Antonio Ferrer, nou degà de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València

  • Press Office
  • March 25th, 2021
 
Antonio Ferrer.
Antonio Ferrer.

Antonio Manuel Ferrer, professor del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació, ha sigut elegit nou degà de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València. La Junta de Centre, celebrada aquest dijous, ha votat Ferrer per unanimitat dels seus 36 integrants.

Antonio Ferrer substitueix en el càrrec la professora María Dolores Sancerni. L’equip el completa Inmaculada Fuentes (vicedegana de qualitat), Ladislao Salmerón (Mobilitat i Intercanvi), Ana D’Ocon (Estudis), Diana Pons (Pràctiques Externes) i María Rodrigo (secretària i responsable d’Igualtat i Diversitat).

Ferrer es va graduar en Psicologia en 1992 amb el premi extraordinari de llicenciatura, i és doctor en Psicologia des de 1998. Vinculat a la Universitat des de 1992 com a becari d’investigació, va aconseguir la plaça de professor titular d’universitat l’any 2000.

Va ser director de la secció del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a l’Escola Universitària de Magisteri Ausiàs March des de 2002 a 2003, secretari del mateix Departament des de 2008 a 2011, vicedegà d'Estudis de la Facultat de Psicologia i Logopèdia des de març de 2015 fins a l’actualitat. Membre del Claustre de la Universitat de València des de desembre de 2017, ha sigut component de la Mesa del Claustre. Va dirigir el Màster Universitari en Educació Especial des de juliol de 2014 fins a setembre de 2018.

Ha distribuït la seua docència fonamentalment en els títols de magisteri, logopèdia i psicologia, així com en la formació de postgrau vinculada a l'atenció educativa en situacions de discapacitat. En l'actualitat la seua investigació es desenvolupa dins de l’Estructura de Recerca Interdisciplinària Investigació en Lectura (ERI Lectura), grup especialitzat en el desenvolupament d’estudis sobre la lectura. Fonamentalment els seus treballs se centren en l'efecte de les estratègies lectores per a l’aprenentatge, així com en l’anàlisi de processos lectors en poblacions amb discapacitats i/o trastorns del neurodesenvolupament.