Educació, recerca i cultura: els sectors amb més eixides professionals per als historiadors de l’art

  • UV General Foundation
  • October 29th, 2021
 

Julián Marzal, graduat en Història de l’Art per la Universitat de València, és soci fundador, juntament amb la seua companya Aída Martínez, de l'empresa ME·FECIT, un centre d’anàlisi, valoració i autenticació d’obres d’art, dedicat a la investigació documental i l’anàlisi estilisticocomparativa. Un exemple d’èxit que conjumina formació, cultura i emprenedoria. Ens ho explica ell mateix en el següent capítol de ‘Treballem. De la Universitat al món laboral’: “En ME·FECIT treballem per a conjugar la passió i el respecte per l’art amb el rigor científic”, afirma.

I és que, segons l’anàlisi de l’últim Estudi d’Inserció Laboral del Grau en Història de l’Art de la Universitat de València, l’Administració pública, l’educació, la recerca i la cultura s’alcen com els sectors més propicis per a desenvolupar la seua labor professional els egressats i les egressades d’aquesta titulació. Sectors en els quals exerceixen llocs d’investigador/a, auxiliar o guia de museu, catalogador/a d’art, informador/a turístic/a i gestor/a cultural.

Són eixides professionals que es materialitzen encara més, d’acord amb l’estudi realitzat per UVocupació, en el cas de les persones titulades que durant la carrera van realitzar pràctiques curriculars. “El percentatge d’ocupació actual o última ajustada a la titulació i que requereix estudis universitaris és del 41%, mentre que per als qui no van fer les pràctiques el valor se situa en el 13%, és a dir, presenten una diferència de 28 punts”, expliquen des de l’Àrea d’Estudis del servei d’ocupació de la Universitat.

Una altra dada cridanera que es desprén de l’informe laboral és que en el tercer estudi (titulats entrevistats en 2018) augmenta el valor en 23 punts dels contractats a jornada completa, sent el percentatge el 51,6% enfront del 28,1% del segon estudi (entrevistats en 2016).

Entre els professionals actius en el mercat laboral, es valora la creativitat, l’anàlisi crítica, el treball en equip, les competències i les tècniques com a aptituds i coneixements adquirits durant els estudis d’Història de l’Art en la universitat; mentre que, per banda del personal en situació de desocupació, l’opinió prevalent és que la falta de formació en idiomes i informàtica, l’escassa pràctica professional i la saturació del mercat constitueixen les principals dificultats per a trobar treball, adequat a la formació i competència acadèmica i, per tant, de qualitat.

Finalment, a diferència d’altres titulacions com ara Negocis Internacionals o Ciències Ambientals, Història de l’Art destaca per oferir eixides professionals en xicotetes empreses o microempreses amb un percentatge del 71,7% de les persones ocupades.

More information: