El Consell de Govern constituirà en la primera sessió ordinària de l'any 2022, una Comissió d'Integritat Pública, d'acord amb el que es preveu en l'article 115 dels Estatuts i els articles 4 a 6 del Reglament del Consell de Govern.
La Comissió d'Integritat Pública, que serà presidida pel rector o la rectora o persona en qui delegue, podrà estar composta per:
- La persona titular de la Secretaria General o la persona en qui delegue.
- La persona titular de la Gerència o la persona en qui delegue.
- Les persones representants en el Consell de Govern de les responsables dels deganats i les direccions dels centres, dels departaments i dels instituts d'investigació.
- Una persona representant, triada pel Consell de Govern, del personal d'administració i serveis.
- Una persona representant, triada pel Consell de Govern, de l'estudiantat.
- Una persona en representació del Consell Social.
- La persona titular de la Sindicatura de Greuges.
- La persona titular de la Delegació de Protecció de Dades.
- La persona titular de la direcció de l'Oficina de Control Intern.
- La persona titular de la prefectura dels Serveis Jurídics.
Els objectius de la Comissió d'Integritat Pública seran, entre d’altres:
- La identificació, l'anàlisi i l'avaluació dels riscos de la Universitat de València en matèria d'integritat pública i, de manera específica, els riscos de frau, corrupció i doble finançament procedent del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i d'altres programes de la Unió Europea.
- La revisió periòdica dels riscos, de manera anual o biennal segons el risc de frau i, en tot cas, tant quan poguera haver-se denunciat o descobert algun cas de frau com en cas que es produïren canvis significatius en els procediments, el personal encarregat o la legislació aplicable.
- L'elaboració d'un Pla Director d'Integritat Pública de la Universitat de València que determine les mesures bàsiques relatives als elements clau del «cicle antifrau»: prevenció, detecció, correcció i persecució.
- L'elaboració d'un codi marc ètic i de conducta davant el frau que incloga aspectes com: el conflicte d'interés, la política d'obsequis i altres beneficis, el control de segones ocupacions i altres fonts d'ingressos, la confidencialitat, els canals de denúncia i la protecció de les persones denunciants.
- La proposta de mesures de formació i d'informació en matèria d'integritat pública dirigides a tots els nivells jeràrquics del personal directiu i de gestió.
- La proposta d'actuació als òrgans competents quan es detecte un possible frau, o la seua sospita fundada, que, en tot cas, comportarà la immediata suspensió del procediment i la notificació de tal circumstància en el més breu termini possible a les autoritats corresponents, així com la revisió de tots aquells procediments que hagen pogut estar exposats a aquest.
- La qualificació dels casos de frau com a sistèmics o puntuals.