Universitat de ValènciaRecerca i Transferència Logo del portal

La redacció dels annexos al contracte

Els annexos al contracte són part integrant del mateix i han de ser elaborats amb tant cura i atenció com la resta del document. Els annexos solen ser:


Memòria tècnica: 

-    En ella es recullen totes les característiques tècniques del projecte.

-    En ser part integrant del contracte, crea obligacions entre les parts.

-    En contractes d'I+D+i, Estudis, Assessorament o Suport Tecnològic, ha d'especificar de manera clara, exhaustiva i concreta totes les qüestions que es desenvoluparan per a arribar a aconseguir l'objecte del contracte: qüestions tècniques, fites, pla de treball, cronologia prevista, recursos a emprar…

-    Si per a la realització del projecte en les instal·lacions de la UV és necessària la presència de personal de la part contractant per a la col·laborar en la realització dels treballs, s'haurà d'obtindre el vistiplau del director o directora del departament, ERI o institut. 

-    No oblidar que, en aquells contractes que regulen el desenvolupament de Projectes d'I+D, ha de quedar clarament reflectit que els treballs a desenvolupar no consisteixen a aconseguir un resultat, sinó en l'execució d'una activitat, en la qual es posaran tots els mitjans necessaris per al seu desenvolupament.

-    Una memòria tècnica ha de constar de les següents parts: 

i.    Objectiu: ha de resoldre un problema real o satisfer la necessitat expressada per l'entitat contractant i s'ha de definir de manera clara i concisa el resultat al qual es pretén arribar.

ii.    Antecedents: explicar la necessitat o problemàtica que tracta de resoldre i un breu estat de l'art.

iii.    Pla de treball: dividits per tasques o paquets de treball i incloent el títol, descripció, dates previstes d'inici i fi, participants i lliurables (indicant en què consistiran). Es pot incloure un diagrama o similar que represente gràficament

la planificació temporal de tasques i lliurables.

iv.    Lliurables. definir en què consistiran.

-    Quan es redacte la memòria tècnica d'un Curs, s'haurà d'indicar una breu descripció; el programa; dates i horari i el lloc d'impartició si és presencial. 

 

Personal participant:

-    Apareixeran totes i cadascuna de les persones de la UV que integren l'equip de treball.

-    En la UV, tots els membres de l'equip participant de la UV hauran d'haver signat prèviament la declaració d'absència de conflicte d'interés (DACI).

-    Així mateix, tots aquells participants en formació predoctoral, qualsevol que siga el seu tipus de contracte, hauran de comptar amb l'autorització del seu director de tesi.

-    El PDI d'altres universitats, i el personal investigador d'altres organismes públics o privats, hauran de comptar amb la compatibilitat o d'una autorització prèvia expressa del seu centre.

-    El personal col·laborador eventual expert, si és personal funcionari d'altres administracions públiques, necessitarà la compatibilitat prèvia i expressa. En la resta de casos hauran de facturar com un servei extern.

-    Si durant el desenvolupament dels treballs hi ha baixes o noves incorporacions de personal investigador, el PDI responsable haurà de notificar-ho a la Secció d'I+D+i Contractada per a l'actualització de l'equip de treball. Aquestes actualitzacions s'hauran d'efectuar sempre abans de la finalització de la duració del contracte.

-    El personal de la UV que desitge participar en contractes que es desenvolupen en altres universitats, haurà de sol·licitar prèviament l'autorització del Vicerectorat competent en aquesta matèria, a través de la Secció d'I+D+i Contractada.

 

Memòria econòmica o pressupost:

No és una obligació incloure el desglossament econòmic dels treballs a realitzar, llevat que se sol·licite expressament (per exemple, en contractes menors, licitacions o acords de consorci que regulen convocatòries públiques en cooperació). No obstant això, cal tindre clares unes pautes a l'hora d'elaborar el pressupost i calcular el seu cost total. Aquesta informació està detallada en aquesta pàgina.