GIUV2023-587
La nostra activitat investigadora se centra en l'anàlisi, des d'una perspectiva evolutiva tant transversal com longitudinal, de les dificultats en l'adquisició del llenguatge oral i escrit freqüents en dèficits sensorials com la discapacitat auditiva i diversos trastorns del neurodesenvolupament com els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) i la Discapacitat Intel·lectual (DI). Ens interessa l'avaluació i optimització de: -La comprensió lectora en infants i adults amb dèficits auditius.-Lectura en la població amb discapacitat intel·lectual amb un enfocament en la ¿lectura fàcil¿.-Percepció de la parla i la comprensió narrativa oral en infants amb trastorns del neurodesenvolupament.-El tractament del llenguatge figuratiu en Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) i Dèficits Auditius. A aquests efectes, desenvolupem paradigmes experimentals que ens permeten prendre mesures tant d'execució com de procés (moviments oculars).
- Explorar las trayectorias evolutivas del lenguaje oral y escrito en trastornos del neurodesarrollo y sordera para fundamentar la intervencion
- Comprensió lectora en xiquets i adults amb dèficit auditius.En aquesta línia, els nostres objectius són l'avaluació i el desenvolupament de programes de millora de la comprensió lectora en infants i adults amb dèficit auditiu. Alguns exemples de programes d'intervenció desenvolupats pel grup són SIMICOLE i LEECOM.
- Lectura fàcil en població amb discapacitat intel·lectual.En aquesta línia, els nostres objectius són l'avaluació i el desenvolupament de programes de millora de la comprensió lectora en infants i adults amb discapacitat intel·lectual, centrant-nos en les tècniques de ¿lectura fàcil¿. Hem desenvolupat el ¿PROGRAMA DE FORMACIÓ EN LECTURA CRÍTICA EN INTERNET (LECRIT)".
- Percepció de la parla i comprensió narrativa oral en xiquets amb trastorns del neurodesenvolupament.Aquesta línia mira d'identificar les trajectòries evolutives de l'adquisició del llenguatge narratiu en infants amb trastorns del neurodesenvolupament mitjançant dissenys transversals i longitudinals a la recerca de marcadors conductuals i fisiològics que nodrisquen la detecció i intervenció precoç.
- Processament de llenguatge figuratiu en TEA i dèficits auditius.Aquesta línia se centra en l'estudi del processament del llenguatge figuratiu durant la lectura en persones amb TEA i dèficits auditius. Analitzem mitjançant paradigmes de lectura combinats amb moviments oculars i EEG com es processa un tipus concret de llenguatge figuratiu, les ¿frases fetes¿.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
INMACULADA FAJARDO BRAVO | Director-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
VICENTA AVILA CLEMENTE | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
NADINA MARIA GOMEZ MERINO | Membre | Universitat de València | Ayudante Doctor/a |
PATRICIA PEREZ FUSTER | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
NOEMI SKROBISZEWSKA KLINCEWICZ | Membre | Universitat de València | Personal Investigador |
ANTONIO M FERRER MANCHON | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- discapacidad auditiva; comprensión lectora; evaluación; intervención
- discapacidad intelectual; comprensión lectora; Lectura Fácil; Simplificación de textos; evaluación; intervención
- comprensión narrativa oral; comprensión narrativa escrita; cuentos; trastornos del neurodesarrollo
- detección e intervención tempranas en TEA; Discapacidad intelectual y Déficits auditivos; lenguaje figurativo; fases hechas