Des de Trajectòries Acadèmiques estem donant suport a activitats que tenen com a objectiu millorar la incorporació a la Universitat, com el programa Conèixer la Universitat i el programa de mentoria Entreiguals.
Pròximament presentarem una línia d’actuació que té com a finalitat fonamental reduir les taxes d’abandó en certs graus.
Una altra línia de treball que considerem important és idear i posar en marxa nous recursos per fer la Universitat de València més equitativa mitjançant l’anàlisi i el disseny d’actuacions per acompanyar les trajectòries complexes, és a dir, aquelles:
- Amb major prolongació del temps per a la graduació.
- Amb major abandó i reubicació.
- Amb majors dificultats i suspensos.
- Condicionades per desigualtats d’oportunitats educatives.
- Condicionades per factors socioculturals.
- Vinculades a estudis de grau amb una menor visibilitat, perquè són menys coneguts.
A més, hi ha una voluntat ferma des de la Delegació de la Rectora per a Trajectòries Acadèmiques de contribuir a l’anàlisi i estudi d’indicadors per conèixer millor el sistema universitari i, més concretament, el cas de la Universitat de València, i així promoure possibles nous recursos i actuacions a partir de l’evidència educativa.