Un aspecte molt important de la gestió de diferent comptes en xarxes socials correspon a la definició d’un conjunt d’indicadors quantitatius, denominats mètriques, els qual mesuren la visibilitat i l’abast d’aquesta via de comunicació cap a la comunitat universitària. En termes generals, es recolliran “mensualment” les següents dades corresponents a la interacció i evolució de les entrades interactives de les pàgines web institucionals, comptes en Facebook i comptes en Twitter:
- Entrades en web institucional (blocs):
Visibilitat: Nº d’entrades al mes / Abast: nombre de visites al weblcance: número de visites a la web. Desglossament:- Número total d’entrades publicades
- Número total de comentaris
- Número total de visites
- Freqüència d’actualització de les entrades
- Número total de "M’agrada "
- Xarxes socials: Twitter
Visibilitat: Nº de tuits al mes / Abast: nº de seguidors. Desglossament:- Número total de tuits publicats al mes
- Número total de mencions al compte al mes
- Número total de missatges directes al mes
- Número total de seguidors
- Número total de seguidors nous al mes
- Número total de llistes en les quals apareix el compte
- Número total de multimèdia (fotos, vídeos, etc.) que es pugen
- Xarxes socials: Facebook
Visibilitat: Nº d’entrades realitzades / Abast: Nº de seguidors- Número total d’aportacions al mur propi
- Número total de seguidors de la pàgina
- Número total de “M’agrada” a las publicacions del mur
- Número total d’aportacions a altres pàgines
- Número total d’aportacions al mur per part dels contactes
- Número total de sol·licituds de contacte
Amb l’objectiu de recollir aquestes dades d’una manera automatitzada, hi existeixen ferramentes de mesurament de la influència en xarxes socials que faciliten la tasca, com ara “Klout”, “Kred” o “Peerindex”. Aquest tipus d’accions de recollida i anàlisi de dades estan determinats per a proporcionar d’una manera més eficient els comptes institucionals en cadascuna de les xarxes socials.