Tres projectes de la Universitat, reconeguts en els Premis Yuzz

  • November 3rd, 2016
 

No pot ser que isca al carrer només amb les claus i el mòbil i que mentre s’estan imprimint cors en 3D a la Xina, tornem a casa amb les butxaques plenes de paperassa: tiquets, vals promocionals, factures”. Aquesta incomprensió ha fet brollar en la ment de Pilar Asensi, de vint-i-quatre anys, un ambiciós projecte tecnològic. La ment inquieta d’aquesta jove emprenedora ha dissenyat una multiplataforma en el núvol que permet gestionar electrònicament documents comercials.

om tota criatura, li ha posat nom –Gliquet, de Global Ticket– i ha anat a la recerca de padrins. En a penes uns mesos, ha captivat el suport del Banc Santander, a través del seu programa Yuzz, orientat a la captació i promoció del talent de joves d'entre 18 a 31 anys amb idees de negoci innovadores, que opera a través del Vicerectorat d’Investigació i Política Científica de la Universitat.

“Enguany l’han considerada la millor proposta tecnològica per als mercats financers i bancaris de tots els projectes presentats a escala nacional”, conta Asensi, qui encara està assimilant que prompte se n’anirà quatre mesos a la seu central del banc per accelerar el projecte. “Estem ja quasi programant, però volem fer-ho bé. A partir del premi ens ha contactat molta gent per a dur-lo endavant. Amb tot, abans cautela i, sobretot, veure què ens ofereix el Santander”.

Asensi cursa l’últim any del Grau de Matemàtiques. “La meua carrera és totalment teòrica. Amb tot, com que actualment les computadores estan a l’ordre del dia i fan de tot, també hem fet programació. La Universitat m’ha donat una visió tecnològica que m’ha ajudat molt. A més de la meua ment oberta, és clar. El que em fallava era la part de finances, però he pogut adquirir-la gràcies al mesos de formació de Yuzz”.

 

La Universitat busca innovació i motivació

Les responsables de fer la primera selecció local de projectes són 47 entitats locals públiques i privades de tota Espanya. Una de les quals és la Universitat de València a través del programa EMPREN + de suport als emprenedors universitaris, coordinat per l’Oficina de Transmissió de Resultats d’Investigació (OTRI). “Aquest era el segon any que participàvem. De prop de setanta idees presentades, en vam seleccionar vint. Busquem sempre les més innovadores, no replicacions de negocis ja existents, i es valora molt la motivació i les ganes de participar. Durant els sis mesos de durada del programa, els candidats compten amb espai físic per a desenvolupar la seua idea, relacionar-se amb altres emprenedors i rebre formació d’una xarxa de més de dos-cents experts professionals que els guien, junt amb un tutor individual, en la realització del pla de negoci més viable per a cada projecte. La formació té lloc en horari de vesprada al Campus dels Tarongers, amb una o dues sessions per setmana”, explica Santiago Miralles, tècnic de l’OTRI.

“A través de la formació del Banc Santander hem anat pilotant i millorant el projecte”, assegura l’estudiant de Matemàtiques, qui recorda: “El primer a donar-me el premi Yuzz Fintech va ser la Universitat de València. Dels seleccionats en aquesta categoria, el Banc Santander va triar-ne els deu millors i la setmana passada, en l’entrega de premis, em van anunciar que Gliquet era el guanyador”. La notícia ha deixat “en stand by” el seu Treball Final de Grau (TFG), que volia dedicar a l’estadística bayesiana en prevenció i detecció de tumors: “Aquesta estadística de probabilitat condicionada t’obri moltes portes, no sols en l’àmbit científic, sinó també en general, en finances per exemple. A mi el que de veritat m’agrada és el món empresarial”.

 

Finalistes en dues modalitats

Com Pilar, les pedagogues Marta Crespo i Estefanía López també arribaren la setmana passada a la final d’aquests premis. Havien sigut seleccionades per la Universitat de València com a candidates per a la categoria Yuzz Dona, que ofereix vint mil euros de finançament al millor projecte liderat per una emprenedora i el suport dels consultors d’E&Y per accelerar-lo. “Nosaltres concursàvem amb Creem, una aplicació de diagnòstic emocional mitjançant el dibuix. És un joc pensat per a xiquets hospitalitzats. I ja tenim una demo. A través de la tècnica del dibuix i variables psicològiques, com ara l’anàlisi de la mida i el color de les figures, es pot diagnosticar una tendència cap a un determinat estat d’ànim”, detalla Marta.

“Finalment, no resultàrem les guanyadores, però indubtablement el programa Yuzz i la seua formació han sigut indispensables per a continuar endavant”, subratlla Estefanía. “De gener a juny hem aprés a fer-lo real, ja que t’ensenyen a analitzar la viabilitat del projecte, a gestionar recursos humans i materials i a considerar variables econòmiques que abans no teníem en compte. L’estudi de mercat el tenim gràcies a Yuzz. L’aconsellem a tot el món. De fet, han sigut aquests avanços els que han fet que siguem un dels huit finalistes d’un altre gran programa, el Think Big Jóvenes de Telefónica”.

La Universitat de València va tindre una tercera representant en aquests premis nacionals, atorgats el passat 26 d’octubre. Julia Durban va concórrer en la modalitat Premi a la Millor Idea Emprenedora amb Tripto. La seua plataforma naix amb la intenció de posar en contacte persones de tot el món que volen viatjar al mateix destí. Només pel fet d’arribar a aquesta final, els 47 projectes seleccionats de cada centre, entre els quals el de Durban, han viatjat a Silicon Valley durant una setmana per tal de conéixer casos d’èxit, exemples d’innovació d’empreses de referència i adquirir capacitat de networking.

 

Oberta la nova convocatòria

Tancada fa poc la convocatòria del 2016, ja està en marxa la del pròxim any. Hi ha de termini fins el 2 de desembre per a presentar-hi sol·licituds. Els interessats a desenvolupar la seua idea de negoci i optar als 250.000 euros en premis hauran de presentar la seua candidatura a través d’un formulari disponible en www.yuzz.org.

This website uses proprietary and third-party cookies for technical purposes, traffic analysis and to facilitate insertion of content in social networks on user request. If you continue to browse, we consider that you are accepting its use. For more information please consult ourcookies policy