Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

El responsable del compte institucional en Facebook pot intervenir i controlar la pàgina a travé s dels perfils d’ administrador i editor , definits en aquesta xarxa social. Al seu torn, i sota el seu control, pot cedir a altres membres de l’òrgan, servei o unitat el perfil d’ editor per al compte institucional. Amb aquest perfil, es poden realitzar totes les tasques necessàries per a una gestió correcta de la pàgina, amb l’excepció d’atorgar o llevar permisos d’altres gestors. En el cas del/dels compte/s corporatiu/s de Facebook de la Universitat de València, el perfil d’ administració queda reservat a la Unitat Web i Màrqueting, responsable de la coordinació de tots els comptes corporatius en xarxes socials de la UV.

Es recomana no publicar moltes entrades diàries en Facebook, no més de cinc, encara que dependrà del tipus d’activitat del compte. Sempre que siga possible s’han de fer entrades que incloguen enllaços a recursos web de la Universitat de València (qualsevol URL en el domini uv.es) i preferentment s’ha d’acompanyar d’informació visual.

La major part de la informació que s’ha de publicar en Facebook ha de procedir de fonts prò pies de l’òrgan, servei o unitat de la UV. En particular:

  • Publicació d’entrades noves (denominades "posts") en la web institucional.
  • Novetats del web o portal, noves seccions, publicacions, etc.
  • Publicació de nous vídeos, fotos, presentacions, etc., tant d’elaboració pròpia com de recursos d’Internet relacionats amb el tema del compte institucional.
  • Retransmissió en directe d’esdeveniments: enllaços a pàgines des de les quals seguir en streaming esdeveniments concrets.

Queda prohibida la publicació automàtica de piulades (provinents de Twitter) en Facebook, ja que la redacció és diferent en les dues eines. En Twitter se cita sovint altres usuaris i la seua sintaxi (RT, TT, MT, etc.) és diferent, de manera que si en sindicàrem el contingut podria quedar descontextualitzat.

És recomanable prémer el botó M’agrada dels comentaris positius que els seguidors facen en el mur del compte institucional per mostrar que els seus continguts són llegits.

D’altra banda, per afavorir la difusió de la resta de comptes i canals és recomanable realitzar el conjunt d’accions següent:

  • Esmentar altres pàgines anteposant l’arrova (@) al nom de la pàgina que es vulga incloure en l’actualització.
  • Afegir pestanyes a la pàgina per accedir a la resta de repositoris de l’òrgan, servei o unitat (YouTube, Instagram, Slideshare, Twitter, etc.), si n’hi ha.
  • Incloure el codi HTML que es desitge, de manera que es puga afegir contingut extern i integrar-lo en Facebook.
  • Afegir com a pàgines que m’agraden les pàgines de la Universitat de València relacionades amb el tema de compte institucional (per ex., els comptes de Facebook dels màsters han d’enllaçar amb les pàgines del Servei de Postgrau, amb el centre a què estan adscrits, etc.).