L’alumnat i el personal docent i investigador, molt satisfets amb el Servei de Biblioteques de la Universitat

  • Office of the Vice-Principal for Culture and Society
  • June 21st, 2018
 
El Comité de Qualitat, junt amb la rectora, el vicerector i la guanyadora de l'iPad.
El Comité de Qualitat, junt amb la rectora, el vicerector i la guanyadora de l'iPad.

Alta satisfacció dels membres de la Universitat de València amb el seu Servei de Biblioteques. En una escala d’1 a 5, el grau de satisfacció dels estudiants és de 3,95; el del personal docent i investigador, d’un 4,26, i el del personal d’administració i serveis, d’un 3,91.

El Servei de Biblioteques i Documentació (SBD) de la Universitat de València va iniciar en 2010 el seu primer procés d’autoavaluació, la finalitat del qual era obtenir una visió completa de les fortaleses, les febleses i, sobretot, de les línies de millora dels serveis que ofereix. 

En 2010 es va formar el Comité de Qualitat, que, després d’un període de formació, va començar a treballar en col·laboració amb la Unitat de Qualitat de la Universitat de València.  Durant aquests anys el Comité ha treballat en la definició i la redacció dels processos claus del Servei. A més, entre els anys 2012 i 2018 s’han dut a terme enquestes anuals de satisfacció per als usuaris (PDI i estudiants) i d’opinió per al personal del servei (PAS).

Per tal d’animar els estudiants a participar, el SBD ha fet un sorteig d’un iPad mini. La guanyadora ha estat Beatriz Chamorro, estudiant de doctorat de la Facultat de Filosofía i Ciències de l’Educació. L’acte de lliurament de l’iPad ha tingut lloc al Centre Cultural de la Nau i l’ha presidit la rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre. En l’acte ha participat el vicerector de Cultura i Esport, Antonio Ariño, i la directora del Servei de Biblioteques i Documentació, Victoria García Esteve.

En total, han contestat l’enquesta de satisfacció 3.459 estudiants de la Universitat de València. En una escala d’1 a 5, aquest col·lectiu té un grau de satisfacció del 3,95. L’aspecte millor valorat pels alumnes, amb un 4,13, són els serveis de la biblioteca que es poden utilitzar per la web: fer una reserva, fer consultes, renovar un préstec, etc.?

Pel que fa al PDI, han contestat l’enquesta 807 docents. En una escala d’1 a 5, tenen un grau de satisfacció de 4,26. L’aspecte millor valorat pels professors, amb un 4,61, és  que el personal de la Biblioteca els ajuda a trobar la informació i els materials que necessiten.

Quant al PAS, han contestat l’enquesta els membres del Servei de Biblioteques i Documentació. En una escala d’1 a 5, tenen un grau de satisfacció de 3,91. La pregunta   millor valorada, amb un 4,31, és la següent: conec les tasques del meu lloc de treball.

Per fomentar la participació de tota la comunitat universitària també s’han sortejat cinc blocs de notes “cross” entre els professors i uns altres cinc entre el personal del Servei de Biblioteques i Documentació.

Els guanyadors, en el PDI, han estat: Mª José Miquel, de la Facultat d’Economia; Luís Arciniega, de la Facultat de Geografia i Història; Antonia Cabanilles, de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació; Teresa Canet, de la Facultat de Geografia i Història, i José M. Centeno Guil, de la Facultat de Farmàcia. En el cas del personal del Servei, els guanyadors han estat: Guillermo Tordera, de la Biblioteca de Ciències Eduard Boscà; Mª Luisa Estela, de la Biblioteca de Ciències Socials Gregori Maians; Elisa Pastor, de la Biblioteca d’Humanitats Joan Reglà; Rosario Ferrer, de la Biblioteca d’Humanitats Joan Reglà, i Yolanda Merchán, de la Biblioteca de Ciències de la Salut Pelegrí Casanova.

More information:

File in: Cultura