Logo de la Universitat de València Logo Servei d'Anàlisi i Planificació Logo del portal

► Informe índex h:

Aquest informe analitza la posició dels investigadors i investigadores de la Universitat de València en les seues respectives disciplines, segons el rànquing elaborat pel Grupo para la Difusión del Índice h (DIH). El rànquing mesura la qualitat científica dels investigadors a partir del nombre de vegades que han sigut citats els seus articles i realitza una classificació basada en l’índex h, específica per a cada disciplina, de les set àrees de coneixement en les quals està dividit, a partir de la base de dades sobre publicacions científiques ISI Web of Science.

- Posició dels investigadors i investigadores de la Universitat de València per disciplines segons el rànquing del Grupo para la Difusión del Índice h (DIH). Juliol 2020

► Investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR:

Highly Cited Researchers (HCR), és una llista anual que identifica a les persones investigadores més influents del món en l'última dècada, elaborada per Clarivate Analytics. Es reconeix als investigadors i investigadores que han demostrat tindre una producció de múltiples articles altament citats que se situen entre l'1% superior en nombre de cites per camp i any en la Web of Science Core Collection.
Els investigadors són seleccionats pel seu excepcional rendiment en un o més de 21 camps (els utilitzats en els Indicadors Científics Essencials del Grup Web of Science, o ESI) o transversalment en diversos camps (cross-field). En 2021 (període de producció 2010-2020) apareixen els següents investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR:

• Artemi Cerda (té impacte d'una banda en Ciències Agrícoles i Ecologia i per un altre, en Medi Ambient)
  • Pablo P. Boix (destaca en la categoria Multidisciplinari)
  • Gustau Camps-Valls (en Geociències)
  • Dolores Corella (en Multidisciplinari)

- Evolució d'Investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR

- Accés a la llista de HCR en 2021

►Stanford University - World Ranking of Scientists, és una classificació de més de 160.000 científics que conformen el Top 2% d'autors més citats basada en publicacions i cites.

Elsevier BV i la Stanford University elaboren una base de dades pública que classifica als principals científics a nivell mundial. La classificació proporciona informació estandarditzada sobre cites, índex h, índex hm ajustat per coautoria, cites a articles en diferents posicions d'autoria i un indicador compost. Els científics es classifiquen en 22 camps científics i 176 subcamps.

La base mostra dades dels autors més citats per separat: al llarg de tota la carrera investigadora i d'un any concret, per tant, la informació s'estructura de la següent manera:

- Career: Citacions de Scopus durant 22 anys (des d'1 de gener de 1960 a 31 de desembre de 2020)
    - Year2020: Citacions de Scopus d'un sol any, 2020

Les taules corresponen a la versió (3) del 19 d'octubre 2021 publicat per la revista PLOS BIOLOGY i es basa en la instantània del 01 d'agost de 2021 de Scopus amb dades actualitzades a l'any 2020 de citació. Es detallen dues llistes de científics destacats de la Universitat de València, en la primera apareixen 109 investigadors limitat a cites del 2020 i en la segona hi ha 87 investigadors segons el seu impacte al llarg de la seua carrera investigadora.

- Accés a la llista d'autors més citats de la Universitat de València només en 2020

- Accés a la llista d'autors més citats de la Universitat de València al llarg de la seua carrera (1960-2020)

- Accés a la base de dades

Ranking of scientists eleborated by CSIC from Google Scholar Citations

El CSIC ha publicat l'edició 2022 del Ranking of scientists in Spain (I): From 1 to 5000, classificació d'investigadors espanyols que treballen a institucions espanyoles i espanyols que treballen a l'estranger segons els seus perfils públics en Google Scholar Citations. La classificació consta de 101.121 millors perfils classificats en funció de l'índex h en ordre decreixent i, a continuació, pel nombre total de cites.Les dades es van recopilar durant l'última setmana de decembre de 2021.

A més, s'ha actualitzat la la catorzena edició de Highly Cited Researchers (h>100) according to their Google Scholar Citations public profiles, aquesta classificació inclou tant a autors vius com morts, s'ordena en primer lloc per h-índex en ordre decreixent i després pel nombre total de cites. Les dades d'aquesta edició van ser recopilats durant la 1a setmana de març de 2021 d'una llista BETA dels perfils públics dels investigadors més citats (índex h superior a 100) segons la seua presència declarada en la base de dades de Google Scholar Citations

Al juny del 2022 el CSIC ha publicat la primera edició del Rànquing d'investigadores espanyoles i estrangeres a Espanya segons Google Scholar. Es tracta d'una classificació d'investigadores espanyoles i estrangeres que treballen a Espanya segons les dades dels seus perfils públics personals en Google Scholar. Aquesta edició inclou a les 5000 investigadores amb major índex h i nombre de cites.

- Llista del CSIC d'investigadores de la Universitat de València en 2022