Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Igualtat Logo del portal

COL·LECCIÓ DE GUIES PER A UNA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE

Des de la Xarxa Vives d'Universitats s'han publicat una col·lecció d’11 Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere. Les publicacions estan adreçades al professorat i ofereixen recursos per a eliminar la ceguesa al gènere en la docència, la recerca i la gestió universitàries.

Guia Història de l'Art Guia Història Guia de Física Guia de Filosofia

Guia Medicina Guia Psicologia Guia Sociologia, Economia i Ciència Política Guia Dret i Criminologia

Guia Ciències de la Computació Guia Educació i Pedagogia Guia Filologia i Lingüística Guia Antropologia

Guia Arquitectura Guia Comunicació Guia Enginyeria Industrial Guia Infermeria

Guia Matemàtiques      

     

Les Guies ofereixen pautes per revisar les assignatures des de la perspectiva de gènere, a partir de recomanacions i indicacions en relació a objectius, continguts, exemples, llenguatge utilitzat, i fonts seleccionades, així com a mètodes docents i d’avaluació i gestió de l’entorn d’aprenentatge i els seus resultats.

L’objectiu de la col·lecció és oferir recursos que permeten al professorat universitari prestar atenció a les dinàmiques de gènere que tenen lloc en l’entorn d’aprenentatge i adoptar mesures que asseguren que s’atén a la diversitat d’estudiants. L’alumnat podrà així disposar de noves eines per identificar els estereotips, normes i rols socials de gènere, desenvolupar el seu esperit crític i adquirir competències que li permeten evitar la ceguesa al gènere en la seua pràctica professional futura.

 


Podem trobar altres materials de referència a l'Instituto de la Mujer del Ministeri. El “Manual de Casos de Dirección y Administración de Empresas con Perspectiva de Género” (publicado en octubre 2020),  elaborado conjuntamente con profesorado de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Esta dirigido a Facultades de Economía y Dirección de Empresa y de Escuelas de Negocios como material práctico para la formación del alumnado en la gestión empresarial con perspectiva de género. Constituye un intento de revertir la desigual presencia de hombres y mujeres en los manuales que utiliza el personal docente de Universidades y Escuelas de Negocio Españolas. Frente a la primacía de hombres directivos o emprendedores, el manual trata de poner en valor casos que tengan como protagonistas a mujeres directivas o empresarias o que incorporen problemáticas específicas a las que se enfrentan las mujeres en el mundo de la empresa.