Logo de la Universitat de València Logo del portal

Grup de Literatura Catalana Contemporània - GLCC

Referència del grup:

GIUV2013-007

Descripció de l'activitat investigadora:

El Grup de Literatura Catalana Contemporània centra l’atenció en l’estudi de la literatura catalana contemporània tant des d’un punt de vista diacrònic com sincrònic. Des de l’any 1996, en què es va constituir, ha desenvolupat cinc projectes d’investigació centrats en alguns aspectes problemàtics del coneixement actual sobre la producció literària catalana contemporània tenint en compte tots els gèneres, és a dir, narrativa (novel·la, novel·la curta i conte), poesia, teatre i assaig. Així hem dedicat els nostres esforços a la investigació del moviment de postguerra anomenat realisme compromès, en totes les variants (neorealisme, realisme social o històric) i, en l’actualitat, a la concepció i ús de la ironia en els diversos moviments literaris i autors. La finalitat última és homologar els estudis de la literatura catalana contemporània als pressupòsits metodològics i esquemes anàlitics bàsics del nostre context occidental.

Pàgina Web:

Objectius cientificotècnics:
  • Explicar d’una manera més completa i científicament adequada alguns dèficits historiogràfics de la literatura catalana contemporània

Línies d'investigació:
  • La ironia en la Literatura catalana contemporània. L’objectiu principal és omplir un buit anòmal en els estudis de la literatura catalana contemporània: estudiar el paper desenvolupat per la ironia, inclosa la ironia hipertextual (sobretot la paròdia i el pastitx), en els diversos moviments literaris i en els diferents autors.

Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
Vicent Simbor Roig Director-a UVEG Catedràtic-a d'Universitat
Equip d'investigació
Ferran Carbó Aguilar Membre UVEG Catedràtic-a d'Universitat
Carme Gregori Soldevila Membre UVEG Titular d'Universitat
Gonçal López-Pampló Rius Membre UVEG Professor-a Associat-da
Ramon J. Roselló Ivars Membre UVEG Titular d'Universitat
Josep Mir Pérez Col·laborador-a UVEG Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València
Sònia Sellés Soler Col·laborador-a UVEG Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València
Roser Soler Piera Col·laborador-a UVEG Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València