La iniciativa s’emmarca en el cicle de conferències previst en el conveni entre la Universitat de València i el Real Colegio Complutense de la Universitat de Harvard, impulsat per la Universidad Complutense de Madrid, i ha estat organitzat amb el suport del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. A més compta amb la col·laboració de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana.

 

El programa Pre-textos consisteix en l’ensenyament de la lectura com a element vertebrador de l’aprenentatge de la resta de competències educatives del ciutadà modern. Dirigit a docents de tots els nivells i a professionals de l’àmbit de l’educació, Pre-textos persegueix el foment de la creativitat per mitjà de la interpretació personal i activa dels textos, convertint el lector en un dinamitzador de significats conduents al pensament crític independent. 

 

El taller es desenvolupa en els seminaris 2 i 3 del col·legi major Rector Peset a partir de les 17 hores de dijous 7 de juliol.  Més informació en http://www.pre-texts.org Les inscripcions es realitzen en http://links.uv.es/1rZVhYR

 

Divendres 8, Doris Sommer impartirà la conferència ‘Pre-Textos, o com millorar la societat mitjançant a literatura’. Serà a la Sala de la Muralla a les 9 hores. I posteriorment, a les 11:30, serà el torn de la conferència ‘La iniciativa dels Agents Culturals’.

 

Tota la informació es troba en:
http://links.uv.es/MlXUZ0L

Doris Sommer ocupa la càtedra Ira and Jewell Williams de llengües i literatures romàniques i estudis africans i afroamericans en la Universitat de Harvard. Després de llicenciar‐se en el Douglass College per a dones de Nova Jersey, va obtindre el seu doctorat per la Universitat de Rutgers. Directora de la Iniciativa d’Agents Culturals (Cultural Agents Initiative), la seua investigació i compromís acadèmic promouen el desenvolupament social i educatiu per mitjà de la interacció entre les humanitats i les ciències socials.

Iniciadora del programa ‘Pre‐Textos’ (Pre‐Texts), el desenvolupament del qual s’ha centrat en escoles públiques de l’àrea de Boston i en diversos punts d’Amèrica Llatina, Sommer té com a objectiu formar professors en tècniques didàctiques innovadores destinades a lluitar contra l'analfabetisme i a fomentar la lectura i el pensament crític per mitjà de les distintes arts.
 

Data: De 7 de de juliol de 2016 a 8 de de juliol de 2016.

Lloc de realització Universitat de València.

Imatges: