Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Igualtat Logo del portal

El Consell de Govern va aprovar dimarts 16 d'abril per unanimitat el III Pla d'Igualtat de la Universitat de València, que compta amb 64 accions a desenvolupar en quatre anys (2019-2022). De la mateixa manera que els anteriors, té l'objectiu de garantir la igualtat real i efectiva entre dones i homes.

El document havia estat negociat per CCOO, CSIF, STE-PV i UGT en Mesa Negociadora, i havia obtingut l'informe favorable de la Comissió de Polítiques d'Igualtat de la Universitat. La iniciativa ha estat presentada davant el Consell de Govern per la vicerectora d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat, Elena Martínez. La vicerectora ha qualificat el pla com a “exigent” i fruit del diàleg, consens i treball continu”.

Malgrat que el principi d'igualtat forma part dels valors de la Universitat de València recollits en els seus estatuts, el diagnòstic per l'elaboració del III Pla d'Igualtat de la Universitat demostra que persisteixen asimetries de gènere tant en l'estudiantat, en el Personal Docent i Investigador i en el Personal d'Administració i Serveis, i cal adoptar mesures que ajuden a construir una universitat on la igualtat efectiva entre homes i dones siga una realitat.