Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Consells per a l'ús del servei de suport a l'edició web

Els i les usuàries del gestor web de la Universitat de València disposen d'un servei de suport mitjançant el qual, emplenant un senzill formulari, poden vore resoltes de forma ràpida les incidènces que puguen sorgir en l'edició dels seus portals web. 

2 de de novembre de 2020

Panell d'opcions de suport quan accedim després d'identificar-nos.
Panell d'opcions de suport quan accedim després d'identificar-nos.

El servei de suport a usuàries i usuaris del gestor web de la Universitat de València és una eina implantada per la Unitat Web i Màrqueting (UWM) per a canalitzar de forma àgil i eficaç totes les peticions de suport dels editors/es dels portals web corporatius. El seu ús adequat, sobretot a l'hora d'emplenar els camps del formulari, és fonamental per tal de donar una resposta ràpida i satisfactòria a les peticions de suport.

Les usuàries i els usuaris han de tenir en compte que, en termes de resposta i organització, és més eficaç realitzar una petició de suport a través d'aquest sistema que no telefonar o enviar un correu electrònic. Les peticions rebudes a través del sistema de tiquets permeten una millor organització del treball i una òptima distribució de tasques entre el personal de la UWM, i per tant una resposta més ràpida. Aquest és el motiu pel qual totes les peticions de suport han de tramitar-se de forma obligatòria a través del sistema de tiquets. 
Es pot accedir també al serve de suport a través del web de la UWM, a través del primer dels accessos ràpids que hi ha sota la capçalera. 

Opcions de suport

Accés ràpid al servei de suport.
Accés ràpid al servei de suport.

En accedir, la plataforma demana la identificació de l'usuari/a, i tot seguit desplega diverses opcions sobre el tipus de petició:  

  • Suport edició web corporatiu
  • Identitat Visual Corporativa
  • Agenda UV
  • Traducció a l'anglés del web corporatiu
  • XatUV
  • Altes i baixes del gestor de contiguts
  • Formació
Aspecte del formulari i els camps que cal emplenar. 
Aspecte del formulari i els camps que cal emplenar. 

La més demandada és la primera, 'Suport edició web corporatiu', ideada per a recollir sol·licituds referides a problemes de publicació en textos lliures, literals, novetats, generació d'elements com ara banner, noves pestanyes, enllaços ràpids, nova estructura web, etc. 
L'opció d'Identitat visual se n'ocupa de tot allò relacionat amb la utilització de logotips, emblemes o segells oficials de la Universitat de València. 
A l'apartat Agenda UV es recullen les peticions sobre la publicació d'esdeveniments a l'agenda, la seua modificació, eliminació o compartició. 
En traduccions es recullen les peticions de generar les versions en anglés únicament de textos publicats en algun dels portals web corporacions de la UV. 
En XatUV s'atenen totes les incidències relacionades amb aquest nou servei interactiu d'informació a la comunitat universitària. 
Per últim hi ha l'apartat de formació, que ara per ara només pot ser remota a causa de la crisi del Covid-19. No obstant, la persona sol·licitant obtintra accés a nombrosos manuals i tutorials sobre el funcionament del gestor web de la UV. 

Un formulari senzill

Després de triar una de les opcions de suport, el sistema ens obri un formulari amb uns camps senzills que cal emplenar descrivint el tipus d'incidència. És important especificar el portal web sobre el que s'està demanat suport, i en el camp en 'Observacions' adjuntar, en el seu cas, la url de la pàgina específica en la que es localitza el possible problema, i donar l'extensió telefònica o el correu de l'autor/a de la petició.

Identificar el problema de la forma més detallada possible, així com la seua localització en el lloc de publicació, ajudarà a una ràpida resolució de les incidències descrites.  

Etiquetes