFNE CALVO MIGUELCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
JAUME DOMENECH BELTRANCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador/a
MARIA LUISA HUMANES HUMANESCol·laborador-aUniversidad Rey Juan Carloscatedràtic-a d'universitat
JOSE MARÍA RAMÍREZ DUEÑASCol·laborador-aUniversidad Nacional de Educación a Distancia - UNEDprofessor-a ajudant-a doctor-a
RUBÉN CUELLAR RIVEROCol·laborador-aUniversidad de Salamancainvestigador-a en formació
ELSA MORENO MORENOCol·laborador-aUniversidad de Navarraprofessor-a
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.