Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: El grup Literatura, Societat i Educació LISE desenvolupa la seua activitat investigadora entorn als processos de lectura i la seua repercussió en l'educació però també la seua dimensió social. A tal efecte investiga al voltant de diversos eixos relacionats amb aquest objectiu, principalment, a través de l'estudi dels textos literaris i de la LIJ des d'una visió que abraça l'anàlisi de les obres des de diferents perspectives (el circuit lector, la promoció lectora, la interculturalitat, l'impacte a l'educació, etc.); i també el propi procés lector en tant que fenomen social inscrit a les xarxes de consum de productes culturals i educatius.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Investigar sobre els processos de lectura i la seua repercusio en la societat i en l'educacio
- Analitzar obres de literatura infantil i juvenil i el seu impacte en l'educacio de l'alumnat.
- Estudiar la lectura literaria i la seua presencia social a traves de l'animacio, el consum de productes relacionats, etc.
Línies d'investigació: - Lectura literària.Aquesta línia d'investigació cobreix els diferents processos que duen a la lectura literària i que se'n deriven: la promoció lectora, el consum de productes relacionats amb la literatura, etc.
- Anàlisi de literatura infantil i juvenil.S'estudia ací la literatura infantil i juvenil, d'una banda com a principal ferramenta per a l'educació literària, i d'una altra banda com a productora de significats lligats a la realitat d'infants i joves. També en forma part de manera important l'estudi de la resposta lectora.
- Lectura i educació.Aquesta línia de recerca investiga l'impacte i rendibilitat de la lectura literària en altres camps educatius tant com a material complementari com a material guia per a l'acció docent.
- Educació intercultural.Educació per al desenvolupament de la competència intercultural a través de la literatura.
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
XAVIER MINGUEZ LOPEZ | Director-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
Equip d'investigació |
GEMMA LLUCH CRESPO | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
CATALINA MILLAN SCHEIDING | Col·laborador-a | Berklee College Of Music | professor-a ajudant-a doctor-a |
CNAE: - Educación preprimaria.
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación cultural.
- Creación artística y literaria.
Paraules clau: - lectura literària; lectura i societat; promoció de la lectura
- LIteratura infantil i juvenil; resposta lectora; lectures escolars
- Educació intercultural; interculturalitat; multiculturalisme; literatura infantil i juvenil