Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: L'activitat investigadora del grup es desenvolupa entorn de la formació de professors en diferents àrees de contingut escolar: ciències experimentals, matemàtica, llengua i llengua estrangera, literatura, educació física, educació musical... Això involucra, en diferents moments del temps, treballs d'avaluació sistemàtica del coneixement disciplinar dels futurs professors, del desenvolupament de les seues estratègies d'aprenentatge i d'ensenyament, del seu coneixement epistèmic, del seu pensament docent, i, per descomptat, del seu coneixement didàctic específic. Tot això hauria de conduir a una avaluació i millora del model de formació de professors actual, amb la finalitat d'actualitzar-lo i fer-ho més eficaç. Investigacions associades amb la comprensió i desenvolupament de destreses i hàbits en alumnes de primària i secundària han de complementar les anteriors, atés que aquest coneixement constitueix la base necessària per a adaptar la formació de professors a les necessitats dels estudiants, i per a convertir la formació de professors en un coneixement acadèmic valgut, fiable i transferible, superant models artesanals basats en la tradició.
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Evaluar el conocimiento disciplinar, el pensamiento docente y las estretegias didacticas de los futuros profesores en distintas areas escolares
- Optimizar el actual modelo de formacion de profesores para hacerlo mas eficaz y dotarlo de mayor coherencia y validez sobre bases cientificas
- Analizar los factores que inciden en la comprension de las disciplinas escolares por parte de estudiantes de diferentes niveles
- Analizar los factores que inciden en el desarrollo de habitos y de estrategias cognitivas y metacognitivas de aprendizaje academico
- Desarrollar, validar e implementar instrumentos que favorezcan un aprendizaje efectivo de las disciplinas escolares, utiles para los profesores
Línies d'investigació: - Formació de professors.Formació de professors en coneixement didàctic del contingut en diferents àrees escolars: anàlisi didàctica i acció didàctica.
Components del grup:
CNAE: - Educación preprimaria.
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
Estructura associada: - Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials
Paraules clau: - Formación de profesores; conocimiento didáctico del contenido; didácticas específicas