Logo de la Universitat de València Logo Vicerectorat d'Investigació, Vicerectorat d'Innovació i Transferència Logo del portal

Grup de Literatura Catalana Contemporània - GLCC

Referència del grup:

GIUV2013-007

Descripció de l'activitat investigadora:

El Grup de Literatura Catalana Contemporània centra l’atenció en l’estudi de la literatura catalana contemporània tant des d’un punt de vista diacrònic com sincrònic. Des de l’any 1996, en què es va constituir, ha desenvolupat cinc projectes d’investigació centrats en alguns aspectes problemàtics del coneixement actual sobre la producció literària catalana contemporània tenint en compte tots els gèneres, és a dir, narrativa (novel·la, novel·la curta i conte), poesia, teatre i assaig. Així hem dedicat els nostres esforços a la investigació del moviment de postguerra anomenat realisme compromès, en totes les variants (neorealisme, realisme social o històric) i, en l’actualitat, a la concepció i ús de la ironia en els diversos moviments literaris i autors. La finalitat última és homologar els estudis de la literatura catalana contemporània als pressupòsits metodològics i esquemes anàlitics bàsics del nostre context occidental.

Pàgina Web:

Objectius cientificotècnics:
  • Explicar d’una manera més completa i científicament adequada alguns dèficits historiogràfics de la literatura catalana contemporània

Línies d'investigació:
  • La ironia en la Literatura catalana contemporània. L’objectiu principal és omplir un buit anòmal en els estudis de la literatura catalana contemporània: estudiar el paper desenvolupat per la ironia, inclosa la ironia hipertextual (sobretot la paròdia i el pastitx), en els diversos moviments literaris i en els diferents autors.

Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
Vicent Simbor RoigDirector-a UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Equip d'investigació
Ferran Carbó AguilarMembre UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Carme Gregori SoldevilaMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Gonçal López-Pampló RiusMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da
Ramon J. Roselló IvarsMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Josep Mir PérezCol·laborador-a UVEG-Valencia Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València
Sònia Sellés SolerCol·laborador-a UVEG-Valencia Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València
Roser Soler PieraCol·laborador-a UVEG-Valencia Estudiant-a de doctorat de la Universitat de València