GIUV2013-026
Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els...Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els diferents membres del grup es dedicaran, mitjançant projectes d'investigació competitius en els seus diferents nivells (autonòmic, estatal i europeu), a la investigació dels aspectes de l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia social amb la finalitat d'aplicar aquestes eines a la resolució dels problemes reals d'aquestes empreses i a contribuir a la creació de nous coneixements en aquesta matèria.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Adquirir nous coneixements sobre l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la Sostenibilitat Corporativa i diferents models de responsabilitat social empresarial.
- Contribuir a resoldre els problemes reals d'emprenedoria, direccio de les empreses de l'Economia Social i Cooperativa i empreses sostenibles i socialment responsables.
- Generar noves formes organitzatives per a l'emprenedoria, creacio d'empreses socials i la sostenibilitat corporativa.
- Formacio de universitaris i professionals en l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la sostenibilitat corporativa, el govern corporatiu, l'etica en els negocis i els criteris ASG.
- Sostenibilitat corporativa, responsabilitat social empresarial i ètica en els negocis.Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l'Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l'Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.
- Emprenedoria Sostenible.Estudi sobre l´emprenedoria i la creació d´empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d´empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferentes teories sobre l'emprenedoria.
- Direcció d'empreses de l'Economia Social.Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'economia social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives, i la implementació d'aquestes estratègies.
| Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
|---|---|---|---|
| VANESSA CAMPOS CLIMENT | Director-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
| Equip d'investigació | |||
| JOAN RAMÓN SANCHIS PALACIO | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
| ANTONIA MOHEDANO SUANES | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
| ANA TERESA EJARQUE CATALA | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
| MAR ALGUERO BORONAT | Membre | Universitat de València | Ayudante Doctor/a |
| EDURNE ZUBIRIA FERRIOLS | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
| DOMINGO ENRIQUE RIBEIRO SORIANO | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
| MARIA DEL MAR BENAVIDES ESPINOSA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
| SERGIO RODRIGUEZ PEREZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
| KATY SUOMI | Col·laborador-a | University of Turku | Professor-a ajudant-a doctor-a |
| ANITA ZEHRER | Col·laborador-a | MCI The Entrepreneurial School | Professor-a |
- Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'






