Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

Juan Antonio Raga, professor del Departament de Zoologia i Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva, Parc Científic de la Universitat de València

El mar Tethis, precursor del Mare Nostrum, donà recer als ancestres de les balenes actuals i els cetacis, en general. Aquest viatge evolutiu que va començar fa 55 milions d’anys, i en el que un grup de mamífers terrestres, mitjançant notables canvis morfològics i fisiològics es va adaptar a viure en el medi aquàtic, ha donat lloc a que en el nostre Mediterrani trobem hui una varietat important d’espècies de cetacis incloses les gegantesques balenes. Així, diferents poblacions de rorquals, catxalots, calderones i dofins etc., s’alimenten, es desplacen i es reprodueixen a les seues aigües. Però aquesta fauna marina, com bona part de la biodiversitat està, des de fa anys, seriosament amenaçada per diferents activitats, la majoria d’origen humà, que és precís conèixer i regular mitjançant acords i normes nacionals i internacionals, per a permetre un desenvolupament sostenible de les poblacions humanes, compatible amb la conservació de la biodiversitat i en general del medi ambient.

Breu Curriculum

Juan Antonio Raga és biòleg, catedràtic de Zoologia i director del Parc Científic de la Universitat de València (vegeu http://www.uv.es/raga/). Coordina la Unitat de Zoologia Marina (vegeu http://www.uv.es/zoomar/) de l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva (vegeu http://www.uv.es/biodiver/v/index.htm), especialitzada en l’estudi de la biologia i la parasitologia dels vertebrats marins. Té més de 30 anys d’experiència com a professor i ha impartit cursos i conferències a diferents institucions acadèmiques d’Europa i Amèrica.

En la seua trajectòria investigadora ha realitzat 34 projectes de R+D+I a diferents països del món sobre recursos marins, els resultats dels quals s’han plasmat en més de 200 publicacions en forma de llibres i revistes científiques.

A més, les seues activitats de transferència de coneixements l’han portat a desenvolupar treballs per a diferents institucions nacionals i internacionals, la Unió Europea i empreses com Consum, Mercadona, Capital Energy, Triveritas o Nutreco.

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Càtedra de Divulgació de la Ciència   NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46022 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).