Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Màrqueting aplicat al comportament del consumidor - MarkAp

Referència del grup:

GIUV2018-436

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El Grup d'I+D MarkAp-UV coordinat per la investigadora Prof. Dra. Inés Kuster Boluda, està format per un equip d'investigadors pertanyents a l'àrea de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València. El seu principal objectiu és la investigació en diversos sectors relacionats amb el Màrqueting i la implantació i desenvolupament de metodologies noves en escenaris reals empresarials.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • El grupo realiza investigaciones de marketing encaminadas tanto al ambito academico como al ambito empresarial
 
Línies d'investigació:
  • Comportament del consumidor.Anàlisi de les diferents etapes del procés de compra del client final, amb especial incidència en la modelització de la decisió de compra i les variables internes i/o externes que influeixen sobre aquesta decisió.
  • Màrqueting estratègic.Investigació en l'àmbit de diverses estratègies de màrqueting, d'orientació al mercat i en màrqueting de relacions, estratègies fora de línia i en línia.
  • Màrqueting i noves tecnologies.Ús de noves tecnologies en l'àmbit del màrqueting (Internet, xarxes socials, telefonia mòbil, TV interactiva, etc.).
  • Investigaciò de mercats en camps específics.Investigació de mercats, qualitativa i quantitativa, per a donar resposta a diverses problemàtiques en diferents camps d'actuació (turisme, serveis, etc.).
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
INES KUSTER BOLUDADirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
JOAQUIN ALDAS MANZANOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
CRISTINA ARAGONES JERICOMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
NATALIA MELANIA VILA LOPEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARIA ASUNCION HERNANDEZ FERNANDEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
PEDRO CANALES RONDACol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ELISABET MORA PEREZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
FRANCISCO SARABIA SÁNCHEZCol·laborador-aUniversidad Miguel Hernández de Elchecatedràtic-a d'universitat
MARIA ISABEL LLUCH DIAGOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
 
CNAE:
  • Otras actividades de consultoría de gestión empresarial.
 
Estructura associada:
  • Comercialització i Investigació de Mercats
 
Paraules clau:
  • procés de compra, comportament de consum, decisió de compra
  • estrategias de marketing, segmentación y posicionamiento, marketing de relaciones y fideiización
  • Internet, social media, mobil marketing, gasificación
  • investigació qualitativa, estudis quantitatius, experimentació