Informació de la Universitat de València sobre el coronavirus
El Consell de Govern va aprovar el 28 d’abril el document de ‘Criteris acadèmics d’adaptació del format presencial al format no presencial de la docència i l’avaluació en la Universitat de València com a conseqüència de la COVID-19’.
Aquest document segueix les directrius del Ministeri d’Universitats, a través de la Conferència General de Política Universitària, i de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.
Pot consultar la informació sobre l’aprovació d’aquest document a UVnotícies.
Les persones de la comunitat universitària poden accedir identificadament al document complet en aquesta URL: http://links.uv.es/y90s5Yk
Data d’actualització: 28 d’abril de 2020
La Universitat de València és una universitat presencial i una universitat moderna que, des de fa temps, ve adaptant els seus procediments a una docència i a una gestió àgil i basada en procediments i ferramentes virtuals eficaces.
No obstant això, l’exigència, provocada per la situació actual, de realitzar la docència i l’avaluació de totes les assignatures de forma no presencial, ha obligat a articular mecanismes per a dirigir de forma activa aquesta no presencialitat i perquè el professorat i l’estudiantat disposen d’informació sobre les ferramentes de què disposa i com les pot utilitzar de forma més eficaç.
Per a atendre aquesta avaluació, la Universitat de València (UV) disposa en l’actualitat d’un LMS basat en Moodle, anomenat ‘AulaVirtual’, que permet seguir adequadament el procés d’ensenyament-aprenentatge en tots els nivells de titulació en què s’utilitza: Grau, Màster i Doctorat.
Tot l’estudiantat de la UV té accés a aquesta plataforma des del moment de la seua matrícula. D’altra banda, la UV té un contracte amb Microsoft per a l’ús, per part de tots els membres de la comunitat universitària, de les eines contingudes en l’Office365, i per a l’accés a la plataforma Teams. L’AulaVirtual i l’entorn de Teams permeten l’avaluació de l’estudiantat mitjançant el lliurament de tasques i la realització de qüestionaris, prèvia validació en aquestes plataformes. La UV disposa també del servei de videoconferència Blackboard Collaborate (BbC) accessible des d’AulaVirtual, i del sistema de videoconferència integrat en la plataforma de Teams.
La Universitat de València ha plantejat una avaluació centrada fonamentalment en el treball de l’estudiant front a la prova final, diversificant les activitats d’avaluació entre aquelles que es poden realitzar amb les eines de què la Universitat de València disposa i pot garantir una seguretat adequada i una capacitat de resposta suficient davant un ús intensiu de les mateixes.
A l’apartat 6 del document aprovat pel Consell de Govern es poden consultar les directrius i eines per a la docència i avaluació no presencial. Les i els membres de la comunitat universitària poden accedir identificadament al document complet en aquesta URL: http://links.uv.es/y90s5Yk
Data d’actualització: 28 d’abril de 2020
Data d'actualització: 09/04/20 12:58:31
Data d'actualització: 09/04/20 01:01:45
Data d'actualització: 09/04/20 12:31:36
El Treball de Fi de Grau i el Treball de Fi de Màster és una de les assignatures més singulars, i podríem dir que completes, d’una titulació ja que, amb la seua realització i defensa l’estudiantat demostra la seua competència per a aplicar, de forma pràctica, els coneixements i les competències específiques, però també transversals, adquirides al llarg de la seua formació.
Es tracta doncs, d’una assignatura molt important per a formació de l’estudiantat, que també s’ha vist afectada, como la resta de l’activitat docent universitària, per la no presencialitat provocada per l’actual situació d’emergència.
Per a garantir que la formació del nostre estudiantat puga completar-se adequadament i, sempre que siga possible, en l’espai temporal d’aquest curs acadèmic, s’ha elaborat la següent instrucció que estableix els criteris a aplicar a la tutorització, dipòsit i defensa del TFG i TFM durant aquest període excepcional.
A l’apartat 5 del document aprovat pel Consell de Govern es poden consultar les directrius i eines per a la docència i avaluació no presencial. Les i els membres de la comunitat universitària poden accedir identificadament al document complet en aquesta URL: http://links.uv.es/y90s5Yk
Tot seguit es presenta un extracte de la informació més rellevant de la instrucció.
El professorat que tinga assignada la tutorització d’un TFG o TFM continuarà fent, de forma no presencial, les tasques d’orientació i seguiment del treball, i, quan el treball estiga preparat per a presentar, emetrà electrònicament el corresponent informe del treball tutelat.
L’estudiantat realitzarà el dipòsit del TFG o TFM pel procediment habitual, a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València (entreu.uv.es) i tramitarà per aquesta via la sol·licitud de defensa i avaluació del treball, lliurant una versió electrònica del treball final.
La defensa del TFG o TFM es farà en la data fixada per cada titulació de grau o màster per a cada convocatòria, seguint les següents indicacions:
Data d’actualització: 28 d’abril de 2020
Data d'actualització: 14/05/20 11:20:16
Com a norma general, es facilitarà que l’estudiantat puga realitzar i defensar el TFG i TFM en els terminis establerts i sempre dintre de les convocatòries i del calendari acadèmic fixat per al curs 2019-2020.
En aquells casos en què el TFG o TFM requerisca disposar de dades experimentals es procurarà que el treball es realitze amb les dades de què l’estudiant disposava en el moment en què es va provocar la situació d’alarma.
Si l’estudiant no disposa de dades pròpies, o no són suficients per a poder realitzar adequadament la presentació i discussió de resultats i les conclusions que requereixen el TFG o TFM, el tutor o tutora podrà facilitar a l’estudiantat les dades necessàries perquè puga realitzar el treball plantejat. En aquest cas, caldrà delimitar i signar en un document la autoria o, si escau, coautoria del treball, delimitant-la i clarificant-la d’acord amb les tipologies previstes en l’article 7 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual.
Només en els casos en què resulte impossible realitzar adequadament el TFG o TFM assignat, i també siga impossible replantejar-ho, es podrà arbitrar alguna de les següents alternatives:
En aquests casos, la Comissió de Treball de Fi de Grau de la titulació, o la CCA, en el cas de titulacions de màster, haurà de justificar la impossibilitat de realitzar el TFG o TFM en els terminis prèviament establerts, per a la qual cosa podrà requerir un breu informe al tutor o tutora del treball.
L’elecció d’una o una altra d’aquestes alternatives es realitzarà tenint en compte l’opinió de l’estudiantat i del tutor o tutora del treball.
Quan de l’aplicació d’aquesta instrucció a una titulació es considere necessari fer una adaptació i/o modificar els criteris de realització, de defensa i/o d’avaluació previstos en la Memòria de Verificació, es realitzarà una addenda a la guia docent de l’assignatura TFG o TFM. Amb aquesta addenda quedaran modificats directament aquests aspectes per a aquesta situació excepcional i temporal.
Així mateix, s’informarà adequadament i amb suficient antelació a l’estudiantat que puga resultar afectat de qualsevol decisió i modificació.
Data d’actualització: 28 d’abril de 2020
Data d'actualització: 14/05/20 11:21:54
Actuacions específiques dirigides a l'estudiantat de la Universitat de València sobre el desenvolupament d'activitats acadèmiques davant les mesures extraordinàries establertes per la Comunitat Valenciana i el govern estatal en relació amb el Coronavirus
Se suspèn l'activitat docent presencial, és a dir, la docència en aules teòriques, els seminaris, els laboratoris, les tutories, les pràctiques externes, qualsevol altre tipus d'activitat complementària presencial, i les proves d'avaluació presencials.
No obstant això, la interrupció de les activitats acadèmiques presencials no implica la seua suspensió total. La docència presencial se substitueix, a partir del dilluns 23 de març, en la mesura del que siga possible i ateses les particularitats de cada titulació, per docència no presencial a través d'Aula Virtual i de les eines de les quals aquesta plataforma disposa.
L'estudiantat matriculat en l'assignatura serà informat pel professorat que la imparteix sobre la manera en què s'organitzarà i impartirà la docència d'aquesta. Totes les comunicacions entre l'estudiantat i el professorat es realitzaran a través d'Aula Virtual i/o les adreces de correu electrònic institucionals (@uv.es, @alumni.uv.es).
Aquestes mesures no impliquen, de manera directa i en aquests moments, una modificació del calendari lectiu.
Data d'actualització: 17/03/20 12:43:39
La docència no presencial es realitzarà a través d'Aula Virtual, que estarà operativa de forma continuada, i a través de la qual s'hauran de programar activitats docents perquè l'estudiantat tinga a la seua disposició els materials necessaris per a l'estudi autònom.
Per a la realització de videoconferències s'ha activat en Aula Virtual l'eina integrada Blackboard Collaborate, que permet fins a 250 assistents simultanis.
La llicència corporativa de Microsoft Office 365 dóna accés gratuït a tot el paquet ofimàtic Office i posa a la disposició de l'estudiantat 1TB d'emmagatzematge en OneDrive. Les indicacions per a la seua descàrrega es poden trobar en https://angela.uv.es/x/VrHV.
Per a utilitzar aquestes eines és important que l'ordinador tinga actualitzat tant el seu sistema operatiu com el seu antivirus.
El mitjà oficial per a la comunicació docent entre el professorat i l'estudiantat seran les adreces de correu electrònic oficials de la Universitat de València.
S'ha habilitat el portal UVonline (www.uv.es/uvonline), que compta amb un motor de cerca de preguntes freqüents sobre les eines TIC de què es pot disposar, així com d'alguns enllaços i una altra informació d’interès per a la docència no presencial.
Per a qualsevol mena d'assistència relacionada amb l'ús dels serveis i aplicacions de la nostra Universitat, continuarà funcionant de la forma habitual el nostre Centre de Suport TIC (https://solicitudes.uv.es).
Data d'actualització: 17/03/20 11:41:46
Les activitats docents que requereixen necessàriament presencialitat, com per exemple les pràctiques de laboratori, queden suspeses.
No obstant això, el professorat valorarà la possibilitat de realitzar activitats no presencials o un altre tipus d'activitats formatives que permeten adquirir, en la mesura del que siga possible, els coneixements i competències a adquirir en aquestes assignatures.
Una vegada represa l'activitat presencial els Centres reprogramaran, en el seu cas i dins del període lectiu, les activitats presencials imprescindibles per a adquirir la formació necessària en aquestes assignatures.
Data d'actualització: 17/03/20 10:41:32
Les activitats d'avaluació previstes durant el període de suspensió presencial de l'activitat seran substituïdes, en la mesura del que siga possible, per altres formes d'avaluació que puguen realitzar-se amb les eines de docència no presencial anteriorment esmentades.
Si l'activitat d'avaluació presencial no és substituïble per una altra en modalitat no presencial es posposarà fins que siga possible realitzar-la.
Si no és possible cap de les opcions anteriors, se suprimirà l'activitat d'avaluació prevista, sense que això puga implicar un perjudici en el càlcul de la qualificació final de l'assignatura.
En aquest sentit, i donat el caràcter excepcional d'aquesta situació, les guies docents de les assignatures s'entenen modificades directament en les mesures que s'adopten.
Data d'actualització: 17/03/20 10:45:35
La tutorització dels TFG i TFM s'ha de continuar realitzant, encara que de forma no presencial.
En el cas que durant el període de mesures excepcionals estiga prevista la defensa de TFG/TFM, es possibilitarà que aquesta es realitze de forma no presencial perquè, amb caràcter general, es mantinguen les dates planificades. Si no és possible articular els mecanismes perquè la defensa siga possible per procediments telemàtics, s'anul·larà la mateixa i des del Centre s'informarà l'estudiantat implicat.
Data d'actualització: 17/03/20 10:49:11
La Resolució del Rectorat de la Universitat de València de 13 de març 2020 implica la suspensió de l'assistència del nostre estudiantat a les empreses/entitats en les quals estan realitzant les seues pràctiques externes presencials. Les mesures adoptades amb data 17 de març de 2020 han estat ampliades i completades i s’ha publicat una nova instrucció de data 26 de març de 2020 que pot consultar-se en l’apartat de Resolucions i instruccions de gestió UV i s’ha desenvolupat en l’apartat explícit de Pràctiques Externes del Pla de continuïtat docent, investigador i de gestió de la UV.
Per a més informació i per a resoldre qualsevol dubte pots contactar amb el teus tutors/es i pots enviar un correu a uvpracticas@uv.es
Data d'actualització: 09/04/20 09:30:05
Les pràctiques clíniques de titulacions de ciències de la salut en centres sanitaris i les pràctiques de titulacions d'educació en centres educatius estan subjectes a normativa específica.
Atenent el que s'estableix per les Conselleries amb competències en matèria de Salut i Educació, respectivament, en aquests moments estan suspeses.
Data d'actualització: 17/03/20 11:08:53
Les persones que actualment estan realitzant un programa de mobilitat (Erasmus estudis, Erasmus pràctiques, programa internacional…) han de seguir les instruccions de les autoritats sanitàries i de les universitats del país en el qual es troben.
Es recomana contactar amb les Ambaixades i Consolats espanyols en l'exterior o amb la Unitat d'Emergència Consular del Ministeri d'Afers exteriors: +34 91 394 8900.
Per a l'alumnat de la Universitat de València que tenia una estada de mobilitat en una altra universitat, moltes universitats estrangeres han habilitat docència no presencial per a seguir les classes, la qual cosa es considera com a temps efectiu de mobilitat amb independència del lloc en el qual es trobe físicament l'o l'estudiant. L'alumnat ha de seguir la docència no presencial oferida per les universitats estrangeres i no haurà de matricular-se d'assignatures de la Universitat de València.
Si la universitat estrangera no ofereix aquesta possibilitat, els estudiants hauran de posar-se en contacte amb el seu coordinador/a de mobilitat. Aquest els ajudarà a realitzar les gestions oportunes per a configurar una nova matrícula a la Universitat de València per a intentar acabar el curs amb normalitat.
En aquests moments, no és necessari que l'alumnat aconseguisca un certificat de fi d'estada si ha decidit tornar a la Universitat de València. Des del Servei de Relacions Internacionals es donaran instruccions més endavant.
Per a l'alumnat d'altres universitats que es trobava realitzant una estada de mobilitat a la Universitat de València, des del dia 23 de març i fins a una nova ordre no hi haurà activitat docent presencial a la Universitat de València i es desenvoluparà una docència en línia. Es podrà continuar rebent la docència no presencial de la Universitat de València, encara que l'alumnat haja tornat als seus països d'origen. La Universitat de València estudiarà també els mecanismes per a la teua avaluació no presencial, en cas que es prolongue l'estat d'alarma i no es puguen realitzar exàmens presencials en les dates oficials.
Les mobilitats amb data d'inici posterior al dia 13 de març estan suspeses i, per tant, no podran realitzar-se.
Pot consultar-se informació més detallada en la pàgina web del servei de Relacions Internacionals i Cooperació (https://www.uv.es/relint).
Data d'actualització: 07/04/20 10:09:23
Totes les Biblioteques de la Universitat de València queden tancades al públic fins a un altre avís. Només podran utilitzar-se els recursos electrònics.
Es recomana consultar la pàgina web del Servei de Biblioteques i Documentació (biblioteca.uv.es).
Data d'actualització: 17/03/20 11:25:14
Durant el període de duració de mesures extraordinàries no s'autoritzarà la defensa de Tesis Doctorals de manera presencial.
L'acte de defensa de Tesis Doctorals que haja de realitzar-se, de manera imprescindible, durant aquest període, es realitzarà a través de videoconferència, prèvia autorització de l'Escola de Doctorat.
Les activitats transversals de doctorat s'imparteixen de forma no presencial, per la qual cosa es mantenen amb les seues programacions previstes i establertes prèviament.
Pot consultar-se informació més detallada en la pàgina web de l'Escola de Doctorat (https://www.uv.es/escola-doctorat).
Data d'actualització: 17/03/20 11:31:40
Actuacions específiques dirigides al professorat de la Universitat de València sobre el desenvolupament d'activitats acadèmiques davant les mesures extraordinàries establertes per la Comunitat Valenciana i el govern estatal en relació amb el Coronavirus
Se suspèn l'activitat docent presencial, és a dir, la docència en aules teòriques, els seminaris, els laboratoris, les tutories, les pràctiques externes, qualsevol altre tipus d'activitat complementària presencial, i les proves d'avaluació presencials.
No obstant això, la interrupció de les activitats acadèmiques presencials no implica la seua suspensió total. La docència presencial se substitueix, a partir del dilluns 23 de març, en la mesura del que siga possible i ateses les particularitats de cada titulació, per docència no presencial a través d'Aula Virtual i de les eines de les quals aquesta plataforma disposa.
L'estudiantat matriculat en l'assignatura serà informat pel professorat que la imparteix sobre la manera en què s'organitzarà i impartirà la docència d'aquesta. Totes les comunicacions entre l'estudiantat i el professorat es realitzaran a través d'Aula Virtual i/o les adreces de correu electrònic institucionals (@uv.es, @alumni.uv.es).
Aquestes mesures no impliquen, de manera directa i en aquests moments, una modificació del calendari lectiu.
Data d'actualització: 17/03/20 12:43:39
La docència no presencial es realitzarà a través d'Aula Virtual, que estarà operativa de forma continuada, i a través de la qual s'hauran de programar activitats docents perquè l'estudiantat tinga a la seua disposició els materials necessaris per a l'estudi autònom.
Per a la realització de videoconferències s'ha activat en Aula Virtual l'eina integrada Blackboard Collaborate, que permet fins a 250 assistents simultanis.
La llicència corporativa de Microsoft Office 365 dóna accés gratuït a tot el paquet ofimàtic Office i posa a la disposició de l'estudiantat 1TB d'emmagatzematge en OneDrive. Les indicacions per a la seua descàrrega es poden trobar en https://angela.uv.es/x/VrHV.
Per a utilitzar aquestes eines és important que l'ordinador tinga actualitzat tant el seu sistema operatiu com el seu antivirus.
El mitjà oficial per a la comunicació docent entre el professorat i l'estudiantat seran les adreces de correu electrònic oficials de la Universitat de València.
S'ha habilitat el portal UVonline (www.uv.es/uvonline), que compta amb un motor de cerca de preguntes freqüents sobre les eines TIC de què es pot disposar, així com d'alguns enllaços i una altra informació d’interès per a la docència no presencial.
Per a qualsevol mena d'assistència relacionada amb l'ús dels serveis i aplicacions de la nostra Universitat, continuarà funcionant de la forma habitual el nostre Centre de Suport TIC (https://solicitudes.uv.es).
Data d'actualització: 17/03/20 11:41:46
Les activitats docents que requereixen necessàriament presencialitat, com per exemple les pràctiques de laboratori, queden suspeses.
No obstant això, el professorat valorarà la possibilitat de realitzar activitats no presencials o un altre tipus d'activitats formatives que permeten adquirir, en la mesura del que siga possible, els coneixements i competències a adquirir en aquestes assignatures.
Una vegada represa l'activitat presencial els Centres reprogramaran, en el seu cas i dins del període lectiu, les activitats presencials imprescindibles per a adquirir la formació necessària en aquestes assignatures.
Data d'actualització: 17/03/20 10:41:32
Les activitats d'avaluació previstes durant el període de suspensió presencial de l'activitat seran substituïdes, en la mesura del que siga possible, per altres formes d'avaluació que puguen realitzar-se amb les eines de docència no presencial anteriorment esmentades.
Si l'activitat d'avaluació presencial no és substituïble per una altra en modalitat no presencial es posposarà fins que siga possible realitzar-la.
Si no és possible cap de les opcions anteriors, se suprimirà l'activitat d'avaluació prevista, sense que això puga implicar un perjudici en el càlcul de la qualificació final de l'assignatura.
En aquest sentit, i donat el caràcter excepcional d'aquesta situació, les guies docents de les assignatures s'entenen modificades directament en les mesures que s'adopten.
Data d'actualització: 17/03/20 10:45:35
La tutorització dels TFG i TFM s'ha de continuar realitzant, encara que de forma no presencial.
En el cas que durant el període de mesures excepcionals estiga prevista la defensa de TFG/TFM, es possibilitarà que aquesta es realitze de forma no presencial perquè, amb caràcter general, es mantinguen les dates planificades. Si no és possible articular els mecanismes perquè la defensa siga possible per procediments telemàtics, s'anul·larà la mateixa i des del Centre s'informarà l'estudiantat implicat.
Data d'actualització: 17/03/20 10:49:11
Les titulacions, essencialment de màster oficial i títols propis, que s'imparteixen en modalitat no presencial seguiran la seua activitat docent amb normalitat.
En aquells casos en els quals la titulació s'imparteixi de manera semipresencial, les activitats presencials que poguessen estar previstes quedaran subjectes a les mesures específiques aquí establertes.
Data d'actualització: 17/03/20 11:40:34
La Resolució del Rectorat de la Universitat de València de 13 de març 2020 implica la suspensió de l'assistència del nostre estudiantat a les empreses/entitats en les quals estan realitzant les seues pràctiques externes presencials. Les mesures adoptades amb data 17 de març de 2020 han estat ampliades i completades i s’ha publicat una nova instrucció de data 26 de març de 2020 que pot consultar-se en l’apartat de Resolucions i instruccions de gestió UV i s’ha desenvolupat en l’apartat explícit de Pràctiques Externes del Pla de continuïtat docent, investigador i de gestió de la UV.
Per a més informació i per a resoldre qualsevol dubte pots contactar amb el teus tutors/es i pots enviar un correu a uvpracticas@uv.es
Data d'actualització: 09/04/20 09:30:05
Les pràctiques clíniques de titulacions de ciències de la salut en centres sanitaris i les pràctiques de titulacions d'educació en centres educatius estan subjectes a normativa específica.
Atenent el que s'estableix per les Conselleries amb competències en matèria de Salut i Educació, respectivament, en aquests moments estan suspeses.
Data d'actualització: 17/03/20 11:08:53
Durant el període de duració de mesures extraordinàries no s'autoritzarà la defensa de Tesis Doctorals de manera presencial.
L'acte de defensa de Tesis Doctorals que haja de realitzar-se, de manera imprescindible, durant aquest període, es realitzarà a través de videoconferència, prèvia autorització de l'Escola de Doctorat.
Les activitats transversals de doctorat s'imparteixen de forma no presencial, per la qual cosa es mantenen amb les seues programacions previstes i establertes prèviament.
Pot consultar-se informació més detallada en la pàgina web de l'Escola de Doctorat (https://www.uv.es/escola-doctorat).
Data d'actualització: 17/03/20 11:31:40
El professorat, com la resta d'empleats públics de la UV, traslladarà, simultània, immediata i obligatòriament al Servei de Recursos Humans-PDI i al (servei-pdi@uv.es), a l’adreça emergencies@uv.es i al seu responsable directe si està afectat o presenta símptomes de la malaltia del coronavirus.
Si els símptomes apareixen al seu domicili, es posarà en contacte amb el telèfon 900 300 555 i no acudirà al seu lloc de treball. Així mateix efectuarà les comunicacions a la Universitat esmentades en el paràgraf anterior, considerant-se la seua absència com justificada.
Si els símptomes apareixen al lloc de treball, informarà al seu responsable directe, es traslladarà immediatament a un espai tancat i es posarà en contacte amb el 900 300 555 per a adoptar les mesures que indiquen les autoritats sanitàries.
La Gerència dictarà les instruccions necessàries perquè es procedisca a ventilar l’espai i les zones on haguera estat la persona que presente símptomes i a aplicar les mesures higièniques determinades pel SPMA per aquestes zones.
Respecte de la resta del personal que haguera compartit espai de treball amb la persona que presentava símptomes de malaltia, s'adoptaran les mesures preventives que fixen les autoritats sanitàries una vegada contactades en el telèfon 900 300 555.
En tot cas, és obligatori que la persona que presente símptomes de malaltia telefone al 900 300 555, complisca les pautes indicades i les trasllade a la Gerència (emergencies@uv.es) a fi de poder adoptar, si escau, mesures preventives. En cas que es realitzara la prova per a determinar si està infectat o infectada, haurà d’informar del resultat.
Data d'actualització: 27/03/20 02:24:00
La Universitat de València, per la situació generada per la pandèmia del Covid-19 i la necessitat de disposar de suficients recursos docents per a il·lustra la docència i la investigació, crea aquesta Plataforma, que unifica tots els materials i recursos ja existents de la Universitat de València,
A través de RODERIC (http://roderic.uv.es/), i amb llicència creative commons (http://roderic.uv.es/derechos_ca.html) es poden trobar, ordenats per matèries universitàries (dret, medicina, física, química, filologia, farmàcia, informàtica...) recursos i materials aportats pel professorat i la comunitat universitària de la Universitat de València en:
Els continguts de RODERIC abasten totes les matèries científiques que s'imparteixen en la Universitat i recull tot tipus de materials digitals, tant preprints com postprints, comunicacions a congressos, documents de treball, materials docents i objectes d'aprenentatge, revistes editades per la Universitat de València, així com documents i materials resultants de l'activitat institucional realitzada pels seus centres, unitats i serveis.
Tots els recursos de RODERIC els pots utilitzar lliurement a l'Aula Virutal, evidentment respectant el dret moral de reconeixement d'autoria i no podent realitzar, sense la deguda autorització del titular dels drets, actes d'explotació comercial d'aquests recursos i documents.
Et convidem al fet que els utilitzen i al fet que participes pujant els materials que vulgues difondre i que completen l'oferta existent.
També pots fer ús per a il·lustrar la docència dels materials audiovisuals que es posen en obert a disposició a través de Mediauni UV (https://mediauni.uv.es/uvtv/tv/index.php)
La Universitat de València també disposa d'un elenc de cursos es poden realitzar de manera gratuïta i dirigits a una oferta de Massive Online Open Courses o Cursos Online Massius i Oberts (MOOCs)
Veure en: https://uvix.uv.es/course/index.php?categoryid=6&lang=ca_valencia
Finalment, el servei de biblioteca de la Universitat disposa d'una gran quantitat de recursos digitals que poden utilitzar com a usuari de la Universitat.
A més, algunes editorials permeten l'accés als manuals digitals durant l'estat d'alarma.
Data d'actualització: 23/04/20 12:20:43
Data d'actualització: 09/04/20 12:58:31
Data d'actualització: 09/04/20 01:01:45
Data d'actualització: 09/04/20 12:31:36
Actuacions específiques dirigides al professorat i personal investigador de la Universitat de València referides al desenvolupament d’activitats d’investigació, innovació i transferència davant les mesures extraordinàries establertes per la Generalitat Valenciana i el govern estatal pel que fa al Coronavirus
L’activitat investigadora, d’innovació i de transferència s’haurà de realitzar preferentment com a teletreball en el domicili propi.
Es manté l’activitat mínima i indispensable dels Serveis Centrals de Suport a la Investigació, amb la finalitat de garantir la continuïtat dels experiments inajornables o ja en curs i dels serveis de producció i experimentació animal, producció vegetal i planta d’aquaris. Els usuaris hauran de comunicar telemàticament a aquest Serveis Centrals els requeriments que resulten imprescindibles per als experiments en curs, i solament en casos excepcionals accediran a les seues instal·lacions.
Es suspenen conferències, congressos i cursos de formació en espais de la Universitat de València. Aquest tipus d’activitats es poden mantenir si es desenvolupen exclusivament de forma on-line.
Data d'actualització: 17/03/20 09:25:47
L’accés als laboratoris d’investigació es restringeix sols a casos excepcionals i inajornables.
El Personal Docent i Investigador (PDI), el Personal Investigador (PI), el Personal Investigador en Formació (PIF) i el Personal d’Administració i Serveis (PAS) restringirà al màxim la seua presència en els laboratoris i instal·lacions de la Universitat de València, i realitzarà la seua activitat preferentment en forma de teletreball o en el domicili propi.
Les condicions d’accés als laboratoris d’investigació i instal·lacions de la Universitat de València seran similars a les de diumenges i festius.
No es permet l’accés als laboratoris o altres infraestructures d’investigació a l’estudiantat, tot i que aquestes activitats estiguen relacionades amb el seu TFG i/o TFM o amb una beca de col·laboració del Ministeri.
Data d'actualització: 17/03/20 09:30:19
Pel que fa a l’assistència a congressos científics:
Pel que fa a les estades d’investigació a la Universitat de València (persones investigadores IN), es suspenen les noves incorporacions en programes de mobilitat.
Pel que fa a les estades d’investigació fora de la Universitat de València (persones investigadores OUT), es cancel·len les comissions de servei que no s’hagen iniciat encara, excepte en casos singulars degudament autoritzats.
Data d'actualització: 17/03/20 09:34:09
L’activitat de gestió del Servei d’Investigació i Innovació es realitzarà fonamentalment en modalitat de teletreball, i es limitarà al mínim imprescindible la presència en el lloc de treball.
Per a qüestions urgents cal contactar amb els responsables dels serveis a través de la direcció electrònica institucional (servei.investigacio@uv.es).
S’habilitarà l’opció de la presència virtual en cas de convocatòria de reunions de comissions relacionades amb la investigació.
Data d'actualització: 17/03/20 09:48:00
La Universitat de València, per la situació generada per la pandèmia del Covid-19 i la necessitat de disposar de suficients recursos docents per a il·lustra la docència i la investigació, crea aquesta Plataforma, que unifica tots els materials i recursos ja existents de la Universitat de València,
A través de RODERIC (http://roderic.uv.es/), i amb llicència creative commons (http://roderic.uv.es/derechos_ca.html) es poden trobar, ordenats per matèries universitàries (dret, medicina, física, química, filologia, farmàcia, informàtica...) recursos i materials aportats pel professorat i la comunitat universitària de la Universitat de València en:
Els continguts de RODERIC abasten totes les matèries científiques que s'imparteixen en la Universitat i recull tot tipus de materials digitals, tant preprints com postprints, comunicacions a congressos, documents de treball, materials docents i objectes d'aprenentatge, revistes editades per la Universitat de València, així com documents i materials resultants de l'activitat institucional realitzada pels seus centres, unitats i serveis.
Tots els recursos de RODERIC els pots utilitzar lliurement a l'Aula Virutal, evidentment respectant el dret moral de reconeixement d'autoria i no podent realitzar, sense la deguda autorització del titular dels drets, actes d'explotació comercial d'aquests recursos i documents.
Et convidem al fet que els utilitzen i al fet que participes pujant els materials que vulgues difondre i que completen l'oferta existent.
També pots fer ús per a il·lustrar la docència dels materials audiovisuals que es posen en obert a disposició a través de Mediauni UV (https://mediauni.uv.es/uvtv/tv/index.php)
La Universitat de València també disposa d'un elenc de cursos es poden realitzar de manera gratuïta i dirigits a una oferta de Massive Online Open Courses o Cursos Online Massius i Oberts (MOOCs)
Veure en: https://uvix.uv.es/course/index.php?categoryid=6&lang=ca_valencia
Finalment, el servei de biblioteca de la Universitat disposa d'una gran quantitat de recursos digitals que poden utilitzar com a usuari de la Universitat.
A més, algunes editorials permeten l'accés als manuals digitals durant l'estat d'alarma.
Data d'actualització: 23/04/20 12:20:43
Actuacions específiques dirigides a l'àrea de gestió de la Universitat de València sobre el desenvolupament d'activitats acadèmiques davant les mesures extraordinàries establertes per la Comunitat Valenciana i el govern estatal en relació amb el Coronavirus. Aquestes actuacions específiques es deriven de les següents instruccions de gestió:
Data d'actualització: 17/03/20 12:34:24
En aquest sentit, s'entén per modalitat no presencial de treball no sols aquell que es puga realitzar per mitjans telemàtics, sinó també el despatx ordinari d'assumptes des del domicili particular.
Les persones responsables dels serveis i centres de treball proposaran a la Gerència plans de continuïtat dels serveis de la seua competència que garantisquen la correcta distribució del treball, la prestació i el compliment de les funcions assignades amb l’aplicació de modalitats no presencials de treball per a la totalitat o una part del PAS sota la seua responsabilitat. Aquest plans de continuïtat seran autoritzats per la Gerència.
El pla de continuïtat del centre de treball es remetrà a l'adreça de correu electrònic pas@uv.es
En conseqüència, deixen d’estar en vigor les franges que limiten l’organització de la jornada laboral, llevat de les excepcions que siguen necessàries per al manteniment de les activitats essencials. En aquest cas, els responsables del serveis i centres podran configurar torns per a la presencialitat del personal en determinades franges horàries.
Data d'actualització: 17/03/20 12:45:47
Data d'actualització: 17/03/20 12:57:06
Per al PAS que tinga al seu càrrec menors de catorze anys o persones dependents i es veja afectat pel tancament de centres educatius o de majors, les seran aplicables les següents mesures pel temps que les autoritats competents determinen i d'acord amb les instruccions de les persones responsables del centre de treball:
Data d'actualització: 17/03/20 01:02:54
L'atenció al públic es limitarà a l'atenció telefònica i telemàtica.
Considerant la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, per la qual se suspenen termes i s'interrompen els terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic, aquesta limitació s’aplicarà igualment al Registre general i a la resta d’oficines de registre, que romandran tancades.
Quan, per qualsevol motiu excepcional, siga necessària l'atenció presencial, s'establiran els torns imprescindibles per a garantir la prestació del servei i s’arbitraran les mesures per a limitar la concentració de persones en les zones d'espera, així com mesures de seguretat i higiene, amb indicació de distàncies mínimes segons les recomanacions de les autoritats sanitàries i del Servei de Prevenció i Medi Ambient (SPMA).
Data d'actualització: 17/03/20 01:14:19
S'evitaran les reunions de treball. En aquelles que siguen imprescindibles, es limitarà el nombre d’assistents i s’efectuaran en sales amb un aforament que permeta una distancia mínima d’almenys dos metres entre assistents. Així mateix es fomentarà l'ús de la videoconferència o altres mitjans de caràcter telemàtic.
Data d'actualització: 17/03/20 01:20:26
El PAS, com la resta d'empleats públics de la UV, traslladarà, simultània, immediata i obligatòriament al Servei de Recursos Humans-PAS i al (pas@uv.es), a l’adreça emergencies@uv.es i al seu responsable directe si està afectat o presenta símptomes de la malaltia del coronavirus.
Si els símptomes apareixen al seu domicili, es posarà en contacte amb el telèfon 900 300 555 i no acudirà al seu lloc de treball. Així mateix efectuarà les comunicacions a la Universitat esmentades en el paràgraf anterior, considerant-se la seua absència com justificada.
Si els símptomes apareixen al lloc de treball, informarà al seu responsable directe, es traslladarà immediatament a un espai tancat i es posarà en contacte amb el 900 300 555 per a adoptar les mesures que indiquen les autoritats sanitàries.
La Gerència dictarà les instruccions necessàries perquè es procedisca a ventilar l’espai i les zones on haguera estat la persona que presente símptomes i a aplicar les mesures higièniques determinades pel SPMA per aquestes zones.
Respecte de la resta del personal que haguera compartit espai de treball amb la persona que presentava símptomes de malaltia, s'adoptaran les mesures preventives que fixen les autoritats sanitàries una vegada contactades en el telèfon 900 300 555.
En tot cas, és obligatori que la persona que presente símptomes de malaltia telefone al 900 300 555, complisca les pautes indicades i les trasllade a la Gerència (emergencies@uv.es) a fi de poder adoptar, si escau, mesures preventives. En cas que es realitzara la prova per a determinar si està infectat o infectada, haurà d’informar del resultat.
Data d'actualització: 17/03/20 01:28:17
En aquells casos en què materialment siga impossible la realització de les funcions del lloc per la suspensió d'activitats, la persona responsable del servei o del centre de treball informarà a la Gerència d’aquesta circumstància en el corresponent pla de continuïtat.
En el cas que no siga reubicat i per tant haja de romandre al seu domicili, el temps que dure aquesta circumstància tindrà la consideració de temps de treball efectiu. Aquest personal haurà de facilitar les seues dades personals de contacte al seu responsable directe i estar disponible per a desenvolupar tasques adients a la seua categoria des de el seu domicili.
Data d'actualització: 17/03/20 01:34:41
Es consideren serveis essencials els següents:
El pla de continuïtat dels serveis essencials s’elaborarà considerant l’escenari en que es puga suspendre tota l’activitat laboral de la UV a excepció d’aquests serveis essencials. En aquest sentit, s’identificaran els procediments essencials i les seccions, unitats o persones concretes que en tot cas hauran d'assistir presencialment al seu lloc de treball per a desenvolupar les tasques que tenen assignades. Així mateix, identificaran aquelles seccions, unitats o persones concretes que requerisquen infraestructura o instruccions específiques per a treballar de manera remota, prioritzant aquesta modalitat de treball sempre que siga possible.
Data d'actualització: 17/03/20 01:50:34
Quan l’autoritat competent limite la mobilitat entre la residència del seu domicili i el centre de treball, les persones afectades quedaran exemptes de presència al lloc de treball.
Cal comunicar al seu responsable directe i al Servei de Recursos Humans-PAS (pas@uv.es) aquesta circumstància tan prompte siga possible. Aquest personal haurà de facilitar les seues dades personals de contacte al seu responsable directe i estar disponible per a desenvolupar tasques adients a la seua categoria des de el seu domicili.
Data d'actualització: 17/03/20 01:47:52
L’accés a les instal·lacions de la UV es limitarà al seu personal, així com al personal de les entitats allí ubicades i les empreses contractistes d’obres, serveis i subministraments. Queda prohibit l’accés de qualsevol altra persona aliena a la UV així com de l’estudiantat, a excepció de les persones col·legials o residents, que podran accedir únicament a les instal·lacions on resideixen.
El personal de consergeria i el personal de les empreses de serveis d’informació d’accessos i seguretat faran complir aquestes instruccions sol·licitant, en cas necessari, l’acreditació de la condició de personal de la UV, d’entitats vinculades o de les empreses contractistes d’obres, serveis i subministraments.
En tot cas, es recomana a totes les persones que realitzen treball presencial a la UV, que eviten els desplaçaments en i entre edificis i centres de treball de la UV i romanguen al seu lloc de treball.
Data d'actualització: 17/03/20 01:56:56
Romandran tancades, almenys, les instal·lacions enumerades a l’annex. Aquest annex s’actualitzarà amb motiu de la disponibilitat dels plans de continuïtat dels centres i serveis.
Únicament es permetrà l’accés als edificis tancats al personal del Servei Tècnic i de Manteniment i de les empreses de serveis de manteniment, obres, neteja i seguretat. Per a la gestió de l’accés es mantindrà un servei mínim d’informació d’accessos a l’edifici.
Data d'actualització: 17/03/20 02:03:41
Els serveis de manteniment i jardineria es mantindran amb normalitat, o es reduiran, a criteri del Servei Tècnic i de Manteniment i de la Gerència.
Es mantindran les obres programades condicionades a l’adopció de mesures de seguretat i salut adequades al seu àmbit d’activitat. No obstant això, es posposarà la contractació descentralitzada de noves obres menors llevat d’aquelles urgents i imprescindibles.
Data d'actualització: 17/03/20 02:07:04
Les persones responsables dels contractes de serveis de neteja donaran les instruccions oportunes per incrementar la freqüència de la neteja de totes les instal·lacions obertes, amb especial atenció als espais comuns, els espais ocupats per persones amb treball presencial i al Col·legi Major Rector Peset.
Específicament, s’incrementarà la freqüència de la neteja d’elements com agafadors, poms, baranes, taules d’ús comú, ascensors, lavabos o aixetes, a més d'assegurar que en cap moment deixe d'haver-hi sabó i tovalloles de paper d’assecatge en els lavabos.
S’incrementarà la freqüència de ventilació de les estades.
Aquest increment dels serveis podrà fer-se efectiu mitjançant la reassignació de persones adscrites a les instal·lacions tancades enumerades a l’annex.
El Servei de Prevenció i Medi Ambient podrà proposar a les empreses prestadores del servei l’adopció de mesures addicionals d’acord amb les recomanacions de les autoritats de salut pública.
Data d'actualització: 17/03/20 02:10:46
Les persones responsables dels contractes de serveis d’informació d’accessos donaran les instruccions oportunes per reduir la presencialitat del personal que presta el servei, d’acord amb les necessitats reials durant aquest període.
No obstant això, en tots els edificis i instal·lacions on estiguera previst el servei d’informació d’accessos, incloses les instal·lacions tancades enumerades en l’annex, es mantindrà un servei mínim d’una persona durant l’horari previst.
Les funcions d’aquesta persona es limitaran a controlar i permetre l’accés, en cas necessari, al personal de manteniment, obres i neteja.
Data d'actualització: 17/03/20 02:10:59
Es suspén el servei regular de valisa ordinària, que quedarà a disposició de la Gerència per al seu ús puntual i excepcional, així com altres serveis postals que no siguen imprescindibles per a la normal prestació de serveis essencials, prioritzant-se la comunicació interna telemàtica mitjançant l’ús de la valisa electrònica i del correu electrònic.
Data d'actualització: 17/03/20 02:14:05
D’acord amb el que s’estableix en el RD 463/2020, les cafeteries concessionàries de la UV romandran tancades. S’exceptua el servei de restauració del Col·legi Major Rector Peset, que en cap cas inclourà atenció a persones alienes a aquest.
Es suspenen els serveis de reprografia, considerant la suspensió general d’atenció al públic presencial a la UV.
Els serveis de reposició de màquines de venda automàtica de comestibles i begudes quedarà en situació de disponibilitat, prestant-se el servei únicament a demanda de les persones responsables dels contractes.
Les persones responsables dels contractes traslladaran aquestes instruccions a les empreses.
Data d'actualització: 17/03/20 02:14:04
D’acord amb les recomanacions del Govern estatal i de la Generalitat, les empreses prestadores de serveis hauran de promoure modalitats de treball a distància, sempre que aquesta modalitat siga compatible amb les tasques a realitzar.
Quan no siga possible implementar aquesta modalitat de treball i les necessitats reials del servei presencial es reduïsquen substancialment, la persona responsable del contracte podrà proposar la reducció de la prestació contractada al Servei de Contractació Administrativa.
Qualsevol modificació de les prestacions que implique una reducció de la contraprestació compromesa i del personal de l’empresa de serveis previst al contracte, requerirà una prèvia comunicació formal del Servei de Contractació Administrativa a l’empresa.
Data d'actualització: 17/03/20 02:26:28
Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat de tot el personal dels serveis i de les empreses prestadores de serveis a la UV objecte d’aquesta instrucció, les persones responsables traslladaran aquestes recomanacions de caràcter general:
Data d'actualització: 17/03/20 02:15:23
Aulari Nord, a excepció del Gabinet de Salut amb accés independent
Aulari Sud, a excepció de la Unitat de Gestió del Campus amb accés independent
Aulari Oest
Biblioteca de Ciències Socials «Gregori Maians»
Biblioteca d’Educació «Maria Moliner»
Instal·lacions esportives
Aula d’expressió corporal de la Facultat de Magisteri
Cafeteries
Oficina bancària
Aulari I, a excepció de la Clínica de Logopèdia amb accés independent
Aulari VI
Instal·lacions esportives
Biblioteca d’Humanitats «Joan Reglà»
Instal·lacions al carrer Hugo de Moncada
Cafeteries
Oficina bancària
Aulari Interfacultatiu
Biblioteca de Ciències «Eduard Boscà»
Museu d’Història Natural
Instal·lacions esportives
Edifici Joaquim Català
Cafeteries
Oficina bancària
Cafeteria
Edifici La Nau
Aulari del Campus d’Ontinyent
Data d'actualització: 17/03/20 02:06:42