Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: Aquest grup d'investigació es dedica a l'estudi i anàlisi dels processos cognitius, socials, adaptatius, així com de les habilitats de comunicació i d'aprenentatge en trastorns del neurodesenvolupament prevalents en població escolar, com el Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA) de nivell 1 i el Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH).
El grup treballa en diverses línies d'investigació, com ara el desenvolupament d'un programa d'intervenció psicosocial en línia dirigit a pares i mares de nens i nenes amb TEA i TDAH; l'estudi de la criança de fills amb TEA i TDAH en col·laboració amb la Universitat LUMSA de Roma; el disseny d'un programa de teràpia cognitivoconductual (CBT) basat en internet i integrat amb intel·ligència artificial per millorar els problemes de son en adolescents amb TEA de nivell 1, en col·laboració amb la Universitat d'Estocolm; i l'anàlisi dels processos implicats en la comprensió lectora i la composició escrita en infants i adolescents amb TEA i TDAH.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Explorar el procesamiento social, adaptativo, cognitivo de niños y adolescentes con autismo y/o TDAH en comparacion con sujetos con desarrollo tipico
- Analisis longitudinales sobre los procesos cognitivos, de aprendizaje y sociales de niños con TEA y/o TDAH
- Analizar la comprension lectora y la composicion escrita de niños y adolescentes con TEA y TDAH
- Diseñar intervenciones psicoeducativas para familias de niños con TEA y TDAH
- Diseñar intervenciones para mejorar el funcionamiento adaptativo de niños y adolescentes con TEA y TDAH
Línies d'investigació: - NeuroDiversitat: Autisme i TDAH.estudi dels trastorns del neurodesenvolupament, amb especial èmfasi en el Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) sense discapacitat intel·lectual i el Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH)
Components del grup:
Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
CARMEN BERENGUER FORNER | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació |
GEMMA PASTOR CEREZUELA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
GUADALUPE DELFINA MENDOZA MÉNDEZ | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
CNAE: - Otras actividades sanitarias.
Estructura associada: - ERI Recerca de la Lectura