GIUV2013-067
El grupo BIONUTEST centra su investigación, por una parte, en la evaluación de la bioaccesibilidad, biodisponibilidad y funcionalidad de compuestos bioactivos y, por otra parte, en el desarrollo de nuevos alimentos fermentados a partir de subproductos generados en la industria alimentaria o materias primas más sostenibles. Líneas de investigación: 1.Identificación, cuantificación y estabilidad de componentes e ingredientes alimentarios. 2.Biodisponibilidad in vitro de componentes e ingredientes alimentarios. 3.Evaluación de efectos citoprotectores y citotóxicos mediante técnicas in vitro (cultivos celulares y eritrocitos). 4.Análisis y mejora de la calidad nutricional y funcional de alimentos fermentados o no y dietas. 5.Estudio de la funcionalidad y potencial biotecnológico de microorganismos fermentativos. 6.Desarrollo de nuevos productos fermentados sostenibles y saludables empleando subproductos de la industria alimentaria o materias primas alternativas.
- Diseño, formulación y evaluación de alimentos saludables y sostenibles
- Millora de la qualitat nutricional, funcional i sensorial d¿aliments via fermentativa.Ús de la fermentació per millorar la bioaccessibilitat i biodisponibilitat de nutrients, així com les característiques organolèptiques i sensorials dels aliments.
- Study of the functionality and biotechnological potential of fermentative microorganisms.Aïllament i caracterització de microorganismes procedents de fermentacions per analitzar-ne el potencial biotecnològic.
- Desenvolupament de nous productes fermentats sostenibles i saludables emprant subproductes de la indústria alimentària o matèries primeres alternatives.Obtenció de productes nous mitjançant fermentació de precisió a partir de subproductes o matèries primeres alternatives de la indústria alimentària.
- Identificació, quantificació i estabilitat dels components i ingredients alimentaris.S'identifiquen, es quantifiquen i es fan estudis d'estabilitat fonamentalment de components de la fracció lipídica dels aliments/ingredients: àcids grassos, compostos volàtils (hexanal, nonanal, etc.), esterols, i altres compostos resultants.
- Biodisponibilitat dels components dels aliments i ingredients alimentaris.Avaluació de la biodisponibilitat: a) in vitro: models de simulació gastrointestinal i captació i transport amb cultius cel·lulars i b) in vivo mitjançant la determinació de components i metabòlits en fluids biològics i excrements, d'assajos clínics.
- Avaluació d'efectes citoprotectors i citotòxics mitjançant tècniques in vitro.Avaluació d'efectes biològics de components dels aliments i ingredients alimentaris: citoprotecció i/o citotoxicitat, marcadors d'estrés oxidatiu, inflamació i apoptosi, mitjançant cultius cel·lulars.
- Avaluació de la qualitat nutricional i funcional d'aliments i dietes.Avaluació de: a) La qualitat nutricional i funcional de formulacions, aliments, ingredients, dietes i/o menús i b) Informació alimentària: etiquetatge obligatori i nutricional, declaracions nutricionals i de propietats saludables.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
REYES BARBERA SAEZ | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
AMPARO ASUNCION ALEGRIA TORAN | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
MONICA GANDIA GOMEZ | Membre | Universitat de València | Titular D Universitat |
GUADALUPE GARCIA LLATAS | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANTONIO CILLA TATAY | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DESAMPARADOS GAMERO LLUNA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA RUIZ RICO | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
- Otra investigación y desarrollo experimental en ciencias naturales y técnicas.
- Elaboración de otros productos alimenticios n.c.o.p..
- Medicina Prev. i Salut Púb., C. Aliment., Toxic. i Med.Legal
- citoprotección, citotoxicidad, in vitro
- Evaluación nutricional
- ESTABILITAT LÍPIDS, ESTEROLS, ANTIOXIDANTS
- BIOACCESIBILITAT, BIODISPONIBILITAT, FERMENTACIÓ
- BIODISPONIBILIDAD, COMPONENTES BIOACTIVOS, IN VITRO, IN VIVO
- FERMENTACIÓN, MICROORGANISMO, POTENCIAL BIOTECNOLÓGICOFERMENTACIÓN, MICROORGANISMO, POTENCIAL BIOTECNOLÓGICO