Coneixement didàctic del contingut escolar: fonaments de l' anàlisi i la acció didàctica del professorat - CDC

Referència del grup:

GIUV2016-280

 
Descripció de l'activitat investigadora:

L'activitat investigadora del grup es desenvolupa entorn de la formació de professors en diferents àrees de contingut escolar: ciències experimentals, matemàtica, llengua i llengua estrangera, literatura, educació física, educació musical... Això involucra, en diferents moments del temps, treballs d'avaluació sistemàtica del coneixement disciplinar dels futurs professors, del desenvolupament de les seues estratègies d'aprenentatge i d'ensenyament, del seu coneixement epistèmic, del seu pensament docent, i, per descomptat, del seu coneixement didàctic específic. Tot això hauria de conduir a una avaluació i millora del model de formació de professors actual, amb la finalitat d'actualitzar-lo i fer-ho més eficaç. Investigacions associades amb la comprensió i desenvolupament de destreses i hàbits en alumnes de primària i secundària han de complementar les anteriors, atés que aquest coneixement constitueix la base necessària per a adaptar la formació de professors a les necessitats dels estudiants, i per a convertir la formació de professors en un coneixement acadèmic valgut, fiable i transferible, superant models artesanals basats en la tradició.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Evaluar el conocimiento disciplinar, el pensamiento docente y las estretegias didacticas de los futuros profesores en distintas areas escolares
  • Optimizar el actual modelo de formacion de profesores para hacerlo mas eficaz y dotarlo de mayor coherencia y validez sobre bases cientificas
  • Analizar los factores que inciden en la comprension de las disciplinas escolares por parte de estudiantes de diferentes niveles
  • Analizar los factores que inciden en el desarrollo de habitos y de estrategias cognitivas y metacognitivas de aprendizaje academico
  • Desarrollar, validar e implementar instrumentos que favorezcan un aprendizaje efectivo de las disciplinas escolares, utiles para los profesores
 
Línies d'investigació:
  • Formació de professors.Formació de professors en coneixement didàctic del contingut en diferents àrees escolars: anàlisi didàctica i acció didàctica.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
YOLANDA ECHEGOYEN SANZDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
VICENTE SANJOSE LOPEZMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
OSCAR BARBERA MARCOMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
JOAN JOSEP SOLAZ PORTOLESMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
EVA MORON OLIVARESMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ÁNGELA GOMEZ LOPEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ANTONIO LEON MARTIN EZPELETAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
CARLOS BERNARDO GOMEZ FERRAGUDMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
SILVIA MARIA CHIREAC MembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ISABEL PONT NICLOSMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JOSE JAVIER VERDUGO PERONAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ENRIC ORTEGA TORRESMembreUniversitat de ValènciaAyudante Doctor/a
EVA IZQUIERDO SANCHISMembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador/a
DAVID ARNAU VERACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
MANUEL MONFORT PAÑEGOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
MARIA BEGOÑA GOMEZ DEVISCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
REMIGI MORANT NAVASQUILLOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
PATRICIA OROZCO GOMEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
MARTA ZARAGOZA ZAYASCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
 
CNAE:
  • Educación preprimaria.
  • Educación primaria.
  • Educación secundaria general.
  • Educación universitaria.
 
Estructura associada:
  • Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials
 
Paraules clau:
  • Formación de profesores; conocimiento didáctico del contenido; didácticas específicas