GIUV2013-105
El Grup de Recerca Currículum, Recursos i Institucions Educatives (VAIG CRIAR), té ja una llarga trajectòria. Es va constituir en 1991 en el si del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, amb un grup de professors i professores de diverses universitats. Llavors i ara té com a propòsit explorar les polítiques i les pràctiques articulades sobre els sistemes educatius, els centres i les aules. Els membres del grup, amb interessos acadèmics específics, compartim la motivació d'avançar en el coneixement de com des de les aules s'estan gestant les noves maneres de constituir-se en subjectes actius de ciutadania, capaces de transitar de manera activa per un món plural, aparentment, ja sense fronteres. En el trajecte hem anat ocupant-nos d'objectes d'anàlisis tan complexes com: reformes, innovació educativa, planificació curricular, avaluació, mitjans d'ensenyament, comprensivitat, direcció de centres, organització, participació, ciutadania, diversitat, tecnologies, etc. Però la producció de coneixement participant, llavors i ara, en projectes de recerca no satisfà les expectatives dels qui formem part de CRIE. Volem socialitzar els assoliments...El Grup de Recerca Currículum, Recursos i Institucions Educatives (VAIG CRIAR), té ja una llarga trajectòria. Es va constituir en 1991 en el si del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, amb un grup de professors i professores de diverses universitats. Llavors i ara té com a propòsit explorar les polítiques i les pràctiques articulades sobre els sistemes educatius, els centres i les aules. Els membres del grup, amb interessos acadèmics específics, compartim la motivació d'avançar en el coneixement de com des de les aules s'estan gestant les noves maneres de constituir-se en subjectes actius de ciutadania, capaces de transitar de manera activa per un món plural, aparentment, ja sense fronteres. En el trajecte hem anat ocupant-nos d'objectes d'anàlisis tan complexes com: reformes, innovació educativa, planificació curricular, avaluació, mitjans d'ensenyament, comprensivitat, direcció de centres, organització, participació, ciutadania, diversitat, tecnologies, etc. Però la producció de coneixement participant, llavors i ara, en projectes de recerca no satisfà les expectatives dels qui formem part de CRIE. Volem socialitzar els assoliments aconseguits formant a estudiants interessats per les nostres línies de treball; de fet, alguns són ja part activa del grup com a becaris, doctorands o fins i tot doctors. La presència en la societat del grup de recerca la plasmem mitjançant la publicació dels nostres treballs, participant en fòrums i tot tipus d'esdeveniments, així com en les institucions que ens convoquen. Propòsits que assumim comptant amb la nostra il·lusió, l'energia de nous membres i renovant la web com a espai de trobada amb els qui comparteixen amb nosaltres interessos i motivacions.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Investigar e intervenir en el diseño, desarrollo, recursos y evaluacion del curriculum en el sistema escolar, y de las organizaciones que lo constituyen.
- Disseny i avaluació de programes formatius i educació infantil.Des d'aquest àmbit plantegem l'anàlisi de les situacions d'ensenyament i de les relacions entre els principis aplicats al seu disseny i execució en contextos educatius inclusius, així com la implementació i avaluació d'iniciatives de formació del professorat.
- Narratives de les tecnologies en educació.L'objecte el constitueix l'anàlisi de materials curriculars en els seus diferents formats i suports, les tecnologies d'ajuda a la diversitat i les tecnologies de la informació i la comunicació, així com l'estudi dels discursos, organització i aplicació didàctica en els processos d'ensenyament i aprenentatge.
- Organització, direcció i avaluació d'institucions educatives.L'objecte d'aquesta línia d'investigació és analitzar els dispositius i les tecnologies de gestió, avaluació i innovació que formen el treball en les organitzacions educatives en l'actualitat i indagar els seus efectes en els processos de subjectivació del professorat i altres agents educatius.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
Equip d'investigació | |||
BERNARDINO SALINAS FERNANDEZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
FRANCISCO JODAR RICO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
LUIS AGUILAR HERNANDEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
DIANA MARIN SUELVES | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ISABEL MARIA GALLARDO FERNANDEZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DOLORES MOLINA GALVAÑ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
CLARA ARBIOL GONZALEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
VICENTE GABARDA MENDEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JOSE ELISEO VALLE APARICIO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA ISABEL PARDO BALDOVI | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
MARIA ISABEL VIDAL ESTEVE | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
M MERCEDES ROMERO RODRIGO | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
MELANIE SANCHEZ CRUZ | Membre | Universitat de València | Personal Investigador |
CRISTINA SALES ARASA | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
CRISTINA SALES ARASA | Col·laborador-a | Consellería d'Educació | professor-a de secundària |
GRACIELA ESNAOLA HORACEK | Col·laborador-a | Universidad Nacional de Tres de Febrero (Buenos Aires, Argentina) | investigador-a |
MABEL GUIDI | Col·laborador-a | Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (Argentina) | investigador-a |
MARCIA LOPES REIS | Col·laborador-a | Universidad de Sao Paulo (Brasil) | investigador-a |
MIRIAM ELIZABETH AGUASANTA REGALADO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
MARIA CAMPOS SALVADOR | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
JUAN CARLOS MADRID CASTRO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación universitaria.
- Educación cultural.
- Didàctica i Organització Escolar
- Innovación educativa; Educación Infantil; Necesidades educativas especiales; Tecnología educativa; TIC; Diseño de materiales educativos; Sistemas escolar; Política educativa; Evaluación de centros educativos; Modalidades de escolarización
- Tecnología educativa; Innovación; TIC; Diseño de Materiales; Evaluación de materiales; Tecnologías de Ayuda..
- Organización; Sistemas escolar; Política educativa; Evaluación de centros; Modalidades de escolarización.