-
Certifications: Research activities
-
Sol·licitud de certificat de participació en Projectes d'Investigació
Accedint a aquest tràmit poden sol·licitar un certificat de la participació en Projectes d'Investigació competitius (Ministeris, GVA…) fent distinció entre:
1° Membres Equip d'Investigació.
2° Membres Equip de Treball: en aquest cas és requisit imprescindible presentar la següent documentació:a) Model signat per l'IP.
b) Sol·licitud del projecte on quede reflectit que està inclòs des de l'inici com a membre de l'equip de treball, o en el seu cas memòria inicial.
c) Memòria Intermèdia
d) Memòria Final.En cas que el projecte no haja finalitzat, únicament es podrà certificar fins a la data de l'últim informe, intermedi o final.
Excepcionalment, en els projectes que no s'haja emés l'informe intermedi, es podrà certificar des de l'inici fins a la data actual si apareix en la sol·licitud com a equip de treball.La certificació de Projectes d'altres Universitats o Centres d'Investigació dels quals va sol·licitar en el seu moment autorització al Vicerectorat per a participar ha de ser sol·licitada a les esmentades entitats o als organismos finançadors.
-
Sol·licitud de certificat d'estades de recerca amb finançament públic
Accedint a aquest tràmit poden sol·licitar un certificat de la realització d'estades d'investigació amb finançament public. Per a això, s'hauran d'indicar, si és possible, les dates de realització i l'ajuda finançadora. Únicament es podran certificar les estades efectivament gestionades pel Servei de Gestió de la Investigació.
-
Sol·licitud de certificat de beques de recerca amb finançament públic
Accedint a aquest tràmit poden sol·licitar un certificat de gaudi de beques d'investigació. Per a això, s'hauran d'indicar, si és possible, les dates de gaudi i l'ajuda finançadora.
-
Sol·licitud de certificat de participació en Projectes d'Investigació
-
Certifications: Knowledge transfer and valorization activities
-
Sol·licitud de certificat de participació en contractes o convenis d'investigació
Sol·licitud de certificats per la participació en contractes i convenis a través de correu electrònic.
- Sol·licitud de certificat de participació en patents o altres resultats de recerca
-
Sol·licitud de certificat de participació en contractes o convenis d'investigació
-
Certifications: Participation in research structures
-
Sol·licitud de certificats de participació en Grups d'Investigació de la UV
Accedint a aquest tràmit poden sol·licitar un certificat de la seua participació en els Grups d'Investigació de la Universitat de València.
-
Sol·licitud de certificats de participació en Grups d'Investigació de la UV
-
Research staff: Procedure for hiring staff
-
Sol·licitud de convocatòria de concurs públic de contractació laboral
Mitjançant aquest tràmit, el personal investigador responsable d'un projecte, contracte o conveni de recerca amb disponibilitat econòmica per a despeses de personal, podrà sol·licitar la publicació d'una convocatòria per a la contractació de personal investigador (PI) o personal de suport a la recerca (PSI), amb càrrec a aquest.
En accedir al tràmit, en la primera pestanya “Informació i contacte” disposa de la següent documentació:
• “Procediment per a la contractació temporal de personal”, on trobarà un resum del procediment complet
• Tota la documentació que el tribunal haurà d'enviar al Servei de Gestió de la Recerca una vegada estigui resolta la convocatòria, segons el perfil de la plaça.En les pestanyes de “Tribunal titular” i “Tribunal suplent”, s'inclou informació per a definir la seva composició, en la qual s'ha de respectar la paritat (les persones de cada sexe no seran més del 60% ni menys del 40%).
Per a calcular el cost del contracte per al projecte, es poden consultar les taules salarials incloses al final d'aquest apartat. Les taules en format excel disposen de dues pestanyes: una per a contractes de durada determinada o temporals i una altra per a contractes indefinits. Actualment tots els contractes són indefinits, excepte aquells a càrrec de projectes finançats amb fons Next Generation, que són temporals.
Una vegada obtinguda la conformitat del Servei de Gestió de la Recerca a la sol·licitud, el Servei de Recursos Humans (PAS-Recerca) redactarà la convocatòria i gestionarà la seva publicació.
- Taules salarials actualitzades a gener de 2024 (contractes indefinits)
- Taules salarials actualitzades a gener de 2024 (contractes temporals)
-
Sol·licitud de convocatòria de concurs públic de contractació laboral
-
Research staff: Follow-up of predoctoral programs
-
Sol·licitud de col·laboració en tasques docents
L'usuari pot accedir des del següent enllaç a la sol·licitud per a col·laborar en tasques docents. El màxim d'hores per any de contracte són 60 hores, amb un màxim de 180 hores al llarg de l'ajuda.
El personal investigador en formació (PIF) ha de remetre a epif@uv.es el document signat digitalment i indicant el nombre d'hores assignades.
Les persones amb contracte doctor hauran de dirigir-se al servei de PDI.
-
Sol·licitud de col·laboració en tasques docents
- Research staff: Co-financing commitments
-
Research staff: States of investigation
- Sol·licitud d'autorització d'estades fora de la UV de personal investigador contractat predoctoral i postdoctoral
- Instruccions per estades curtes del personal docent i investigador en altres universitats i centres d'investigació
- Instruccions per estades no subvencionades del personal investigador en formació
- Sol·licitud per la utilització del vehicle propi en els desplaçament d’estades d’investigació
-
CV and scientific production
-
Gestió i actualització del currículum en investigació
Accedint a aquest tràmit poden sol·licitar l'accés a curricul@ o entrar directament al seu curricul@.
-
Guia breu per obtenir un model CVA
Accés a la informació per a gestionar el CVA. En l'actualitat des del seu propi curricul@ poden gestionar un informe CVA.
-
Codis UNESCO per a CVN
Accés als codis establits per la UNESCO per a poder utilitzar-los en curricul@.
-
Codis no especificats en CVN
Accés a codis no establits en CVN i que poden suposar-li problemes a l'hora de generar el curricul@.
-
Consulta de l'Índex de Producció Investigadora (IPC)
Accés a consulta de l'índex de producció científica.
-
Gestió i actualització del currículum en investigació
- Research Projects: Applications
-
Research projects: Participation in subsidized actions
- Sol·licitud d'alta o baixa d'investigadors
-
Sol·licitud d'autorització per participar en un projecte presentat per un altre organisme
Per a la participació en projectes presentats per altres entitats, haurà d'emplenar i signar electrònicament la sol·licitud d'autorització i remetre-la mitjançant el correu electrònic al SGI. El document serà signat pel representant legal de la UV i li ho retornarem a la mateixa adreça electrònica que haja utilitzat per al seu enviament.
-
Research projects: Economic management
-
Research Projects: Recovery and Resilience Mechanism Funds (MMR)
-
Instruccions
La gestió de projectes finançats amb fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència comporta obligacions específiques respecte de qüestions com la publicitat o la declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI). En efecte, amb caràcter complementari a la justificació ordinària, i amb la finalitat de complir amb les obligacions imposades per Europa respecte d'aquest últim punt, el Ministeri d'Hisenda ha desenvolupat dues aplicacions informàtiques en les quals cada institució beneficiària ha de registrar totes les despeses realitzades (aplicació CoFFEE) i sotmetre-les amb caràcter previ a una anàlisi d'absència de conflicte d'interessos (aplicació MINERVA). Per fer efectives aquestes obligacions, s'ha articulat un procediment a nivell intern que ens permet tindre accés als dades i documents precisos per al registre i anàlisi prèvia.
Anirem actualitzant les instruccions, segons siguen modificades, estant vigent sempre l'última versió de les mateixes.
- Quadre resum de la documentació per a projectes MRR
-
Annexos per a projectes MRR
- Annex 2
- Annex 2 SDA AM
- Annex 3 (castellà)
- Annex 3 IP (castellà)
- Annex 3 (anglés)
- Annex 3 Contractistes
- Informació Annex 3 (castellà)
- Informació Annex 3 (anglés)
- Llistat de convocatòries per component
- Llistat de projectes MRR
-
Instruccions
-
UV research grant programme: Follow-up of the predoctoral programme "Atracció de Talent"
-
Sol·licitud passe a Període d'Orientació Postdoctoral (POPA)
A conseqüència de la modificació de la Llei de la Ciència, els contractes predoctorals que es troben en vigor actualment, no finalitzen en defensar la tesi doctoral, sinó que continuen en un Període d'Orientació Postdoctoral (POP) per un període màxim de dotze mesos durant la vigència del contracte predoctoral.
Per a sol·licitar l'addenda del període POP a RH-PAS es requereix enviar a programapropi@uv.es:
- Sol·licitud POP, amb almenys tres mesos d'antelació.
- Certificat de lectura de tesi.
- Titulo obtenció del grau de doctor.
- Programa d'Activitats de docència i recerca.
- Certificat de col·laboració en tasques docents a sol·licitar en unitatoca@uv.es. - Comunicació interrupció per IT
- Incorporació i sol·licitud de la recuperació per IT
- Sol·licitud d'interrupció voluntària
-
Model de Memòria Anual
Com a beneficiaris d'una ajuda predoctoral Atracció del Talent de la Universitat de València, és obligació presentar al llarg del mes de novembre a l'adreça de correu electrònic programapropi@uv.es una memòria anual normalitzada juntament amb el certificat de matrícula en vigor.
Aquesta memòria reflectirà les tasques realitzades i a realitzar durant l'any següent de contracte amb l'informe i el vistiplau del/de la director/a del treball.
El certificat de matrícula en vigor ha de sol·licitar-se a través de la seu electrònica, seguint la ruta:
Estudiants > Certificats > Certificat Matrícula > Accedir al procediment > Usuari de la universitat i seleccionant el curs acadèmic corresponent. -
Model de Memòria Final
Com a beneficiaris d'una ajuda predoctoral Atracció del Talent de la Universitat de València, a la terminació del seu contracte haurà de presentar a l'adreça de correu electrònic programapropi@uv.es, en el termini de quinze dies, un informe final sobre la totalitat del treball realitzat i els resultats reeixits, juntament amb un informe del/de la director/a del treball, segons el model disponible al lloc web del Servei de Recerca i Innovació.
-
Comunicació de renúncia
Les persones beneficiàries hauran de comunicar a programapropi@uv.es el document normalitzat de renúncia signat digitalment.
- Informe de la Comissió d'Investigació
-
Sol·licitud passe a Període d'Orientació Postdoctoral (POPA)
-
European projects: Budget and justification of project expenses
-
Registre horari (Timesheet) 2025
The European Commission requires a monthly track record of the productive hours, called timesheet, for the adequate justification of staff expenses linked to European financed projects. This timesheet will show the number of hours devoted to each project and those devoted to other activities (tuition, office hours, etc.) as well as non-working hours such as annual or bank holidays, etc.
This document has been designed in accordance with the requirements of the European Commission.
-
Budget
Template to calculate the budget of an international research project proposal. Please, get in touch with our project managers to verify the adequateness of the budget (sti.internacional.promocio@uv.es).
-
Registre horari (Timesheet) LIFE Projects 2025
The European Commission requires a monthly track record of the productive hours, called timesheet, for the adequate justification of staff expenses linked to European financed projects. This timesheet will show the number of hours devoted to each project and those devoted to other activities (tuition, office hours, etc.) as well as non-working hours such as annual or bank holidays, etc.
This document has been designed in accordance with the requirements of the European Commission.
-
Timesheet 2024
The European Commission requires a monthly track record of the productive hours, called timesheet, for the adequate justification of staff expenses linked to European financed projects. This timesheet will show the number of hours devoted to each project and those devoted to other activities (tuition, office hours, etc.) as well as non-working hours such as annual or bank holidays, etc.
This document has been designed in accordance with the requirements of the European Commission.
-
Timesheet 2023
The European Commission requires a monthly track record of the productive hours, called timesheet, for the adequate justification of staff expenses linked to European financed projects. This timesheet will show the number of hours devoted to each project and those devoted to other activities (tuition, office hours, etc.) as well as non-working hours such as annual or bank holidays, etc.
This document has been designed in accordance with the requirements of the European Commission.
- Timesheet 2022
- Timesheet LIFE Projects 2024
- Timesheet LIFE Projects 2023
- Timesheet LIFE Projects 2022
- Timesheet 2021
- Timesheet 2020
-
Registre horari (Timesheet) 2025
-
European projects: Communications to the International R+D+I Section
-
Payroll authorisation
The costs of UV own staff can be claimed in European projects by means of the calculation of the hourly rate or daily rate of such staff. These data are needed to calculate the budget or to justify the expenditure throughout the development of the project. To this end, we need to access UV Payroll Application in order to know the researcher’s salary and Social charges. Such an access is authorised by the researcher via this document, which must be filled in, signed and submitted to the International R&D and Innovation Section.
-
Application form to request a letter of support for the submission of a European or international research project proposal
The purpose of this document is to store the project proposal in the Transfer and Innovation Service databases. This applies only to those calls for proposals not managed on the European Commission Funding & Tenders Portal.
-
Application Form to participate in European or International research projects proposed by other universites or organisations
Application form to collaborate with or participate in European or international research projects in which UV is not a beneficiary and, therefore, has not got a budget.
-
Summary of the research project
Summary of the research project. Call for Proposals for supporting the preparation of European and International research projects.
-
Research Team Members Form
With regard to European projects, two types of personnel costs can be claimed: On the one hand, the project hired staff (charged to the project specific ID code). On the other, UV own staff. The project IP must fill in and submit the application form below stating the project team members, with a view to ascertaining which members of UV own staff participate in the project. This form must be submitted at the start of the project and again every time the team composition changes.
Procedures: personnel costs claim; justification of expenses and audits (travel expenses claims, conference registration fees, etc.); certificates of participation for evaluation or accreditation procedures.
-
Payroll authorisation
-
European projects: UV data for the European Commission
-
UVEG Introduction (11/10/2024)
Proposta de presentació de la entitat Universitat de València (UVEG), en anglés, que serveix de base al personal investigador per a descriure-la en les propostes de projecte de programes europeus o internacionals. El document és d'elaboració pròpia de la Secció d'R+D+I Internacional del Servei de Transferència i Innovació de la Universitat de València.
-
UVEG Introduction (23/04/2024)
This document is a proposal for an introduction of the entity Universitat de València (UVEG in EU framework programme databases), which may serve as a basis to write UV description in European or International project proposals. The International R&D and Innovation Section of the Transfer and Innovation Service is the unit in charge of writing and updating this document.
-
UVEG Introduction (11/10/2024)
-
Research structures: Research groups
-
Sol·licitud de registre d'un nou Grup d'Investigació
Procediment d'inscripció al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València (REIUV) dels grups d'investigació de la Universitat de València (GIUV), gestionat mitjançant Seu Electrònica.
-
Sol·licitud de modificació de dades bàsiques del Grup d'Investigació
Sol·licitud mitjançant correu electrònic a l'adreça giuv@uv.es indicant els camps a modificar. En resposta s'enviarà un document de treball i les indicacions pertinents a seguir.
-
Sol·licitud d'alta, baixa o canvi del caràcter de la participació en un Grup d'Investigació
Sol·licitud mitjançant formulari en format PDF. Per a més informació pot contactar amb els gestors mitjançant el correu electrònic giuv@uv.es.
-
Sol·licitud de registre d'un nou Grup d'Investigació
-
Research structures: Institutes and ERIs
-
Comunicació d'alta o baixa en Instituts d'Investigació o ERIs
L'alta o la baixa de l'adscripció investigadora d'un determinat investigador requereix l'acord favorable del Consell d'Institut o de ERI en aquest sentit. Aquest acord haurà de ser remès a través de la valisa electrònica al Servei de Gestió de la Investigació:
Destinatari: Servei de Gestió de la Investigació
Grup destinatari: Canvis d'adscripció investigadora
-
Comunicació d'alta o baixa en Instituts d'Investigació o ERIs
-
Contracts and agreements under university legislation: formalization procedures
-
Request a contract
Please follow the instructions provided in “Access the procedure”. The PDI responsible will receive the contract draft once all necessary information has been submitted.
If the contracted institution provides their own contract draft, it must be included for review.
-
Quick guide: How to attach documents to a pre-existing request in the Online Office
Click "Acess the procedure" to find instructions for attaching new documents to a previously filed request.
-
Letter of intent to process the agreement
When you click "Access the procedure", you will find a template that must be completed in order to request the letter of intent required to start processing the agreement.
The tempate, once completed and signed, must be sent by email to: sti.contratada@uv.es
-
Technical report
Click “Access the procedure” to find the technical report document that must be completed and submitted. Follow the instructions in the “Request a contract” procedure.
The technical report is an essential document that provides the necessary details for drafting the contract clauses. -
Recommendations for drafting the estimated budget
Click “Access the procedure” to find a document with detailed instructions on how to prepare a budget. The budget must take into account all of the activities that will be carried out under the contract.
-
Calculation of the estimated budget
Click “Access the procedure” to download an Excel file to help you determine both the budget and the value of the contract. Complete this document and follow the instructions in the “Request a contract” procedure to submit it.
The estimated budget is an essential document that provides details of the economic conditions in which the contracted activity will take place. -
Statement on research results
Click “Access the procedure” to find a document to help analyse the status of the research results related to the contracted activity. Complete this document and follow the instructions in the “Request a contract” procedure to submit it.
This document is essential for the proper regulation of the regime applicable to the results generated during or prior to the contracted activity. -
Responsible declaration of absence of conflicts of interest (DACI)
Click “Access the procedure” to find the Responsible Declaration of Absence of Conflicts of Interest (DACI) template, which must be completed by every team member. Fill out this document and follow the instructions in the “Request a contract” procedure to submit it.
This document is part of the UV public integrity measures roadmap and must be included in the contract dossier.
-
Authorisation prior to signing a contract
Click “Access the procedure” to find the recommended model for the required authorisation by the PI's research institution prior to signing the contract.
Once completed and signed, the authorisation must be sent via email to sti.contratada@uv.es.
-
Participation in contracts
Click “Access the procedure” to find information on the participation regime in scientific, technological, humanistic or artistic contracts, as well as specific training activities, based on your relationship with the UV.
-
Request a contract
-
Contracts and agreements under university legislation: procedures for execution and monitoring
-
Loan request for the execution of contracted activities
This procedure allows to request a loan in cases where advance billing is not possible or when billing has already occurred but payment is still pending.
The Service will analyse the reasons for the request, the requested amount and the possibility of self-loan before authorising it.
-
Request for the recognition of a personal line of credit
This procedure allows the applicant, in certain situations and always on the basis of proper documentation, to request an advance on the credit line for which he/she/they are responsible, before the final decision is taken or the agreement is signed.
The Research and Transfer Service evaluates the reasons for the request and the amount requested and submits the request to management for approval.
Important: If the request is approved, the applicant must take the necessary steps to ensure that the final decision and the signing of the corresponding agreement take place as soon as possible. We remind the applicant that they will be incurring expenditure with anticipated UV funds.
-
Incorporation of new researchers
To add new members to the contracted activity team, click “Access the procedure” and complete the provided template.
The template must include a clear justification for their incorporation, including the tasks they will perform and the reason for the request.
Once completed and signed, the template must be sent via email to sti.contratada@uv.es.
-
Authorisation by PDI responsible and/or thesis supervisor
Click “Access the procedure” to find the recommended model for authorising the participation of non-doctoral research (PIND) and doctoral research (PID) staff – according to article 23 bis of the Law of Science, Technology and Innovation (LCiT) – and pre-doctoral personnel hired for scientific and technical activities, as per article 21 of the LCiT. In the first case, the authorisation must be signed by the PDI responsible for the contract or agreement, and in the second case, by the thesis supervisor. It must always be signed by the person making the request.
Once completed and signed, the template must be sent via email to sti.contratada@uv.es.
-
Request for authorisation to participate in contracts and agreements with other centres
Click “Access the procedure” to request participation in contracts and agreements at research centres outside the UV.
Once completed and signed, the template and all requested information must be sent via email to sti.contratada@uv.es to await authorisation.
-
Request for payment of additional allowances
By means of this procedure it is possible to request additional allowances for staff participating in research and transfer activities in accordance with article 60 of the LOSU.
For further information, please consult:
- Graph of the procedure for the payment of complementary remuneration and examples.
- Payment of salary complements: concepts to be taken into account.
Click “Access the procedure” to access the electronic headquarters, in order to request these aditional allowances.
-
Request for payment of additional allowances when the Online Office procedure cannot be used
By means of this procedure it is possible to request additional allowances that are not accepted by the electronic headquarters.
For further information, please consult:
- Graph of the procedure for the payment of complementary remuneration and examples.
- Payment of salary complements: concepts to be taken into account.
Click on “Access the procedure” to find the template you must provide. Once completed and signed, the template must be sent by email to sti.contratada@uv.es.
-
Request for partial liquidation
Click “Access the procedure” to view the instructions for requesting partial liquidation of unfinished article 60 activities. In your request, explicitly state that the amount to be liquidated will not jeopordise the further development of the activity. This amount will be transferred to the researcher’s generic research accounting code (9999XXXX), which is dedicated to financing expenses related to their lines of research, with the exception of additional allowances.
-
Request for liquidation
Click “Access the procedure” to view instructions for requesting the liquidation of completed research activities and closing the corresponding specific activity accounting code. The liquidated and closed activity balance will be transferred to the researcher’s general research accounting code (9999XXXX), which is dedicated to financing expenses related to their lines of research, with the exception of additional allowances.
-
Loan request for the execution of contracted activities
-
Institutional and Corporate Chairs
- Request for the creation of a chair
-
Letter of interest for a chair request
Here you will find the template you must complete in order to request the start of the procedure to request a Chair.
The template, once completed, must be submitted by clicking “Access the procedure.”
-
Payment request for chair directors
By means of this procedure it is possible to request additional allowances for chair directors.
For further information, please consult:
- Graph of the procedure for the payment of complementary remuneration and examples.
- Payment of salary complements: concepts to be taken into account.
Click “Access the procedure” to find the template you must provide. Once completed and signed, the template must be sent by email to sti.contratada@uv.es.
-
Dissemination of chair activities
Click “Access the procedure” to complete the form required for the publication of news and activities related to the one of the chairs.
-
Protection of research results
-
Communication of new protectable research results
In “Access the procedure” you will find the instructions to communicate a new research result in which staff from the Universitat de València have participated. Documents detailing the result must be attached to the application. The application with the complete documentation will be evaluated to determine the most appropriate form of protection.
-
Application for the review of an MTA
This procedure allows for the request of revision and management of a Material Transfer Agreement. In the event of a contract for the reception of material (MTA-in) the applicant will need to annex the original contract through the “access the procedure” link and indicate in the “description” field the time period that the material will be used and the contact details of the entity that is requesting the material. Once the application has been received, the contract and signature management will be reviewed.
In the case of a contract for the leasing of material to another entity, please contact us via sti.innovacio@uv.es indicating “MTA”-out in the subject line.
-
Communication of new protectable research results
-
Management of knowledge-based companies (Spin off)
-
Sol·licitud de creació de Spin-off
En "Accedir al tràmit" es mostraran les instruccions per a presentar una sol·licitud de creació de Spin off de la UV, que haurà d'estar promoguda per personal docent i investigador i/o personal investigador de la Universitat de València. Així mateix, la sol·licitud de Spin off haurà de basar la seua activitat en el desenvolupament i comercialització de resultats o coneixements adquirits a partir de la R+D+i duta a terme per l'equip promotor.
Juntament amb la sol·licitud es podrà adjuntar qualsevol altre document sobre la iniciativa Spin off que es considere rellevant, com per exemple el model de negoci o de pla de negoci si és que es disposa d'ells.
- Sol·licitud de compatibilitat de Spin-off
-
Sol·licitud de creació de Spin-off
-
Ethics Committee
-
Sol·licitud d'informe
La Universitat de València, com a organisme públic d'investigació, conscient del seu deure i responsabilitat davant de la societat entén que ha de constituir una Comissió d'Ètica que de forma àgil i efectiva proporcione resposta a les necessitats actuals, així com a nous problemes que puguen sorgir en aquesta matèria.
Sobre la base d'allò que s'ha exposat, i tenint en compte la legislació vigent respecte d'això a Espanya i en la Unió Europea, així com les Declaracions Ètiques d'Hèlsinki i Tòquio, la Declaració Bioètica de Gijón de 24 de juny del 2000 i les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut, a proposta de la Comissió d'Investigació, el Consell de Govern, aprova la constitució de la Comissió d'Ètica de la Universitat de València i el present Reglament.
La Comissió podrà constituir Comitès, així com designar ponències o grups de treball i col·laboradors per a coadjuvar en la realització de tasques concretes relacionades amb les seues competències. Així mateix, podrà sol·licitar l'assessorament d'experts o entitats externes sobre aspectes concrets relacionats amb les seues competències. Tots ells hauran de respectar el principi de confidencialitat.
-
Sol·licitud d'informe
-
Sustainability R+D+I
-
Sustainability profile
Documents on actions to be carried out in the development of R&D&I projects related to environmental sustainability and compliance with the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
Sustainability Profile of the University of Valencia (Office of the Vice-Principal Sustainability, Cooperation and Healthy Life). Its purpose is to provide a description and inspiration for communicating and meeting sustainability criteria in research and knowledge transfer actions.
Link to the Website of the Ministry for Ecological Transtition and the Demographic Challenge: it contains information and several documents related to the DNSH principles and, especially, a Guide for the design and development actions in accordance with the principle of not causing significant harm to the environment (MITECO).
-
Sustainability profile