Currículum, recursos i institucions educatives - CRIE

Referència del grup:

GIUV2013-105

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El Grup de Recerca Currículum, Recursos i Institucions Educatives (VAIG CRIAR), té ja una llarga trajectòria. Es va constituir en 1991 en el si del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, amb un grup de professors i professores de diverses universitats. Llavors i ara té com a propòsit explorar les polítiques i les pràctiques articulades sobre els sistemes educatius, els centres i les aules. Els membres del grup, amb interessos acadèmics específics, compartim la motivació d'avançar en el coneixement de com des de les aules s'estan gestant les noves maneres de constituir-se en subjectes actius de ciutadania, capaces de transitar de manera activa per un món plural, aparentment, ja sense fronteres. En el trajecte hem anat ocupant-nos d'objectes d'anàlisis tan complexes com: reformes, innovació educativa, planificació curricular, avaluació, mitjans d'ensenyament, comprensivitat, direcció de centres, organització, participació, ciutadania, diversitat, tecnologies, etc. Però la producció de coneixement participant, llavors i ara, en projectes de recerca no satisfà les expectatives dels qui formem part de CRIE. Volem socialitzar els assoliments...El Grup de Recerca Currículum, Recursos i Institucions Educatives (VAIG CRIAR), té ja una llarga trajectòria. Es va constituir en 1991 en el si del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, amb un grup de professors i professores de diverses universitats. Llavors i ara té com a propòsit explorar les polítiques i les pràctiques articulades sobre els sistemes educatius, els centres i les aules. Els membres del grup, amb interessos acadèmics específics, compartim la motivació d'avançar en el coneixement de com des de les aules s'estan gestant les noves maneres de constituir-se en subjectes actius de ciutadania, capaces de transitar de manera activa per un món plural, aparentment, ja sense fronteres. En el trajecte hem anat ocupant-nos d'objectes d'anàlisis tan complexes com: reformes, innovació educativa, planificació curricular, avaluació, mitjans d'ensenyament, comprensivitat, direcció de centres, organització, participació, ciutadania, diversitat, tecnologies, etc. Però la producció de coneixement participant, llavors i ara, en projectes de recerca no satisfà les expectatives dels qui formem part de CRIE. Volem socialitzar els assoliments aconseguits formant a estudiants interessats per les nostres línies de treball; de fet, alguns són ja part activa del grup com a becaris, doctorands o fins i tot doctors. La presència en la societat del grup de recerca la plasmem mitjançant la publicació dels nostres treballs, participant en fòrums i tot tipus d'esdeveniments, així com en les institucions que ens convoquen. Propòsits que assumim comptant amb la nostra il·lusió, l'energia de nous membres i renovant la web com a espai de trobada amb els qui comparteixen amb nosaltres interessos i motivacions.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Investigar e intervenir en el diseño, desarrollo, recursos y evaluacion del curriculum en el sistema escolar, y de las organizaciones que lo constituyen.
 
Línies d'investigació:
  • Disseny i avaluació de programes formatius i educació infantil.Des d'aquest àmbit plantegem l'anàlisi de les situacions d'ensenyament i de les relacions entre els principis aplicats al seu disseny i execució en contextos educatius inclusius, així com la implementació i avaluació d'iniciatives de formació del professorat.
  • Narratives de les tecnologies en educació.L'objecte el constitueix l'anàlisi de materials curriculars en els seus diferents formats i suports, les tecnologies d'ajuda a la diversitat i les tecnologies de la informació i la comunicació, així com l'estudi dels discursos, organització i aplicació didàctica en els processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Organització, direcció i avaluació d'institucions educatives.L'objecte d'aquesta línia d'investigació és analitzar els dispositius i les tecnologies de gestió, avaluació i innovació que formen el treball en les organitzacions educatives en l'actualitat i indagar els seus efectes en els processos de subjectivació del professorat i altres agents educatius.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
Equip d'investigació
BERNARDINO SALINAS FERNANDEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
FRANCISCO JODAR RICOMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
LUIS AGUILAR HERNANDEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
DIANA MARIN SUELVESMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ISABEL MARIA GALLARDO FERNANDEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
MARIA DOLORES MOLINA GALVAÑMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
CLARA ARBIOL GONZALEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
VICENTE GABARDA MENDEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
JOSE ELISEO VALLE APARICIOMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA ISABEL PARDO BALDOVIMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
MARIA ISABEL VIDAL ESTEVEMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
M MERCEDES ROMERO RODRIGOMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
MELANIE SANCHEZ CRUZMembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
CRISTINA SALES ARASACol·laborador-aUniversitat de ValènciaAssociada/associat d'Universitat
CRISTINA SALES ARASACol·laborador-aConsellería d'Educacióprofessor-a de secundària
GRACIELA ESNAOLA HORACEKCol·laborador-aUniversidad Nacional de Tres de Febrero (Buenos Aires, Argentina)investigador-a
MABEL GUIDICol·laborador-aUniversidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (Argentina)investigador-a
MARCIA LOPES REISCol·laborador-aUniversidad de Sao Paulo (Brasil)investigador-a
MIRIAM ELIZABETH AGUASANTA REGALADOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARIA CAMPOS SALVADORCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
JUAN CARLOS MADRID CASTROCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Educación primaria.
  • Educación secundaria general.
  • Educación secundaria técnica y profesional.
  • Educación universitaria.
  • Educación cultural.
 
Estructura associada:
  • Didàctica i Organització Escolar
 
Paraules clau:
  • Innovación educativa; Educación Infantil; Necesidades educativas especiales; Tecnología educativa; TIC; Diseño de materiales educativos; Sistemas escolar; Política educativa; Evaluación de centros educativos; Modalidades de escolarización
  • Tecnología educativa; Innovación; TIC; Diseño de Materiales; Evaluación de materiales; Tecnologías de Ayuda..
  • Organización; Sistemas escolar; Política educativa; Evaluación de centros; Modalidades de escolarización.