GIUV2019-464
Aquest grup integra investigadors i investigadores procedents de diferents universitats i disciplines que comparteixen un objectiu comú: desenvolupar investigacions dirigides, en primer lloc, a proporcionar una educació integral que contribuïsca a la formació personal, intercultural i social de l'alumnat del segle XXI i, en segon lloc, a desenvolupar les seues competències i capacitats lectores, lingüístiques, crítiques i creatives. Amb aquesta finalitat, cohesionem la investigació educativa amb la innovació didàctica per a estudiar el valor pedagògic de l'ús i impacte de la multiliteracidad i els recursos multimodals a l'aula, a través de l'enfocament de diverses disciplines transversals relacionades prioritàriament amb les humanitats, l'educació artística, l'ensenyament de les llengües estrangeres i les noves tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC). La pretensió de Lit(T)erart és aprofundir en l'aportació d'aquestes àrees, fonamentalment en la formació del professorat i en l'elaboració de propostes curriculars que fomenten les dimensions cognitiva, conceptual, sociocultural i estètica, per a després centrar-se en el disseny d'un sistema d'avaluació basat en la...Aquest grup integra investigadors i investigadores procedents de diferents universitats i disciplines que comparteixen un objectiu comú: desenvolupar investigacions dirigides, en primer lloc, a proporcionar una educació integral que contribuïsca a la formació personal, intercultural i social de l'alumnat del segle XXI i, en segon lloc, a desenvolupar les seues competències i capacitats lectores, lingüístiques, crítiques i creatives. Amb aquesta finalitat, cohesionem la investigació educativa amb la innovació didàctica per a estudiar el valor pedagògic de l'ús i impacte de la multiliteracidad i els recursos multimodals a l'aula, a través de l'enfocament de diverses disciplines transversals relacionades prioritàriament amb les humanitats, l'educació artística, l'ensenyament de les llengües estrangeres i les noves tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC). La pretensió de Lit(T)erart és aprofundir en l'aportació d'aquestes àrees, fonamentalment en la formació del professorat i en l'elaboració de propostes curriculars que fomenten les dimensions cognitiva, conceptual, sociocultural i estètica, per a després centrar-se en el disseny d'un sistema d'avaluació basat en la creació de rúbriques que mostren el progrés de l'alumnat i la validesa de la metodologia proposada. En línia amb les directrius de l'EEES, plantegem construir una bastimentada didàctica basada en la pedagogia de les multiliteracitats que no sols considera el llenguatge com a forma exclusiva per a la construcció de significats, sinó que incorpora la multimodalitat com a manera de representació per a crear i expressar idees.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Actuar como grupo de investigacion catalizador de ideas y problemas en la enseñanza y aprendizaje de diferentes areas de conocimiento y universidades
- Desarrollar una investigacion que contribuya a fomentar la multimodalidad y la implementacion de la pedagogia de las multiliteracidades en Ed Primaria
- Desarrollar metodologias de investigacion interdisciplinarias que tiendan puentes entre las humanidades, la ed. artistica y la enseñanza de lenguas
- Fomentar las TAC en el aula
- Investigar e intervenir en el diseño, el desarrollo y la evaluacion del curriculum en todos los niveles educativos
- Formació en literatura i art per al professorat de llengües estrangeres.Establir una relació de continguts literaris i artístics essencials per a millorar la competència del personal docent a l'hora de treballar amb recursos multimodals. Crear un marc de conceptes teòrics bàsics que puguen treballar en educació primària, secundària i universitària.
- Desenvolupament i innovació de propostes curriculars i tasques específiques en Educació Primària, Secundària i Universitària.Partint dels quatre components que estableix la pedagogia de les multiliteracitats per al desenvolupament del coneixement (experimentar, conceptualitzar, analitzar i aplicar), dissenyar i avaluar proposades en relació amb la literatura, l'art i les llengües estrangeres.
- Estudiar i promoure el potencial didàctic de les TAC.Proposar i valorar tasques col·laboratives que permeten que els/les futurs/es mestres progressen gradualment des del mer ús instrumental de les tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement (TAC) fins al desenvolupament d'una consciència més crítica sobre elles.
- Avaluació del progrés de l'alumnat.Anàlisi de resultats i avaluació mitjançant el disseny i l'aplicació de rúbriques en relació amb els objectius i les destreses que s'esperen desenvolupar.
- Educació en els museus a través de l'ús de la literatura il·lustrada i l'aproximació a l'art.Explorar el potencial de l'ús de la narració multimodal (visual-lèxica-sonora...) a través de l'àlbum il·lustrat com a recurs pedagògic innovador en l'àmbit dels museus d'art i en diversos espais educatius reglats i no reglats (escoles, galeries d'art, fundacions, organismes...).
- Infància, Art i Pedagogia a la societat del Segle XXI..Investigar sobre el valor de l'ensenyament-aprenentatge de la literacitat i alfabetització visual i estètica (educar la mirada) i el desenvolupament del pensament crític i creatiu en la infància contemporània.
- Aula Creativa, il·lustració i multiliteracitat..Educar en i a través de les arts mitjançant l'Arts in Education Approach (AiE). Explorar els beneficis de l'art i de la literatura il·lustrada (ilustración / narrativa multimodal).
- Noves formes de narrar (narracions) al segle XXI.Analitzar les característiques de la ment multimodal en el s. XXI i la necessitat d'establir noves coordenades de cohesió i desenvolupar noves formes del discurs i relat.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
AGUSTIN REYES TORRES | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
JOSE DIAZ BARAHONA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARGARIDA CASTELLANO SANZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA MATILDE PORTALES RAGA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
NURIA SANCHEZ LEON | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/Doctora |
HECTOR HERNANDEZ GASSO | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
LUIS SEBASTIAN VILLACAÑAS DE CASTRO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ESTHER ALABAU RIVAS | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
ROCIO DOMENE BENITO | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
EDUARDO ESPAÑA PALOP | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARTA ARDITE OVEJERO | Col·laborador-a | Universitat de Barcelona | investigador-a |
AMANDA ROSE BIRD | Col·laborador-a | American School of Valencia | professor-a de secundària |
MARIA BRISK | Col·laborador-a | Boston College | catedràtic-a d'universitat |
MARINA FERRI REIG | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
KYLEANNE DANIELLE KIRALY | Col·laborador-a | American School of Valencia | professor-a de secundària |
MANEL LACORTE PEÑA | Col·laborador-a | University of Maryland (USA) | professor-a titular d'universitat |
DOLORES LIMA | Col·laborador-a | Univeridad de Pittsburgh | professor-a titular d'universitat |
NAUSICA MARCOS MIGUEL | Col·laborador-a | Denison University (USA) | professor-a ajudant-a doctor-a |
LUCIA OSA MELERO | Col·laborador-a | Duquesne University (USA) | professor-a titular d'universitat |
ESPERANZA ROMAN MENDOZA | Col·laborador-a | George Mason University (USA) | catedràtic-a d'universitat |
DOLORES MIRALLES ALBEROLA | Col·laborador-a | Conservatorio Superior de Música Oscar Esplá de Alicante | Catedràtic-a funcionari-a |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Educación preprimaria.
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
- Creación artística y literaria.
- Didàctica de la Llengua i la Literatura
- Educación; literatura; arte; didáctica; formación docente; multimodalidad
- Pedagogía; Educación; curriculum; literatura; arte; didáctica; formación docente; multimodalidad
- Tecnología; Educación; curriculum; didáctica; formación docente; multimodalidad
- Evaluación; rúbricas; Educación; curriculum; didáctica; formación docente
- Multimodalidad; arte; literatura; museo
- multiliteracidad; alfabetización visual; albúm ilustrado
- Arte; multiliteracidad; imagen; lenguaje visual
- Multimodalidad; didáctica; investigación