Les principals activitats desenvolupades pel Servei de Biblioteques i Documentació són les que s’especifiquen tot seguit.
Col·lecció bibliogràfica [+ info]
I. Oferir, a la comunitat universitària i a la societat en general, una col·lecció de recursos d’informació adequada a les necessitats de la docència, l’aprenentatge i la investigació.
Préstec [+ info]
II. Donar a la comunitat universitària un servei de préstec en tates les seues formes (general, interbibliotecari, intercampus, al despatx, Buval...) d'acord amb la normativa vigent.
Formació [+ info]
III. Oferir a la comunitat universitària activitats i materials formatius sobre els recursos i serveis de les biblioteques i sobre les competències digitals, de manera presencial i virtual.
Atenció a les persones usuàries [+ info]
IV. Atendre les qüestions plantejades per qualsevol persona usuària sobre el funcionament dels serveis de la biblioteca de manera presencial, telefònica i virtual (La Biblioteca Respon, XatUV, correu electrònic, xarxes socials...).
Espais, equipaments i horaris [+ info]
V. Facilitar a la comunitat universitària espais per a l'estudi individual i per al treball en grup amb els equipaments adequats (ordinadors, accés a Internet, wifi, préstec de portàtils...) d'acord amb els recursos disponibles
VI. Oferir un horari habitual de 12 hores, de dilluns a divendres en període lectiu, amb l'excepció de la Biblioteca del Jardí Botànic, la Biblioteca Historicomèdica i la Biblioteca Campus d'Ontinyent. A més, la Biblioteca d'Humanitats obrirà els caps de setmana de l'octubre al juny.
Serveis des de la web [+ info]
VII. Proporcionar a la comunitat universitària serveis des de la web de l'SBD:
- Accés únic a la col·lecció bibliogràfica utilitzant Trobes.
- Suggeriments i sol·licituds de compra de llibres (desiderata)
- Reserves de llibres
- Renovacions de préstec
- Sol·licituds de préstec interbibliotecari.
- Sol·licituds de préstec intercampus.
- Consultes al personal bibliotecari sobre la biblioteca, els seus fons i els seus serveis (la Biblioteca respon)
- Accés a la bibliografia per assignatures.
- Sol·licituds d’articles en PDF de revistes impreses pertanyents a la col·lecció de la Universitat de València amb finalitat d’investigació.
- Sol·licituds de sessions de formació i accés als materials autoformatius.
- Sol·licituds de digitalització de documents del fons antic per a incloure’ls en la biblioteca digital SOMNI
Difusió del fons patrimonial [+ info]
VIII. Difondre el patrimoni bibliogràfic propi de la UV a la societat, mitjançant la biblioteca digital SOMNI, d’acord amb la legislació vigent.
Repositori institucional [+ info]
IX. Recollir, preservar i fer visibles els documents digitals científics, institucionals o docents generats pels membres de la comunitat universitària mitjançant el repositori RODERIC, per al benefici de la societat.
Atenció a persones amb discapacitat [+ info]
X. Oferir espais bibliotecaris accessibles, serveis personalitzats, condicions de préstec especials i equipaments adaptats a les necessitats específiques de les persones amb discapacitat per garantir la igualtat d'oportunitats.
Suport a la investigació i a l’edició científica [+ info]
XI. Proveir de serveis de suport el personal investigador de la UV.
- Donar suport per a la gestió de les bibliografies personals: gestors bibliogràfics, normativa internacional de citació...
- Subministrar articles en PDF de revistes impreses de la col·lecció de la Universitat de València.
- Orientar per a la publicació i difusió.
- Participar en el projecte cooperatiu DIALNET (buidatge de revistes, capítols d'obres col·lectives i congressos, citacions i revisió de perfils.)
- Assessorar en els processos d'acreditació i avaluació.
- Elaborar informes bibliomètrics.
- Elaborar informes d'avaluació de la investigació.
- Elaborar i mantindré eines per a l'elecció de revistes.
- Manteniment del portal d'investigació.
- Gestionar ajudes per a la publicació en obert.
XII. Prestar serveis de suport a l’edició científica al personal investigador de la UV.
- Donar suport per a l'edició electrònica de revistes científiques de la UV mitjançant el sistema OJS (Open Journal System).
- Informar els editors de la UV sobre l'identificador ISSN.
- Gestionar l'assignació del DOI dels articles de revistes de la UV publicats mitjançant OJS.
- Orientar els editors sobre la manera de difondre una revista electrònica.
- Informar sobre els criteris de qualitat de les revistes científiques i sobre la seua inclusió en els índexs d'avaluació.