Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Igualtat Logo del portal

Atenció i Prevenció

Què és l'Espai Violeta?

L’Espai Violeta és l’eina prevista en el III Pla d’Igualtat de la Universitat de València per tal de visibilitzar la lluita per la igualtat i contra les violències masclistes en tots els centres i serveis universitaris i actuar front a elles, amb el suport de la Unitat d’Igualtat.

La imatge dels panells que conformen els Espais Violeta és obra de l'artista Paula Bonet.

Amb la creació dels Espais Violeta en els centres i serveis de la Universitat de València es pretén facilitar a les persones víctimes d’agressions masclistes un telèfon i un correu electrònic per tal d’obtindre accés immediat als serveis de suport que proporciona la Universitat, donar a conéixer els recursos i procediments de la Unitat d’Igualtat en la prevenció, detecció i seguiment dels casos de violència masclista, proporcionar acompanyament a les persones que ho sol·liciten mitjançant personal voluntari format i acostar l’actuació de la Unitat d’Igualtat als centres i serveis universitaris.

Telèfon de contacte: 96 162 55 55

Correu electrònic: espaivioleta@uv.es

Què pot oferir la Unitat d’Igualtat a una víctima de violència masclista?

Des de la Unitat d’Igualtat intentem que les dones víctimes de violència masclista que pertanyen a la comunitat universitària troben ací un espai acollidor, amb personal que pot oferir-les tota la ajuda que necessiten per a continuar el seu treball o els seus estudis en les millors condicions possibles. Les actuacions són molt diverses en funció de les necessitats de la persona i sempre consensuades amb la víctima:

• Assessorament psicològic.
  • Atenció grupal.
  • Informar sobre l’exempció de matrícula per a víctimes de violència de gènere
  • Gestions acadèmiques: canvis de grup, ajuda amb les gestions de matrícula, gestionar trasllat d'expedients o mobilitat geogràfica, etc.
  • Activació del protocol de protecció de dades personals amb els serveis informàtics i serveis de recursos humans per tal de protegir a la persona perquè no siga localitzable.
  • Actuar com a mediadores amb els centres o facultats de la universitat velant perquè puga sentir-se el més còmoda possible.
  • Col·laboració amb els recursos externs especialitzats en violència de gènere de l’Ajuntament (Espai Dones i Igualtat) o de la Generalitat (Oficina d’atenció a víctimes i Centre Dones 24 hores).

En què consisteix l'atenció grupal?

L'atenció grupal es planteja com un punt on trobar-se, de manera respectuosa, amb intimitat, acollida i escolta mútua. Un espai segur per prendre consciència, compartir experiències i buscar juntes maneres d’identificar i deconstruir les dinàmiques relacionals violentes. S’exploren eines que ens ajuden a la reparació emocional i a la incorporació d’estratègies relacionals d’apoderament.

GRUP “ACOLLIDA”- Dirigit a dones VVG de la UV que s'incorporen per primera vegada al nostre programa d'atenció a víctimes. Es deixarà un marge de dues setmanes per a incorporacions i després es tancarà per a poder fer un treball més profund amb seguretat.

3 sessions al mes, els dilluns de 15.30h a 17.30h. 2 sessions quinzenals solo del grup Acull + 1 sessió de grup obert (Artteràpia)

GRUP “SEGUIM”-  Dirigit a dones VVG de la UV que ja han passat per la fase d'incorporació (aquest curs són les que es van incorporar el curs passat). 2 sessions quinzenals: 1 sessió només del grup Seguim + 1 sessió del grup obert d'Artteràpia. Dilluns alterns de 15.30h a 17.30h

GRUP OBERT – Es planteja 1 sessió mensual oberta dirigida a les integrants dels grups “Acull” i “Seguim”. També poden participar dones VVG de la UV que estiguen en processos de recuperació gestionats per recursos externs i sol·liciten incorporar-se. Dilluns de 15.30h a 17.30h