Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

L' empresa innovadora - EMPINNOVA

Referència del grup:

GIUV2015-223

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El grup d'investigació centra la seua activitat en l'empresa innovadora i realitza contribucions acadèmiques en referència a les següents qüestions: Característiques de l'empresa innovadora. L'estratègia de l'empresa innovadora. Emprenedoria i innovació. Innovació i resultats empresarials. Disseny de nous productes. Aprenentatge organitzatiu i gestió del coneixement. Implicacions per als recursos humans de l'estratègia innovadora de l'empresa. Se segueixen metodologies de tipus qualitatiu i de tipus quantitatiu en funció de cada objectiu específic d'investigació.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Esclarecer la problematica de la innovacion en el seno de la empresa
 
Línies d'investigació:
  • Característiques de l'empresa innovadora.L'activitat innovadora pot requerir diferents solucions organitzatives en funció dels objectius dels projectes d'innovació. Aquesta línia tracta de llançar llum sobre aquesta problemàtica.
  • L'estratègia de l'empresa innovadora.Les decisions estratègiques en matèria d'innovació tenen implicacions importants sobre l'organització.
  • Emprenedoria, innovació i resultats empresarials.Les connexions entre l'emprenedoria, la innovació i els resultats empresarials són crucials per a la competitivitat de l'empresa.
  • Aprenentatge organitzatiu i gestió del coneixement.L'activitat innovadora comporta aprenentatge organitzatiu i necessita una eficaç gestió del coneixement.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ANA ISABEL FERNANDEZ MESADirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
Equip d'investigació
SALVADOR VIVAS LOPEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA DELS ANGELS DASI COSCOLLARMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
VICTOR OLTRA COMORERAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
JOAQUIN ALEGRE VIDALMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
JOSE LUIS FERRERAS MENDEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
CARLES BORONAT MOLLMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
JOAN MERIN RODRIGAÑEZMembreUniversitat de ValènciaAyudante Doctor/a
PAULA MARTINEZ SANCHISMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
PAULA MARTINEZ SANCHISMembreUniversidad Técnica de Munichinvestigador-a doctor-a
ANDRES SALAS VALLINACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
DAVID FABIÁN NEIRA FERNÁNDEZCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARIA FREIXES SANCHOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
  • Actividades de investigación.
 
Estructura associada:
  • Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
 
Paraules clau:
  • Empresa innovadora, caracteríticas
  • Estrategia innovación
  • Emprendimiento, innovación, resultados
  • Aprendizaje organizativo, gestión del conocimiento