GIUV2025-660
El grup de recerca TeLL-ME (Teaching and Learning Languages in Multilingual Education) sorgeix amb el propòsit d'impulsar la investigació en lingüística aplicada a l'ensenyament de llengües estrangeres en contextos multilingües.
TeLL-ME es funda sobre dos pilars fonamentals: la investigació educativa a l'aula com a motor principal i la investigació interdisciplinària com a eix estratègic. Sobre aquesta base, el grup realitza estudis empírics que involucren de manera directa als diversos agents implicats en el procés educatiu, tant en educació secundària com en educació superior, així com estudiants, docents, responsables acadèmics, formadors i altres actors clau, per tal de fer front al desafiaments i reptes als quals s'enfronten els docents i les institucions educatives.
En concret, entre les línies principals d'investigació del grup destaquen les següents:
¿ Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) i English as a Medium of Instruction (EMI)
¿ Metodologies i estratègies d'aprenentatge innovadores.
¿ Tractament de les diferents destreses comunicatives en base a les necessitats formatives i el context educatiu.
¿ Ensenyament de llengües per a fins...El grup de recerca TeLL-ME (Teaching and Learning Languages in Multilingual Education) sorgeix amb el propòsit d'impulsar la investigació en lingüística aplicada a l'ensenyament de llengües estrangeres en contextos multilingües.
TeLL-ME es funda sobre dos pilars fonamentals: la investigació educativa a l'aula com a motor principal i la investigació interdisciplinària com a eix estratègic. Sobre aquesta base, el grup realitza estudis empírics que involucren de manera directa als diversos agents implicats en el procés educatiu, tant en educació secundària com en educació superior, així com estudiants, docents, responsables acadèmics, formadors i altres actors clau, per tal de fer front al desafiaments i reptes als quals s'enfronten els docents i les institucions educatives.
En concret, entre les línies principals d'investigació del grup destaquen les següents:
¿ Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) i English as a Medium of Instruction (EMI)
¿ Metodologies i estratègies d'aprenentatge innovadores.
¿ Tractament de les diferents destreses comunicatives en base a les necessitats formatives i el context educatiu.
¿ Ensenyament de llengües per a fins específics.
¿ Ús de diferents eines tecnològiques i digitals en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
¿ Formació del professorat i desenvolupament professional.
¿ Educació inclusiva i atenció a la diversitat en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
¿ Competència comunicativa intercultural.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar programas educativos bilingues o multilingues
- Investigar la implementacion y efectividad de metodologias activas e innovadoras en asignaturas vehiculadas en una lengua extranjera
- Evaluar el impacto de herramientas tecnologicas y digitales como recursos educativos en el aprendizaje/enseñanza de lenguas extranjeras
- Diseñar programas de formacion docente y materiales didacticos con el objeto de promover la transferencia de conocimiento
- Estudiar los procesos de inclusion educativa, considerando la diversidad en la enseñanza de lenguas extranjeras
- Metodologies i estratègies docents aplicades a lensenyament i aprenentatge de llengües estrangeres.Anàlisi de l'impacte que determinades metodologies i estratègies docents poden tindre en el procés d'ensenyança i aprenentatge d'una llengua estrangera. Implementació d'estudis basats en la metodologia investigació-acció a l'aula.
- Tecnologies avançades aplicades a laprenentatge i ensenyament de llengües estrangeres.Estudi de l'impacte de la introducció de diverses ferramentes tecnològiques i digitals com la intel·ligència artificial, la realitat virtual, l'ús de MOOCs, els intercanvis virtuals i altres aplicacions afins en l'ensenyança bilingüe/plurilingüe.
- Diversitat i inclusió en els processos densenyament i aprenentatge duna llengua estrangera.Anàlisi de les necessitats educatives en l'ensenyança i aprenentatge de llengües per a garantir la inclusió. Desenvolupament de models inclusius.
- Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) i Ensenyament per Mitjà de lAnglès (EMI).Anàlisi multivariable de diferents elements i agents que intervenen en el procés de formació: docents, estudiants, responsables acadèmics, etc. Es pretén analitzar el grau d'adquisició de la llengua estrangera, les necessitats del professorat i els materials didàctics.
- Ensenyament de llengües per a fins específics.Anàlisi de l'impacte que diferents ferramentes i metodologies poden tindre sobre l'aprenentatge de l'anglés per a fins específics en estudiants de diferents graus.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ENRIQUE CEREZO HERRERO | Director-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
Equip d'investigació | |||
LUCIA BELLES CALVERA | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
ANA ISABEL MARTINEZ HERNANDEZ | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
BEGOÑA CLAVEL ARROITIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
PATRICIA GUILL GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
SOFIA DI SARNO GARCIA | Col·laborador-a | Universidad Politécnica de Madrid | professor-a ajudant-a doctor-a |
IRENE GUZMAN ALCON | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
MINJUNG LIN | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
ROSARIO LÓPEZ CONTRETAS | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
- Institut Interuniv. de Llengües Modernes Aplicades (IULMA)