Logo de la Universitat de València Logo Institut Confuci Logo del portal

 El nostre objectiu és continuar creixent i fer-ho amb qualitat, perquè la nostra funció no solament és ensenyar l'idioma, sinó oferir serveis al Govern, a empreses, transmetre la nostra cultura i enfortir molt més les relacions amb la resta del món  XU LIN.
Consellera del Consell d'Estat de la República Xinesa en temes d'educació i cultura, directora general de Hanban i membre del Comitè Nacional de la Dotzena Conferència Consultiva Política del Poble Xinés (CCPPCh).
 

Els Instituts Confuci són col·laboracions amb Universitats de Xina i estan tutelats per l'Oficina del Consell Internacional de Llengua Xina (国家汉办), conegut com Hanban, la seu de la qual es troba a Pequín.

Hanban / Confucius Institute Headquarters

Hanban és una institució no governamental i l'òrgan executiu del Consell Internacional de l'Idioma Xinés, afiliat al Ministeri d'Educació. És la màxima representació de la difusió de l'idioma i la cultura de Xina i la que s'encarrega de proporcionar els serveis i recursos didàctics necessaris per al seu ensenyament, contribuint al desenvolupament multicultural a través de les unions entre universitats. Per açò, centra el seu treball en:

  • Promoure els programes de llengua xinesa en institucions de divers tipus i nivell presents en altres països.
  • Assessorar i orientar a la Seu Central dels Instituts Confuci en l'establiment de Sales i Institut Confuci.
  • Definir i establir els criteris per a l'educació de l'idioma xinés com a llengua estrangera, efectuar l'obtenció d'avaluacions i promoure els materials per a la docència de la llengua.
  • Fomentar i establir les certificacions per al professorat, així com els cursos de formació.
  • Afavorir la incorporació de professorat i voluntariat xinés en l'estranger.
  • Proporcionar exàmens de certificació per a l'ensenyament del xinés com a llengua estrangera.
  • Definir els criteris per a la creació de portals electrònics d'aprenentatge de l'idioma xinés com a llengua estrangera i construir una plataforma d'accés adequada.

Segons la VIII Conferència de l'Institut Confuci, celebrada a Beijing (Xina), actualment existeixen 443 Instituts Confuci i 646 Aules Confuci, repartides en 120 països o regions dels cinc continents. A més, hi ha més de 400 sol·licituds d'obertura per a 71 països.

També cal assenyalar que, durant l'últim any 2013, es van inscriure en cursos de xinés més de 850.000 alumnes, es van realitzar més de 20.000 activitats culturals i es van organitzar unes 5.346 conferències acadèmiques.

D'aquesta manera, queda palesa l'interès i la preocupació de Xina per invertir en la promoció i educació de la seua llengua i cultura, amb la finalitat de transmetre una imatge positiva del país. En l'última conferència, Xu Lin, membre del Consell Consultiu Polític del Poble de Xina, assessora del Consell de l'Estat, membre executiu del Consell de l'Oficina General de l'Institut Confuci i directora general de Hanban, va resumir els objectius principals als quals s'enfronten per a un futur pròxim, com institució:

  • Millora de la qualitat de l'ensenyament de la llengua i la cultura xinesa i la gestió dels Instituts Confuci, adaptant-se a les necessitats o circumstàncies locals.
  • Millor integració dels Instituts Confuci, tant en la vida i la comunitat universitària com en les dinàmiques de la comunitat o regió en general.
  • L'augment del nombre de professors per a fer front a la creixent demanda i més formació per al professorat.
  • Promoure els intercanvis culturals per a la cooperació i foment de l'enteniment i l'amistat entre el poble xinés i la resta de pobles.
  • Promoure els projectes de “Programa Confuci de Nous Estudis Xinesos”, “Instituts Confuci Exemplars” i l'establiment de el “Dia de l'Institut Confuci”.

Finalment, esmentar el Pla de Cooperació i Intercanvi en matèria educativa entre Espanya i Xina, establit per al període 2011-2014, per a aprofundir en el disseny d'un nou model de desenvolupament econòmic i social sostenible les claus del qual estan en la cultura emprenedora, la innovació i recerca, l'aprenentatge de llengües estrangeres, la valoració del capital humà, la integració en les TIC i la seua connexió i obertura a la nova societat global.