• Esdeveniments i Jornades Mobilitat

La iniciativa està organitzada per centres dels tres campus de la Universitat: l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), la Facultat de Matemàtiques, la Facultat d’Economia i la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. El vicerector d’Internacionalització i Participació, Carles Padilla, i representants dels centres organitzadors inauguraran l’escola d’estiu el dilluns 1 de juliol a les 9 hores a l’ETSE.

Les sessions inclouen des d’aspectes introductoris a la ciència de dades a l’anàlisi de les interrelacions entre intel·ligència artificial i videojocs o el cloud computing i les grans bases de dades, però també algunes de les aplicacions més innovadores a diferents àmbits temàtics. La ciberseguretat i la privacitat digital constitueixen un dels eixos de les sessions, en connexió amb casos com el de Cambridge Analytica, i la influència que pot tenir el coneixement i control de les dades sobre les nostres preferències ideològiques o de consum. La comunicació política en Twitter, el poder de la indústria de jocs o la investigació periodística a partir del processament d’una gran quantitat de dades –com en el cas dels Panama Papers– i la visualització d’aquestes de forma assequible, representen alguns dels continguts.

La segona edició de la Summer school sobre ciència de dades comptarà també amb la participació de representants d’empreses valencianes, que operen a nivell internacional i que han fet de la ciència de dades una eina fonamental, amb aplicacions a la Medicina a la identificació d’imatges, l’arquitectura o la consultoria de grans bases de dades.

L’escola d’estiu aprofundeix, des d’un vessant multidisciplinari, en la interrelació entre big data, intel·ligència artificial i comunicació, de la mà d’un professorat internacional, integrat per docents de diferents universitats i professionals que treballen en entitats o projectes capdavanters en l’aplicació de ciència de dades. Les sessions s’ofereixen en anglés, s’adrecen a graduats i estudiants de màster i s’impartiran a l’ETSE i a la Facultat d’Economia.

La Summer School Challenges in data science: big data, artificial intelligence and communications forma part de la Utrecht Network, que agrupa a 32 universitats de 27 països.

Data: De 1 de de juliol de 2019 a 5 de de juliol de 2019.

Lloc de realització Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Facultat d'Economia.

Organitza Servei de Relacions Internacionals i Cooperació Escola Tècnica Superior d'Enqinyeria Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Facultat de Ciències Matemàtiques.

Imatges: