La campanya “Universitat de València, la teua” és una iniciativa del Consell Assessor d'iniciatives estudiantils en matèria LGTBIQ+ de la Universitat de València, que es va constituir en novembre de 2022 amb l’objectiu de configurar activitats, iniciatives i campanyes dirigides a l'estudiantat en matèria de diversitat afectivosexual i de gènere. El consell respon al compromís de la rectora de la UV, Mª Vicenta Mestre, amb l'estudiantat, per a incentivar l'actuació i la implicació de la UV amb la visibilitat i els drets del col·lectiu LGTBIQ+.
L’objectiu de la campanya, promoguda per la delegació de la Rectora per a l’estudiantat i el Vicerectorat d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de la UV, és visibilitzar la Universitat com un espai segur, igualitari i inclusiu tot donant a conèixer els recursos existents en matèria de diversitat a disposició de l’estudiantat.
Cada cartell fa referència respectivament a diferents ferramentes que es relacionen a continuació:
- El Protocol d'atenció a la identitat i l'expressió de gènere de la Universitat de València (ACGUV 138/2019), que facilita el canvi de nom d’ús comú i legal per a les persones trans que formen part de la comunitat universitària.
- El Codi de Convivència i Bones Pràctiques de la Universitat de València (ACGUV 300/2023), que es va aprovar en desembre de 2023. El present Codi té per finalitat fixar els valors i les bases de la convivència a la UV i garantir la millor resolució dels conflictes que puguen alterar-la o que impedisquen el desenvolupament normal de les funcions essencials de docència, discència, recerca, transferència i intercanvi del coneixement i innovació i gestió, així com la seua prevenció.
- La “Guia de diversitats en l’activitat física i esport”, elaborada pel grup d'investigació AFES-Activitat Física, Educació i Societat, encapçalat per Jose Devis Devis, l’any 2023.
- Els espais multicolor, un projecte de sensibilització i informació de caràcter itinerant i efímer que impulsa la iniciativa diversitats que s’instal·la en els halls de les biblioteques dels campus universitaris i està dinamitzat per un equip de voluntaris que informen dels recursos universitaris en matèria de diversitat.
La campanya, que s’acompanya també de diferents vídeos que es compartiran des del compte d'IG de diversitats al llarg dels pròxims dies, forma part d’una programació sociocultural més ampla organitzada al voltant de la celebració de dues dates rellevants en matèria de diversitat sexual com son el 17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBIfòbia, i el 28 de juny, Dia Internacional de l’Orgull.