BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

1. Mesures COVID

2. Horaris

3. Ubicació de la biblioteca i espais

4. Carnets i usuaris

5. Ubicació i localització de fons

6. Préstec, devolució, reserves

7. Recursos electrònics i accés al document

8. Més Serveis
 


Mesures COVID

Quines mesures especials hi ha davant la crisi sanitària de la COVID-19?

  • És obligatori l'ús de la màscara a tota la biblioteca i l'ús de gel hidroalcohòlic per a desinfecció de mans.
  • Les sales d'estudi en grup poden ser ocupades però no de la manera habitual. Contacta amb la biblioteca Bibliotec@ Respon i t'informarem
  • A causa de la situació actual, el Suport Informàtic a l'Alumnat (SIA) ofereix assistència telemàtica 24 h mitjançant el portal: peticions.uv.es

Com puc accedir als llibres?
Pots accedir a les prestatgeries i també reservar pel catàleg Trobes.

 


Horaris

Quin és l'horari habitual? L'horari habitual és de dilluns a divendres de 8.15 a 21.00 h i dissabtes de 9 a 14.00 h. Hi ha períodes d'obertura extraordinaris en caps de setmana i 24 h. Es pot consultar en la pàgina web del SBD  i en xarxes socials (bibliotequesuv).


Quin és l'horari de préstec?
De dilluns a divendres de 8.30 a 20.30 h i dissabtes de 9.15 a 13.30 h.

 


Ubicació de la biblioteca i espais

On està la biblioteca? La biblioteca es troba dins de la Facultat de Medicina i Odontologia. Al final del hall, a la primera planta, hi ha les escales que donen accés a la biblioteca.

Quins espais trobem a la biblioteca?

  • Taulell de préstec. A la planta baixa, al hall  de l'entrada a la biblioteca.
  • Aula de formació d'usuaris. A la planta baixa, davant el taulell de préstec.
  • Sales d'estudi. Hi ha dues sales d'estudi, una en la planta 0, on a més se situen els manuals, i una altra a la planta primera.
  • Sales de treball en grup. La biblioteca disposa, a la primera planta, de 2 sales de treball en grup amb una capacitat de 8 persones cadascuna i una sala multiusos amb una capacitat de 12 persones. Es poden reservar a través del telèfon o l’adreça Bibliotec@ Respon

La Facultat de Medicina disposa de 2 sales: una d'estudi i una altra de treball en grup a la planta tercera.
Està prohibit menjar i beure en tots els espais.
 


Carnet i usuaris

Qui pot entrar a la Biblioteca?
La Biblioteca és un espai públic i pot entrar qualsevol usuari, encara que no pertanga a la comunitat universitària. Únicament en els períodes d'obertura especial està restringit l'accés i se sol·licita el carnet de la UV per poder utilitzar les instal·lacions.


Qui pot fer ús del préstec de documents?
Tota la comunitat universitària (estudiants, PDI i PAS), el col·lectiu Alumni UV (Amics i Antics Alumnes) i els membres d'institucions amb els quals la UV té conveni: col·legis professionals, professors de secundària, investigadors avalats etc. (+info)

 

M'acabe de matricular i encara no dispose de carnet, puc accedir als serveis de la biblioteca?
Sí, acudeix al taulell de préstec i amb el teu compte LDAP i contrasenya podrem donar-te d'alta.


Què faig si he perdut el carnet universitari?
Has de notificar la pèrdua a la Secretaria de la Facultat on estigues matriculat i dirigir-te al Banco Santander del campus per obtenir-ne un duplicat. Mentre es tramita el nou carnet, pots traure llibres en préstec amb el DNI.


Què faig si no recorde les meues claus per entrar a El meu compte?
Pots recuperar-les a través d'aquest enllaç.
 


Ubicació i localització de fons

Com puc localitzar els llibres?
Per conéixer la situació física d'un llibre has de cercar-lo en el catàleg Trobes. Els resultats obtinguts ens indiquen la LOCALITZACIÓ del llibre (biblioteca i planta) i la SIGNATURA, que ens mostra la seua situació a la prestatgeria. Davant qualsevol dubte a l'hora de localitzar el document, no dubtes a sol·licitar ajuda al personal de la biblioteca.


Puc accedir als llibres de les prestatgeries?
Sí, l'accés és lliure. Quan acabes d'utilitzar-los, els has de deixar als carrets perquè el personal de la biblioteca torne a desar-los al seu lloc.


Com he de sol·licitar el material situat al “Dipòsit”?
Els llibres i la resta de materials situats al dipòsit s’han de sol·licitar al taulell de préstec, amb indicació de la seua signatura. Per consultar revistes i fons històric exclòs de préstec, cal emplenar una fitxa que et proporcionaran al taulell.
 


Préstec, devolució, reserves

Quins documents puc prendre en préstec?
La biblioteca posa a disposició el seu fons bibliogràfic (llibres i altres materials), PC portàtils i objectes com ara faristols.


On es presten i on s’han de tornar els documents?
Al taulell de préstec, situat a la planta baixa. Els llibres es poden tornar a qualsevol altra biblioteca. Els portàtils, però, s’han de tornar a la biblioteca que n’és la propietària. Els objectes es presten per ser usats a sala.

 

Quants documents puc tenir en préstec i durant quant de temps? 
Els estudiants de grau poden emportar-se un màxim de 20 documents amb 6 renovacions automàtiques; els alumnes de postgrau, fins a 40 documents amb 6 renovacions automàtiques. Per conéixer la durada del préstec segons el tipus de document i col·lectiu d'usuari, consulteu la web.

 

Com puc fer la reserva de documents?
La reserva de documents s'ha de fer mitjançant Trobes. El nombre màxim de reserves simultànies que pot tenir un usuari és igual al número màxim d’exemplars que pot agafar en préstec. Per a més informació, consulteu la web.


Qui pot accedir al servei de préstec intercampus?
És un servei destinat a PDI, PAS, estudiants de postgrau i usuaris amb discapacitat.


Com puc sol·licitar els llibres de la Biblioteca Dipòsit?
Per fer la reserva d’aquests llibres, cal que t’identifiques en Trobes. En el formulari de reserva pots seleccionar la biblioteca a la qual acudir a arreplegar-los o consultar-los (+info).
 


Recursos electrònics i accés al document

Com puc accedir als recursos electrònics de la Universitat de València des de casa?
Has de configurar en l'ordinador la VPN (Virtual Private Network), que permet que l’usuari opere com si estiguera en la xarxa informàtica de la Universitat (+info). .


Puc consultar recursos electrònics sense ser membre de la comunitat universitària?
Si necessites accedir puntualment a algun recurs electrònic subscrit per la UV, a la biblioteca et podem crear un accés temporal amb la figura “usuari efímer”. Et proporcionarem claus d'accés temporals i un equip per poder consultar el material des de la biblioteca.

 

Puc obtenir una còpia digitalitzada d'un article?
La biblioteca ofereix un servei de subministrament d'articles impresos digitalitzats, a través del qual envia per correu electrònic a PDI, PAS i estudiants de postgrau articles de revistes en paper de les biblioteques de la UV.


Què faig si necessite un document que no es troba a les biblioteques de la UV?
Pots acudir al Servei de Préstec Interbibliotecari. És un servei de pagament que ofereix la biblioteca i que permet accedir a llibres, capítols o articles de revista que no es troben als nostres fons.
 


Més serveis

Es pot suggerir la compra d'un llibre?
La biblioteca dedica el seu pressupost a l'adquisició de manuals de bibliografia bàsica recomanats pels professors. Pots fer arribar les teues peticions a través d'aquest formulari.

 

Es poden fer donatius?
Sí, però amb certes condicions que s'especifiquen en aquest procediment. Per fer-ho, cal emplenar el formulari que l'acompanya.

 

Soc autor de diversos articles. On puc obtenir-ne còpies compulsades?
La biblioteca de Ciències de la Salut ofereix el servei d'acarament i compulsa d'articles i altres documents pertanyents als seus fons. Per a més info contacteu a través la Bibliotec@ Respon

 

Necessite ajuda per realitzar el meu TFG. A qui em puc adreçar?
La biblioteca t'ofereix el Servei d'Informació Bibliogràfica, que et prestarà ajuda en les cerques bibliogràfiques, en l'ús dels recursos electrònics i en tots els aspectes relacionats amb la realització del TFG (selecció de fonts d'informació, elaboració de citacions, ús de gestors bibliogràfics, etc.). Contacta a través de la Bibliotec@ Respon

 

Soc PDI i necessite ajuda per desenvolupar la meua activitat investigadora.
Pots contactar amb el Servei de Suport a la Investigació de la biblioteca, on t'assessoraran sobre aspectes com la normalització de l'autoria i els seus perfils en les bases de dades, drets d'autor, edició científica, revistes on publicar, etc. Per a més informació pots consultar el blog del servei i contactar a través de la Bibliotec@ Respon