Les peticions d'alta en el sistema de la biblioteca per a l'accés al servei de préstec i a les sales de lectura en èpoques d'obertura extraordinària per part de persones que no formen part de la comunitat universitària, però tenen alguna relació contractual amb la Universitat (empreses de serveis, neteja, controladors d'accessos, etc.) es canalitzaran a través de la figura de persona usuària avalada externa.
Aquest tipus d'avals es poden fer per dues vies:
- Si la persona necessita l'alta per raó del seu treball en el servei de biblioteques, l'aval el pot fer la directora o coordinadora de la biblioteca a la qual s'incorpore.
- En qualsevol altra circumstància, l'aval s'ha de sol·licitar a la cap del servei al qual pertany o la unitat de campus.
Una vegada fet l'aval, la incorporació al sistema de la biblioteca es fa com la resta de personal de la comunitat universitària.
En cap d'aquests casos es farà targeta física. Si alguna persona necessita tindre la targeta física d'usuària del servei de biblioteques haurà de sol·licitar-la expressament utilitzant el mateix formulari que el personal investigador sense targeta universitària (avalat) que apareix en la pàgina web.