GIUV2016-288
El grup investiga en:
Processos de comprensió i aprenentatge de textos
Comprensió i cerca d'informació en entorns electrònics
Avaluació de la lectura i comprensió
Diferències individuals en aprenentatge i comprensió de textos
Comprensió i aprenentatge amb textos múltiples,
Intervenció per a la millora de la comprensió i l'aprenentatge de textos. El grup Psicotext forma part de la ERI-Lectura de la Universitat de València (www.uv.es/lectura/). Té una àmplia trajectòria investigadora iniciada en 1998 que s'ha anat consolidant amb nombrosos projectes d'investigació nacionals, amb el projecte Prometeu d'excel·lència de la Generalitat Valenciana, així com nombrosos contactes internacionals. La nostra investigació se centra en l'estudi de la comprensió i l'aprenentatge a través de textos. Hem desenvolupat eines electròniques que ens permeten estudiar detalladament els processos de comprensió en entorns de lectura orientada a tasques d'aprenentatge complex que requereixen accedir i buscar informació en documents. Estudiem aspectes bàsics com ara els processos de cerca d'informació, de comprensió i aprenentatge de textos, les diferències individuals o l'efecte de diversos...El grup investiga en:
Processos de comprensió i aprenentatge de textos
Comprensió i cerca d'informació en entorns electrònics
Avaluació de la lectura i comprensió
Diferències individuals en aprenentatge i comprensió de textos
Comprensió i aprenentatge amb textos múltiples,
Intervenció per a la millora de la comprensió i l'aprenentatge de textos. El grup Psicotext forma part de la ERI-Lectura de la Universitat de València (www.uv.es/lectura/). Té una àmplia trajectòria investigadora iniciada en 1998 que s'ha anat consolidant amb nombrosos projectes d'investigació nacionals, amb el projecte Prometeu d'excel·lència de la Generalitat Valenciana, així com nombrosos contactes internacionals. La nostra investigació se centra en l'estudi de la comprensió i l'aprenentatge a través de textos. Hem desenvolupat eines electròniques que ens permeten estudiar detalladament els processos de comprensió en entorns de lectura orientada a tasques d'aprenentatge complex que requereixen accedir i buscar informació en documents. Estudiem aspectes bàsics com ara els processos de cerca d'informació, de comprensió i aprenentatge de textos, les diferències individuals o l'efecte de diversos tipus de retroalimentació en aqueixos processos. Així mateix, fem investigació aplicada desenvolupant productes d'avaluació de la competència lectora per a estudiants de diversos nivells educatius i tutors intel·ligents per a millorar la competència lectora d'escolars (veure productes en www.uv.es/lectura/).
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Estudiar las variables y procesos implicados en el procesamiento y aprendizaje de textos. Entre ellas, hay que citar variables textuales (p.e., cohesion linguistica), individuales (p.e., competencia lectora y conocimiento previo) y contextuales (p.e., dificultad de la tarea, formato de pregunta).
- Analizar el efecto de diferentes aspectos de retroalimentacion en el aprendizaje de textos, tales como el tipo de retroalimentacion, la frecuencia o la modalidad.
- Desarrollar productos educativos para la evaluacion y la enseñanza de habilidades de competencia lectora.
- Processos d'aprenentatge i comprensió de textos.Aquesta línia estudia els processos de comprensió i aprenentatge dels estudiants quan estudien textos. Així mateix s'analitzen les variables personals i situacionals que afavoreixen i/o dificulten aquest aprenentatge. Igualment s'estudien mètodes i tasques d'avaluació de l'aprenentatge i la comprensió en entorns complexos de lectura des del final de l'educació primària fins a la universitat.
- Tecnologia educativa per a entorns de lectura i aprenentatge.En aquesta línia es desenvolupen productes tecnològics d'investigació, avaluació i ensenyament en entorns d'aprenentatge a través de textos (tests estandarditzats, tutors intel·ligents i eines d'investigació). També s'investiguen les condicions de l'entorn de tasca, com ara el format de les preguntes o la interfície de tasca, que influeixen en l'aprenentatge.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
RAQUEL CERDAN OTERO | Director-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
ANTONIO M FERRER MANCHON | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
TOMAS MARTINEZ GIMENEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
LAURA GIL PELLUCH | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA ANGELES SERRANO MENDIZABAL | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
IGNACIO MAÑEZ SAEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
AMELIA MAÑA LLORIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
- Educación secundaria general.
- ERI Recerca de la Lectura
- Comprensió, Aprenentatge, Textos, Estratègies, Avaluació, Diferències individuals
- Tecnologia educativa, Tutors intel·ligents, Processos en línia de lectura