La persona titular del càrrec de secretària o secretari general de la Universitat de València és la responsable del canal intern de denúncies. Aquesta determinarà la persona o les persones idònies per a encarregar-se de la investigació, l'esclariment i la versemblança dels fets denunciats.

Presentació de la denúncia: la denúncia s’ha de presentar mitjançant la seu electrònica de la Universitat de València , a través del canal.

Una vegada presentada la denúncia, les persones denunciants obtenen de l'aplicació un justificant de recepció en què se'ls confirma que la denúncia ha sigut realitzada amb èxit. Aquest justificant de recepció incorpora un codi alfanumèric d'accés, que és l'única forma d'accedir a aquest canal de comunicació confidencial i és responsabilitat de la persona denunciant conservar-lo. Aquest canal segur de comunicació electrònica garanteix la confidencialitat de les comunicacions i ofereix la possibilitat de preservar l'anonimat. El seguiment i tota comunicació amb la persona investigadora assignada a cada cas, es durà a terme exclusivament dins de l'aplicació del canal de denúncies intern.

La falta de resposta als requeriments d'informació formulats a través del canal de denuncies pot suposar l'arxivament de les actuacions.

Gestió de la denúncia: inicialment, s'analitzarà la informació rebuda a l'efecte de determinar l'admissió de la denúncia i el tractament que se li haja de donar. En aquest sentit, es realitzaran les verificacions i actuacions que es consideren necessàries.

No s’admetran les denúncies quan consistisquen en meres opinions personals no acompanyades de documentació justificativa o en informacions manifestament infundades. Tampoc no s’admetran quan l'escassetat de la informació remesa, la descripció excessivament genèrica i inconcreta dels fets o la falta d'elements de prova subministrats no permeten realitzar una verificació raonable de la informació rebuda i una determinació mínima del tractament que s’haja de donar als fets comunicats.

Igualment, no s’admetrà la denúncia en el cas que els fets ja hagen sigut denunciats davant les forces de seguretat, els tribunals o el ministeri fiscal.

En tots aquests casos, es comunicarà a la persona denunciant la inadmissió de la denúncia i la seua causa, excepte en el supòsit de tractar-se d'una denúncia anònima.

Admesa la denúncia, la persona titular de la Secretaria General determinarà la persona o les persones idònies per a ser encarregades de la investigació, analitzar la versemblança dels fets denunciats i el seu esclariment.

Durant tot el procés, la indagació sobre la denúncia serà desenvolupada amb el màxim respecte als drets de cadascuna de les parts afectades.

Si, durant el curs de la investigació, es constaten indicis de delicte, es procedirà immediatament a interrompre les actuacions i a aportar a la Fiscalia tota la informació de què es dispose.

Acabada la investigació, es proposarà a l'òrgan competent, en el seu cas, iniciar els expedients administratius corresponents per a restaurar la legalitat alterada i adoptar mesures disciplinàries.

Finalment, cal tenir en compte que la remissió d'informació a través d’aquest canal no atribueix a la persona denunciant la consideració d'interessada en les actuacions administratives que es puguen derivar de la informació proporcionada, ni li atorga dret a ser informada del seu resultat, ni legitimació per a la interposició de recursos o reclamacions en relació amb els resultats d'aquestes actuacions.