21/01/22
Coneix les biblioteques de la Universitat - Biblioteca del Jardí Botànic
Voleu conéixer un poc més les biblioteques de la Universitat? El Servei de Biblioteques i Documentació presenta els diferents serveis i instal·lacions de les biblioteques a través de la mirada de professors, estudiants i bibliotecaris amb un vídeo realitzat pel Taller d’Audiovisuals de la Universitat de València.
-- Llig la notícia completa --
El director del Jardí Botànic parla sobre la biblioteca.
16/12/21
Novetats de desembre
Literatura de natura, còmic, jardineria, divulgació... consulta els últims llibres rebuts a la biblioteca: novetats desembre 2021.
29/10/21
Novetats rebudes al mes d'octubre
Les novetats rebudes al mes d’octubre ja es poden consultar al nostre expositor virtual a través de l’enllaç https://ir.uv.es/bbotanic/oct21. Entre elles, destaquem el llibre de l’exposició “Usos artesans i industrials de plantes a la Comunitat Valenciana”, coordinat por Isabel Mateu (Dept. Botànica i Geologia UV) i José Plumed, on es fa un repàs de la biologia, l’ecologia i la distribució de cinc vegetals, la seua utilització industrial i artesanal i les restes arqueològiques que indiquen el seu ús des de la prehistòria: canya, lledoner, palmera, surera i plantes del gènere Salix L (salzes, sargueres i vimeteres), que s’han utilitzat per a produir instruments i joguets, gaiatos i forques, dàtils, palmes, taps i cistelles, entre d’altres usos tradicionals.
Ja tenim el volum 19.2 de la sèrie Flora Ibérica: Plantas vasculares de la Península Ibérica e Islas Baleares, que completa la col·lecció que va començar a publicar-se al 1986.
Els últims mesos, hem incorporat a la col·lecció de divulgació científica una vintena de llibres, especialment sobre canvi climàtic, però també sobre aliments, història, origen de la vida, etc.
Per acabar, els últims números de les revistes Phytoma, Plant Review, Mètode, La Fertilidad de la Tierra, Montes, Palms, Hommes et Plantes, Public Garden Magazine, y la revista infantil Pantera també estan disponibles per a ser consultats en sala.
28/10/21
Usos artesanals i industrials de plantes a la Comunitat Valenciana
Ja tenim a la Biblioteca l'expositor de novetats d'octubre.
Entre les novetats, el llibre de l’exposició “Usos artesans i industrials de plantes a la Comunitat Valenciana”, coordinat por Isabel Mateu (Dept. Botànica i Geologia UV) i José Plumed (Jardí Botànic UV), on es fa un repàs de la biologia, la ecologia i la distribució de cinc vegetals, la seua utilització industrial i artesanal i les restes arqueològiques que indiquen el seu ús des de la prehistòria: canya, lledoner, palmera, surera i plantes del gènere Salix L (salzes, sargueres i vimeteres), que s’han utilitzat per a produir instruments i joguets, gaiatos i forques, dàtils, palmes, taps i cistelles, entre d’altres usos tradicionals.
04/10/21
Novetats de setembre
Ja es poden consultar les novetats rebudes durant l'estiu i al mes de setembre a la Biblioteca del Jardí Botànic: botànica, alimentació, assaig, divulgació de la ciència i cosmètica natural.
16/07/21
Noves mesures d'accés a la col·lecció bibliogràfica
A partir del proper dilluns 19 de juliol ja es podrà accedir a la col·lecció bibliogràfica i utilitzar els ordinadors, el escàner i la fotocopiadora de la biblioteca. Tindrem gel hidroalcohòlic disponible per al seu ús abans i després de la utilització dels recursos.
Recordeu que a la biblioteca s'ha de mantenir la distància de seguretat i l'ús de la mascareta és obligatori. Podeu consultar totes les mesures aplicades ací: