- 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

27/10/25
Charla ERI - Angelica Ronconi: "Digital-Savvy or Lost in Transition? How Digital Media Influence Early Adolescents’ Learning in the Classroom" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

13/10/25
Charla ERI - Oscar Skovdahl: "Can elaborative feedback benefit high school students’ reading comprehension? – Insights from a long-term intervention study" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

26/09/25
Charla ERI - Chiara Magurno: "CLAIRE: A Conversational Agent for Deep Reading in the Digital Age" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							
.jpg)
22/09/25
Charla ERI - Monika Szczygieł: "How Much Mathematics Is There in Math Anxiety? A Model of the Predictors of Math Anxiety in Childhood, Adolescence, and Adulthood" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

23/06/25
Charla ERI - Inka Romero-Ortells: "Atención visual en vídeos subtitulados: distribución de la mirada y procesamiento en L2" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							
.jpg)
09/06/25
CHARLA ERI - Xavier Mínguez-López: "¿Fomentan los libros multiculturales la competencia intercultural? Creencias del profesorado y del alumnado sobre la interculturalidad" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							
.png)
02/06/25
CHARLA ERI - Madalin Deliu: "Creencias motivacionales y habilidades lectoras: ¿qué papel tiene la mentalidad de crecimiento en los retos de la alfabetización?" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							
.png)
12/05/25
CHARLA ERI - Christian Tarchi: "EMILE, a gamified approach to improve critical reading in secondary school students" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

07/04/25
CHARLA ERI - Maria Niskakoski: "Reading difficulties among young people in secondary education - how accurately can DigiLukiseula identify them?" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							
.png)
24/03/25
CHARLA ERI - Anna Paola Fallaci: "A multidimensional approach to investigate how knowledge changes when reading" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

09/03/25
CHARLA ERI - Anna Bondar: "MultiplEYE: Recopilación multilingüe de datos de movimientos oculares para la investigación en procesamiento del lenguaje artifical y humano" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

24/02/25
CHARLA ERI - Anna-Sophia Dersch: "Medición y refutación de conceptos erróneos sobre psicología educativa en profesores en formación y en ejercicio" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

17/02/25
CHARLA ERI - Inmaculada Fajardo: "Preferencia ojo-boca durante la Percepción del Habla en Niños con Trastorno del Espectro Autista" - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

12/02/25
ERI Lectura colabora con U. Memphis organitzando Cognitive Science Seminar - 
							
							
							
							
							
						
								
								
							

11/02/25
Charla ERI - John Sabatini - Using Scenario-Based Assessments to Measure Deep Learning 
 
					
									
				
				
				
				
			




