Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: Educació Basada en Evidències (EBE) és un grup d'investigació dedicat a la millora de les experiències educatives per mig de tecnologies innovadores basades en analítica de l'aprenentatge. El nostre treball es centra en el disseny d'intervencions educatives complexes i personalitzades, l'avaluació empírica de la seua eficàcia i l'adaptació contextual de les teories educatives. Fins ara, hem desenvolupat i implementat tècniques com l'Anàlisi de Xarxes Socials per a estimular l'aprenentatge interactiu i la Mineria de Textos per a facilitar l'adquisició de conceptes (projecte CIGE/2023/53). La nostra investigació implica la recopilació, anàlisi i comunicació sistemàtics de proves basades en dades procedents de persones i grups, amb l'objectiu de comprendre i optimitzar els processos d'aprenentatge i els entorns en els quals es desenrotllen. A través d'este enfocament basat en l'evidència, ens esforcem per promoure una educació equitativa que responga a les necessitats úniques de cada estudiant, recolzant a totes les persones perquè aconseguisquen el seu màxim potencial.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Desarrollar tecnologia educativa a partir de evidencias empiricas, adaptando las teorias de la educacion a necesidades especificas de aprendizaje
Línies d'investigació: - Analítica de laprenentatge.L'analítica de l'aprenentatge és un camp innovador que se centra en mesurar, recopilar, analitzar i comunicar dades específiques sobre els estudiants i els seus entorns educatius. A través d'esta anàlisi, es generen insights que permeten comprendre i optimitzar les experiències d'aprenentatge.
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
FRANCISCO JAVIER GARCIA GARCIA | Director-a | Universitat de València | Ajudant Doctor/Doctora |
Equip d'investigació |
INMACULADA LOPEZ FRANCES | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
SALVADOR JOSE CARDONA SERRA | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
CRISTIAN MOLLA ESPARZA | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
EVELYN E. MOCTEZUMA RAMÍREZ | Col·laborador-a | CONFEDERACION ESPAÑOLA DE COOPERATIVAS DE TRABAJO ASOCIADO- COCETA | gestor-a |
CNAE: - Proceso de datos, hosting y actividades relacionadas.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación postsecundaria no terciaria.
- Educación universitaria.
- Educación terciaria no universitaria.
Estructura associada: