El Consell de Govern constituirà en la primera sessió ordinària de l'any 2022, una Comissió d'Integritat Pública, d'acord amb el que es preveu en l'article 115 dels Estatuts i els articles 4 a 6 del Reglament del Consell de Govern.
La Comissió d'Integritat Pública, que serà presidida pel rector o la rectora o persona en qui delegue, podrà estar composta per:

  1. La persona titular de la Secretaria General o la persona en qui delegue.
  2. La persona titular de la Gerència o la persona en qui delegue.
  3. Les persones representants en el Consell de Govern de les responsables dels deganats i les direccions dels centres, dels departaments i dels instituts d'investigació.
  4. Una persona representant, triada pel Consell de Govern, del personal d'administració i serveis.
  5. Una persona representant, triada pel Consell de Govern, de l'estudiantat.
  6. Una persona en representació del Consell Social.
  7. La persona titular de la Sindicatura de Greuges.
  8. La persona titular de la Delegació de Protecció de Dades.
  9. La persona titular de la direcció de l'Oficina de Control Intern.
  10. La persona titular de la prefectura dels Serveis Jurídics.

Els objectius de la Comissió d'Integritat Pública seran, entre d’altres:

  1. La identificació, l'anàlisi i l'avaluació dels riscos de la Universitat de València en matèria d'integritat pública i, de manera específica, els riscos de frau, corrupció i doble finançament procedent del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) i d'altres programes de la Unió Europea.
  2. La revisió periòdica dels riscos, de manera anual o biennal segons el risc de frau i, en tot cas, tant quan poguera haver-se denunciat o descobert algun cas de frau com en cas que es produïren canvis significatius en els procediments, el personal encarregat o la legislació aplicable.
  3. L'elaboració d'un Pla Director d'Integritat Pública de la Universitat de València que determine les mesures bàsiques relatives als elements clau del «cicle antifrau»: prevenció, detecció, correcció i persecució.
  4. L'elaboració d'un codi marc ètic i de conducta davant el frau que incloga aspectes com: el conflicte d'interés, la política d'obsequis i altres beneficis, el control de segones ocupacions i altres fonts d'ingressos, la confidencialitat, els canals de denúncia i la protecció de les persones denunciants.
  5. La proposta de mesures de formació i d'informació en matèria d'integritat pública dirigides a tots els nivells jeràrquics del personal directiu i de gestió.
  6. La proposta d'actuació als òrgans competents quan es detecte un possible frau, o la seua sospita fundada, que, en tot cas, comportarà la immediata suspensió del procediment i la notificació de tal circumstància en el més breu termini possible a les autoritats corresponents, així com la revisió de tots aquells procediments que hagen pogut estar exposats a aquest.
  7. La qualificació dels casos de frau com a sistèmics o puntuals.